مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) همدان مطرح کرد؛

لزوم حضور اقشار مختلف در راهپیمایی 13 آبان

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: روز دانش آموز تنها مختص دانش‌ آموزان نیست و سایر اقشار جامعه نیز باید در این راهپیمایی شرکت کنند.
کد خبر: ۱۱۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ - 27October 2016
لزوم حضور اقشار مختلف در راهپیمایی 13 آبانبه گزارش دفاع پرس از همدان، سرهنگ محمد تقی امیدی‌ ساکت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه 36 هزار شهید دانش ‌آموز کشور و یک هزار و 74 دانش ‌آموز شهید همدان، اظهار داشت: از هفتم تا 13 آبان ماه که به روز ملی استکبار جهانی منتهی می‌شود هفته بسیج دانش ‌آموز نامگذاری شده و شعار این هفته «دانش ‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» است.

وی با اشاره به شهدای شاخص سال 95 شهیده «شهناز محمد» و شهید «احمد نظیر» و شهید شاخص کشوری شهید «محمدحسین فهمیده» ابراز داشت: امام راحل از شهید فهمیده به عنوان رهبر کوچک انقلاب یاد کرد،

وی با بیان اینکه ویژه ‌‌برنامه ‌های این هفته امسال یک روز زودتر برگزار می‌شود، عنوان کرد: از امروز برنامه ‌های هفته بسیج دانش‌ آموزی با مراسم ویژه‌ ای در حسینیه گلزار شهدای همدان همراه با قرائت زیارت عاشورا و غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای دانش آموز و شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم آغاز می شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص برنامه ‌های روز آغازین این هفته، ادامه داد: این روز به نام روز «دانش ‌آموز بسیجی، انتظار و عدالت خواهی» نامگذاری شده و سخنران قبل از خطبه‌ های نماز جمعه یکی از فرماندهان بسیج دانش آموزی است و در مراسم نماز جمعه این هفته تشکل ‌های انجمن های اسلامی و سازمان بسیج دانش ‎آموزی حضور دارند.

سرهنگ امیدی درخصوص برنامه‌ های دیگر هفته بسیج دانش‌ آموزی ابراز داشت: هشتم آبان ماه روز «دانش ‌آموز بسیجی، ایثار و تعالی معنوی» نامگذاری شده که ویژه‎ برنامه‌ های تجلیل از خانواده های معظم شهدا، دانش آموزان بسیجی و تجلیل از نخبگان در عرصه ‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری و یادواره شهدای دانش ‌آموز بسیجی در 23 حوزه مقاومت دانش آموزی در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روز نهم آبان ماه به نام روز «دانش ‌آموز بسیجی، شجاعت و آرمان خواهی» نامگذاری شده که در این روز اجرای پدافند غیرعامل در مدارس استان به اجرا در می آید و 10 آبان به نام روز «دانش آموز بسیجی، بصیرت و ولایت‌مداری» نامیده شده که در این روز جمعی از دانش ‌آموزان بسیجی با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان ‎ها دیدار می‌کنند و از دیگر برنامه ‌های این روز برگزاری نشست معرفتی و بصیرتی ویژه فرماندهان واحد های پیشگام و دانش آموختگان دوره یاوران طرح ولایت با عنوان یادبود شهدای مدافع حرم است.

مسئول سازمان بسیج دانش ‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: روز 11 آبان ماه با نام روز «دانش ‌آموز بسیجی خلاقیت و نوآوری» است که ویژه‌ برنامه هم‌اندیشی بسترسازان فرهنگ تمدن اسلامی که به منظور آشنایی دانش آموزان استعداد های درخشان و فرهنگ نوین اسلامی برگزار می شود.

امیدی‌ در خصوص برنامه‌های 12 آبان ماه اظهار داشت: این روز به نام «دانش ‌آموز بسیجی، اخلاق و پایداری» نامگذاری شده است.

وی افزود: در این روز نیز برنامه‎ های مختلفی توسط دانش ‌آموزان در سطح مدارس استان اجرا می‎شود و برنامه اردوی علمی یک روزه استعداد های درخشان و زنگ ایثار و مقاومت در این روز با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به صدا در می ‌آید.

وی با بیان اینکه 13 آبان روز دانش‌آموز است، ابراز داشت: این روز تنها مختص دانش‌ آموزان نیست و سایر اقشار جامعه نیز باید در این راهپیمایی شرکت کنند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: روز 13 و 14 آبان ماه روز رزمایش گردان‎ های بسیج است که این نیروها نیز در روز راهپیمایی با تجمع دانش ‎آموزان بسیجی در همدان همگام با سراسر کشور با شعار «مرگ بر استکبار جهانی» در راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

امیدی‌ ساکت در خصوص برنامه‎ های متنوع تربیتی بسیج دانش ‌آموزی در طول سال اظهار کرد: یکی از برنامه ‎های آموزشی و فرهنگی در نیمه دوم تیرماه امسال با نام «یاوران ولایت» با حضور 350 نفر از فرماندهان واحد های مقاومت مدارس در اردوگاه ابوذر همدان در طول یک هفته برگزار شد.

وی افزود: از دانش ‎آموختگان این دوره در استان 37 نفر انتخاب شدند که به دوره کشوری راه یافتند که به مدت یک هفته در شهر مقدس قم دوره طرح ولایت کشوری را سپری کردند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به ارائه اهم فعالیت های این سازمان پرداخت و عنوان کرد: طرح هجرت یکی از این برنامه‌ هاست که در تابستان امسال برگزار شد و هدف از برگزاری این طرح انجام فعالیت‎ های سازندگی و کارآمدی در راستای تحقق بخشی به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: بکارگیری و استفاده از مهارت‎ های شغلی و علمی دانش ‌آموزی، رشد خلاقیت، ابتکار و تقویت اعتماد به نفس دانش ‎آموزان، تقویت روحیه خود باوری و آشناسازی دانش‌ آموزان با فضای کسب و کار، تجربه و مهارت ‎آموزی از جمله اهداف برگزاری طرح هجرت برای دانش ‌آموزان بسیجی است.

امیدی ساکت در خصوص رسالت اصلی تشکیل بسیج تأکید کرد: تشکیل ارتش ده‎ها میلیونی در دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن، تقویت روحیه خودباوری، نهادینه کردن شاخص‎های تربیتی تا دانش‎آموزان در تراز انقلاب تربیت شوند و ارتقا و تعمیق بینش دینی می‎تواند رسالت اصلی بسیج باشد.

وی در خصوص تشکیل حلقه شجره طیبه صالحین نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر 35 مربی خواهر و 33 مربی برادر در حلقه صالحین با هدف قرآن، اهل بیت(ع)، ولایت فقیه، آشنایی با سیره شهدا و احکام تشکیل شده که هدف اصلی آن هدایت و بکارگیری توان و قابلیت دانش‎آموزان بسیجی در عرصه‎های مختلف است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در بسیج دانش ‎آموزی نیز برنامه ‎های علمی و فرهنگی بسیاری براساس مناسبت ‎ها اجرا می‎شود، اظهار کرد: برگزاری مسابقات علمی، آیه‎های تمدن و برنامه‌ های گرامیداشت هفته معلم، سوم خردادماه، هفته دفاع مقدس، حماسه 9 دی ماه و برنامه احلی من العسل در دهه اول محرم با حضور 3 هزار نفر در حسینیه امام برگزار شده است.

امیدی ساکت در مورد برنامه راهیان نور نیز افزود: هدف از برگزاری این اردو، آشنایی دانش ‎آموزان با فرهنگ معارف و ارزش ‌دفاع مقدس و شهدای سرافراز با همکاری آموزش و پرورش استان است.

وی ادامه داد: امسال 19 هزار نفر برای اعزام راهیان نور به استان سهمیه داده شده که از این تعداد 15 هزار نفر به غرب کشور و 4 هزار نفر به جنوب کشور اعزام می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان یادآور شد: برنامه اعزام راهیان نور خواهران به مناطق غرب کشور از 10 مهرماه آغاز و یک آبان ماه پایان یافت و اعزام برادران از 2 آبان ماه آغاز شده که روزانه هفت دستگاه اتوبوس اعزام می شوند و از 19 آبان به مناطق عملیاتی جنوب با هدف ایجاد حفظ آمادگی و دفاع همه جانبه با نسل نوجوان در مقابله با تهدیدات دشمن اعزام خواهند شد.

وی در پایان با اشاره به منویات رهبری که انقلابی بمانیم و انقلابی فکر کنیم و عمل کنیم ابراز داشت: با انجام تکالیف دینی خود پاسدار خون شهدا و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار