دیدار علی شمخانی با خانواده شهدا و بازدید از کارگاه ساخت ضریح جدید در قم

دبیر شورای عالی امنیت ملی با حضور در استان قم ضمن دیدار با خانواده شهیدان شکروی و اسماعیل صادقی رئیس ستاد لشکر17 علی بن ابی طالب(ع) قم از کارگاه ساخت ضریح جدید امامین عسکریین(ع) بازدید کرد.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ - 29October 2016

به گزارش دفاع پرس از قم، علی شمخانی طی حضور خود در قم، علاوه بر زیارت حرم حضرت معصومه(س) و دیدار با علما و مراجع عظام تقلید با خانواده معظم شهیدان شکروی و اسماعیل صادقی دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم حضرت زینب (س) خانواده های معظم شاهد را سرمایه های بی بدیل و ذخایر فیاض انقلاب اسلامی عنوان کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در مراحل کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین(ع) در قم حضور یافت و ضمن بازدید، بر آخرین قطعه ضریح، قلمزنی کرد.

یادآوری می شود: شهید محمد علی شکروی اردیبهشت سال 61 در عملیات بیت المقدس و در سن 19سالگی در خرمشهر به شهادت رسید و برادرش محمد حسن نیز شهریور همان سال در سن 21سالگی در شلمچه پاسگاه زید به مقام شهادت نایل آمد.

شهید اسماعیل صادقی رئیس ستاد لشکر 17 علی بن ابی طالب (ع) سال 1336 در روستای «بیدهند» قم بدنیا آمد، پس از آغاز نهضت اسلامی، او نیز به خیل عظیم مبارزان پیوست و به صورتی جدی فعالیت های انقلابی اش را شروع کرد.

وی بعد از پیروزی انقلاب، ابتدا به عضویت کمیته و سپس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و با شروع جنگ تحمیلی، به جبهه ها می شتافت و در جهاد مقدس اسلام علیه کفر جهانی شرکت کرد. او در این راه توانایی های شگرفی از خودش بروز داد.

وی از بنیانگذاران لشگر 17 علی بن ابی طالب (ع) بود که تا لحظه شهادت مسئولیت ستاد این لشکر را به دوش می کشید.

اسماعیل صادقی در آخرین روزهای اسفند سال 63 در عملیات بدر بر اثر ترکش راکت به سرش مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان اهواز و سپس تهران، هنگام تحویل سال 1364به شهادت رسید.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار