مسئول بسیج دانش‌آموزی استان بوشهر:

۲۵۰۰ برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان بوشهر گفت: دو هزار و ۵۰۰ ویژه برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی در استان بوشهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ - 26October 2016

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، مهراب کیانی در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: از هفتم تا ۱۳ آبان‌ماه به عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی برنامه‌های مختلفی در سطح کشور برگزار می‌شود و دو هزار و ۵۰۰ برنامه نیز در سطح استان بوشهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حذف درس رهبر کوچک از کتاب درسی کلاس هفتم خاطرنشان کرد: برنامه‌های امسال هفته بسیج دانش‌آموزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تلاش می‌شود که بهترین برنامه‌ها در این هفته برگزار شود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان بوشهر بیان کرد: امسال دو شهید شاخص کشوری بسیج دانش‌آموزی و یک شهید شاخص استانی داریم؛ شهید عباس حسین‌نژاد شهید شاخص دانش‌آموزی استان بوشهر است.

۷۰ درصد دانش‌آموزان عضو بسیج هستند

وی از اجرای برنامه راهیان نور به عنوان یکی از کارهای شاخص بسیج دانش‌آموزی یاد کرد و افزود: سال گذشه شاهد تحقق ۱۰۵ درصدی اهداف دربرگزاری راهیان نور دانش‌آموزی بودیم.

کیانی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از دانش‌آموزان استان بوشهر در بسیج دانش‌آموزی عضویت دارند، تصریح کرد: بخشی از دانش‌آموزانی که عضو نیستند نیز به خاطر کمبود دسترسی‌ها است.

وی از ارائه آموزش‌های متنوع به اعضای بسیج دانش‌آموزی خبر داد و اضافه کرد: هزار و ۷۰۰ نفر از  دانش‌آموزان به عنوان فرمادهان و اعضای شورای بسیج دانش‌آموزی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان بوشهر با اشاره به اینکه دانش‌آموز محوری در دستور کار است، ادامه داد: این هفته و هفته آینده تعدادی از دانش‌آموزان بسیج دانش‌آموزی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه به ایران سخنرانی خواهند پرداخت.

افزایش حضور دانش‌آموزان در اردوهای جهادی

وی اضافه کرد: برگزاری اردوهای جهادی دانش‌آموزی در سال‌های اخیر رونق بسیار خوبی یافته است و در حالی که در سال ۹۴ حدود ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان به اردوهای دانش‌آموزی اعزام شده بودند امسال ۷۰۰ دانش‌آموز را داشتیم.

کیانی خاطرنشان کرد: برخی از دانش‌آموزان که حتی در خانه خود هیچ کاری نمی‌کردند، امروز در ساخت خانه و زیرساخت‌ها برای محرومان تلاش می‌کنند و اردوهای جهادی روی خلق و خوی دانش‌آموزان اثر گذاشته است.

وی از فعالیت‌های علمی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی نام برد و افزود: در فضای مجازی نیز برنامه‌های خاصی داریم و روی این فضا و افزایش سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان برنامه داریم.

یادواره‌های شهدای دانش‌آموزی

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان بوشهر بیان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که با محوریت دانش‌آموزان و به صورت خودجوش در مدارس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح لاله‌پژوهی و جمع‌آوری اطلاعات باقی‌مانده از ۴۷۱ شهید دانش‌آموز استان بوشهر، ادامه داد: اطلاعاتی در مورد این شهدا هست که هنوز به خوبی جمع‌آوری نشده است.

کیانی به تاکیدات مقام معظم رهبری بر داشتن روحیه انقلابی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های امسال هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار دانش‌آموز انقلابی مدرسه انقلابی برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان بوشهر گفت: دیدار با خانواده شهدا و به ویژه خانواده شهدایی که تاکنون کمتر با آنها دیدار شده است، از برنامه‌های این هفته است.

فعالیت ۲۱۰۰ رده بسیج دانش‌آموزی

وی از فعالیت دو هزار و ۱۰۰ رده بسیج دانش‌آموزی در سطح استان خبر داد و بیان کرد: برای برنامه ویژه روز ۱۳ آبان نیز که در پنجشنبه و تعطیلی مدارس مصادف شده است، تلاش داریم که شاهد حضور حداکثری دانش‌آموزان در این برنامه باشیم.

کیانی از اجرای طرح رهروان شهید فهمیده خبر داد و اظهار داشت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس با موضوع اقتصاد مقاومتی و مصرف کالای ایرانی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی است.

وی با اشاره به اعزام دانش‌آموزان استان بوشهر به اردوهای راهیان نور، اضافه کرد: سهمیه استان بوشهر برای این اردوها در سال جاری ۱۳ هزار و ۱۲۸ نفر است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان بوشهر بیان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال در همه اتوبوس‌هایی که کاروان‌های راهیان نور را اعزام می‌کنند یک روحانی و یک راوی حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار