سردار قاآنی در مراسم وداع با پیکر شهید سمایی:

دفاع مقدس توسط شهدای مدافع حرم استمرار پیدا کرده‌است

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهدای عالی مقام مدافعین حرم که این عنوان زیبنده به آنها داده شده در استمرار دفاع مقدس از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ - 28October 2016

به گزارش دفاع پرس از مشهد، مراسم گرامیداشت سردار شهید مهندس حسن آقاسی زاده و وداع با پیکر مطهر سردار شهید غلامرضا سمایی که  در جریان عملیات مستشاری در سوریه به شهادت رسیده بود با حضور جمع کثیری از یادگاران و پیشکسوتان دفاع مقدس در جامعه الحسین(ع) مشهد برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در این مراسم اظهار داشت: مشهد، شهر شهادت در روز شهادت امام سجاد(ع) برای یکی از بهترین و زیباترین شهدای عالی مقام دوران دفاع مقدس یعنی شهید حسن آقاسی زاده برنامه ریزی شده و این جلسه با عظمت به شهید مدافع حرم شهید غلامرضا سمایی مزین شده است.

وی افزود: این مجلس ارزش و عظمت و جایگاهش مضاعف شده هم به خاطر وجود شهید آقاسی زاده که به خاطر ویژگی های شخصیتی که داشت باید بیش از این به این شهید والامقام پرداخته می شد و هم به خاطر وجود شهید سمایی که خدمتگزار دوران دفاع مقدس بود و خود را با عشق کشاند و خود را به کاروان شهدای دفاع مقدس رساند.

سردار قاآنی خاطر نشان کرد: خدا را شاکریم که در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که این چنین انسان هایی در آن می زیستند. که خود نشان از زنده بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی و مکتب تشیع دارد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: شیعه تنها مکتبی است که رهبرانش بدون استثنا به شهادت رسیدند، و آنها که مفتخرند که فرزند این مملکت هستند اینگونه اثبات می کنند که مکتبی که همه رهبرانش شهید شده شاگردان این مکتب نیز آماده شهادت هستند.

این فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: یکی از ویژگی های اساسی که شهدا داشتند این بود که زیر ساخت وجود آنها محکم بود و این از تربیت صحیح آنها که از دامن پاک مادر و شیری که به فرزند داده و نان حلالی که پدر آورده، نشات گرفته است.

وی با اشاره به شخصیت علمی و موقعیت اجتماعی شهید آقاسی زاده افزود: شهدایی همچون آقاسی زاده، وقتی در دوران دفاع مقدس برای رضای خدا در چارچوب خدمت به اسلام قرار می گرفتند عنوان، مسئولیت و جایگاه برایشان دیگر معنا نداشت و آنچه مهم بود وظیفه و انجام آن بود. وجود اینچنین افرادی جنگ ما را به دفاع مقدس تبدیل کرد. دفاع مقدس این امکان را فراهم کرده بود که بالاترین مراتب تربیتی مهیا بود و در سایه این فضای تربیتی رزمندگان همچون حسن آقاسی زاده شاخص شدند و دیگران نیز پشت سر آنها حرکت کردند.

سردار قاآنی یادآور شد: پایه ای که شهدای ما در دفاع مقدس گذشتند باعث استمرار انقلاب اسلامی شده و نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز در عرصه بین الملل با صلابت و اقتدار حاضر می شود و به دهان دشمنان و یاوه گویان می‌زند.

وی سپس در خصوص نقش تاثیرگذار شهدای مدافع حرم ابراز داشت : شهدای عالی مقام مدافعین حرم که این عنوان زیبنده به آنها داده شده در استمرار دفاع مقدس از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع می کنند. آمریکا، اروپا و ارتجاع عرب د سوریه جمع شدند و همه توان خود را برای نابودی این کشور گذاشتند اما ایران اسلامی در مقابل آنها ایستاد و گفت اگر قرار است در این کشور کاری صورت بگیرد باید با نظر مستقیم مردم سوریه باشد.

سردار قاآنی گفت: در یمن، فرهنگ جمهوری اسلامی کاری کرده است که علی رغم اینکه همه قدرت های منطقه ای با پشتیبانی آمریکا و اسرائیل روی یمن متمرکز شدند و ملت این کشور را به خاک و خون کشیدند اما به حول و قوه الهی مردم این کشور مقاومت کردند و هر روز موفقیتی را کسب کردند.

وی در پایان با بیان این مطلب که شهید سمایی دلیر مردی بود که برای حمایت از مردم مظلوم سوریه با اخلاص و پاکی عازم این کشور شد افزود: شهدای مدافع حرم در اوج هستند. خانواده شهدای مدافع حرم باید افتخار کنند که از خانواده آنها بهترین گلها انتخاب شده است و اینگونه رفتن هم برای خودش افتخار است و هم مایه افتخار خانواده است. ما نیز با حضورمان در مراسم، گرامیداشت شهدا باید با آرمانهای این شهدای عالی مقام که هدفشان رسیدن به حکومت عدل جهانی حضرت مهدی(عج) بود تجدید میثاق کنیم.

لازم به ذکر است که پیکر سردار شهید غلامرضا سمایی هنگام ورود به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس مورد استقبال آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی قرار گرفت. همچنین پیکر مطهر این سردار شهید جبهه مقاومت قبل مراسم وداع در جامعه الحسین، زینت بخش یادواره شهدای آستان قدس رضوی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها