رئیس کمیته اطلاع رسانی اربعین خبر داد:

رصد مسیرهای عبور زائران اربعین از نجف تا کربلا توسط پهپادها

«موسوی مقدم» گفت: برای نخستین بار توسط پهپادها وبالگرد تمامی مسیرهای عبور زائران اربعین حسینی از نجف تا کربلا تصویر برداری کنترل و آخرین وضعیت به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ - 26October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سید رمضان موسوی مقدم» رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین حسینی عصر چهارشنبه درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تمامی 84 کیلومتر مسیر نجف تا کربلا در این ایام توسط پهپاد و بالگرد رصد خواهد شد، افزود: یکی از دلایل استفاده از این فناوری ها حرکت عظیم مردمی و پوشش خوب خبری و تصویری این همایش بزرگ و باشکوه است که استکبار به دنبال خرافاتی جلوه دادن آن است.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته به خاطر برخی کاستی ها نتوانستیم آنطور که باید در عرصه اطلاع رسانی فعالیت کنیم ، گفت: با عنایت به برنامه ریزی های صورت گرفته برای امسال و آسیب شناسی تمامی مسایل رسانه ای آیین اربعین سال گذشته اقدامات بسیار خوبی برای پوشش اخبار و اطلاعات این مراسم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه آیین اربعین حسینی بیانگر وحدت بزرگ جهان اسلام است، تصریح کرد: همدلی، یکرنگی، خودجوش بودن و حضور عاشقانه ملت ایران و کشورهای مسلمان در این آیین موجب خنثی شدن بسیاری از ترفندهای استکبار بر علیه جهان اسلام است که به آن دام می زند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین با تاکید بر اینکه اربعین یک ظرفیت بزرگ فرهنگی برای تبیین مسایل اسلام و موضوعات آن است، گفت: با توجه به این حرکت عظیم جهان اسلام جا دارد تمامی رسانه ها بیش از پیش به مسایل اربعین پرداخته و موجب یاس و نا امیدی استکبار در تمامی عرصه ها شوند.

وی خاطر نشان کرد: رسانه های غربی تنها به دنبال این موضوع هستند تا این همایش بزرگ مردمی را که نشانگر گوشه ای از وحدت جهان اسلام است را کوچک و بی اهمیت جلوه دهند.

موسوی مقدم با بیان اینکه از چند روز گذشته کار اطلاع رسانی توسط رادیو اربعین در دو طرف مرز و شهرهای زیارتی آغاز شده ، افزود: امسال در بخش بین الملل کارهای زیادی صورت گرفته است تا بتوانیم به درستی در برنامه های برون مرزی استفاده کرده و بهترین کار را ارایه داده و اطلاع رسانی کنیم.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین با تاکید بر اینکه از مهمترین اقداماتی که امسال بیشتر به آن پرداخته خواهد شد مستند سازی برای برنامه های تلویزیونی و رادیویی است افزود: البته تمامی مسایلی که انجام خواهد گرفت با محوریت مردم عراق است و ما نیز در کنار آنها کمک رسان زائران اربعین حسینی خواهیم بود.

بر اساس آمار و اطلاعات ارایه شده توسط مسئولان امر سال گذشته در حدود دو میلیون نفر از هموطنانمان در آیین اربعین حسینی حضور داشتند که این رقم برای امسال دو و نیم میلیون نفر پیش بینی شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها