نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

8 سال دفاع مقدس ما قطعه‌ای بهشتی و نورانی بود

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در جنگ تحمیلی دشمنان انقلاب دست به دست هم دادند که انقلاب پیشرفت نکند اما دفاع ما در جنگ تحمیلی دفاع جانانه‌ای و دفاع مقدس ما قطعه ای بهشتی و نورانی بود.
کد خبر: ۱۱۰۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ - 26October 2016
به گزارش دفاع پرس از خراسان شمالی، امروز 5 آبان ماه 1395 نشست علمی تخصصی دفاع مقدس با حضور ریاست دانشگاه های استان و اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس و سخنرانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه استان خراسان شمالی آیت الله یعقوبی برگزار شد.
 

سرهنگ پاسدار احیا محمد امیری مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در ابتدای این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز درس آشنایی با دفاع مقدس در بیش از 44 دانشگاه سطح استان ارائه می شود که بالغ بر 12000 دانشجو تا کنون این درس را گذرانده اند.

امیری در ادامه افزود: تعداد 25 استاد درس دفاع مقدس با گذراندن دوره های آموزشی ویژه و دریافت گواهی تدریس در سطح استان به دانشگاه ها معرفی شده اند و در حال تدریس دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس هستند.

8 سال دفاع مقدس ما قطعه ای بهشتی و نورانی بود
 

آیت الله یعقوبی امام جمعه شهرستان بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در این مراسم ضمن تشکر از برپا کنندگان این مراسم، گفت: انقلاب ما انقلاب عظیمی بود و دشمنان بزرگی داشت، در اصل دشمنان ما غافلگیر شدند و بعد از انقلاب تلاش کردند تا انقلاب تثبیت نشود، ترورهای خیابانی، بمبگذاری ها و گرفتن شخصیت های کلیدی از آن جمله اقدامات در راستای عدم تثبیت انقلاب توسط دشمنان بود.

امام جمعه بجنورد افزود: بعد از یکی دوسال با تصویب قانون اساسی و تشکیل سازمانها در کشور، دشمنان که در نقشه های خود شکست خورده بودند یک جنگ تمام عیار بر علیه ملت ایران راه انداختند.

آیت الله یعقوبی گفت: 8 سال دفاع مقدس را اگر بخواهیم با دوران صدر اسلام مقایسه کنیم، جنگ 8 ساله ما دقیقاً مانند جنگ خندق بود، در جنگ خندق همه دست به دست هم داده بودند تا مدینه و پیامبر اسلام را ازبین ببرند تا خیالشان راحت شود، سه جبهه شرک و نفاق و یهود در جنگ خندق دست به دست هم داده بودند. پیامبر اسلام(ص) هنگامی که حضرت علی(ع) به جنگ عمربن عبدود رفت فرمود « امروز که علی(ع) به جنگ عمر بن عبدود می رود جنگ همه اسلام در برابر همه شرک و نفاق است»

8 سال دفاع مقدس ما قطعه ای بهشتی و نورانی بود 

وی افزود: در جنگ تحمیلی دشمنان انقلاب هم دست به دست هم دادند که انقلاب پیشرفت نکند شرایط زمانی و مکانی را هم حساب شده انتخاب کرده بودند که بیشترین ضربه را به انقلاب اسلامی بزنند اما دفاع ما هم به حق دفاع جانانه ای بود و دفاع مقدس ما قطعه ای بهشتی و نورانی بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: تدریس دفاع مقدس بسیار امر مهمی است، بچه های ما با مظلومیت جنگیدند، ما برای پیروزی در دفاع مقدس خونها دادیم و خونجگریهایی کشیدیم . غربت و مظلومیت دفاع مقدس باید به بچه های نسل جدید منتقل شود.

وی گفت: ما در دوران دفاع مقدس الگوی اقتصاد مقاومتی را عملاً اجرایی کردیم، ما از دوران دفاع مقدس درس های نظامی زیادی آموختیم که همه از برکات این دوران بود که باید سعی کنیم آرمانهای شهدا را به نسل جوان امروزی منتقل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها