در پی سفر صالحی به ترکیه:

ایران و ترکیه خواستار آتش بس در سوریه در ماه رمضان شدند

در جریان سفر کوتاه مدت علی اکبر صالحی از ترکیه و دیدار او با وزیر خارجه این کشور، وزرای خارجه دو کشور از طرف های درگیر در سوریه خواستار اجرای آتش بس در ماه رمضان شدند.
کد خبر: ۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴ - 13July 2013

ایران و ترکیه خواستار آتش بس در سوریه در ماه رمضان شدند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "تودی زمان"ترکیه، پس از سفر روز جمعه علی اکبر صالحی وزیر امر خارجه کشورمان از ترکیه و پس از دیدار او با داود اغلو وزیر خارجه ترکیه، وزرای دو کشور در کنفرانس مطبوعاتی خود خواستار برقراری آتش بس در ماه رمضان شدند.

علی اکبر صالحی که برای سفری چند ساعته و با هدف گفتگو با وزیر امور خارجه ترکیه به این کشور سفر کرده بود با همتای ترک خود درباره موضوعات منطقه ای به خصوص ناآرامی ها در مصر و بحران سوریه گفتگو و تبادل نظر کرد. گفتنی است در حالی که ایران طی روزهای گذشته نگرانی خود را از تحولات مصر اعلام کرده بود، مقامات ترکیه به شدت از اقدام ارتش در برکنار مرسی انتقاد کرده اند که این مواضع واکنش تند دولت جدید مصر را در پی داشته است.

تودی زمان در این رابطه نوشته است: پس از دیدار روز گذشته صالحی و اغلو، دو طرف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود ضمن ابراز تاسف از تداوم خونریزی ها در سوریه و کشته شدن مسلمانان در این کشور از دو طرف درگیری در بحران سوریه یعنی نیروهای شورشیان و دولت این کشور درخواست کردند در ماه رمضان آتش بس را پذیرفته و از درگیری در این ماه خودداری نمایند.

شایان ذکر است که جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته نیز در آستانه ماه رمضان خواستار برقراری آتش بس بین طرف های درگیر در بحران سوریه شده بود. در این رابطه صالحی در کنفرانس مطبوعاتی هدف از  درخواست برای برقراری آتش بس را کاهش از خونریزی ها در سوریه و فراهم نمودن شرایط برای روزه گرفتن مردم این کشور دچار بحران اعلام کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار