دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

«سارمات» مخوف‌ترین موشک روسی با قابلیت انهدام یک کشور

کد خبر: ۱۱۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ - 29October 2016
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، برخی رسانه‌ها اخیرا مطالبی را در خصوص پیشرفته ترین موشک روسی که با سرعت فراصوتی قادر به عبور از توانمندترین سامانه‌های موشکی ضد بالستیکی جهان است، ارائه کردند.
 
موشک «سارمات» (RS-28) جدیدترین دستاورد صنایع موشکی روسیه است که می‌تواند کلاهک‌هایی به وزن ده تن را حمل کند و در یک مسیر حرکت قابل پیش بینی حرکت کند.

«اسپوتنیک» چندی پیش راجع به این موشک مطالبی را عنوان کرده بود که بیانگر قابلیت‌ها، توان تخریبی، قدرت تهاجمی آن در برابر سپرهای ضد موشکی بود.
 
«سارمات» مخوف‌ترین موشک روسی با قابلیت انهدام یک کشور

موشک «سارمات»، نوعی موشک بالستیک قاره پیما با سوخت مایع است که تحت نظارت ارتش روسیه طراحی و مراحل پایانی را گذرانده و به زودی در سیلوهای موشکی ارتش روسیه جای می‌گیرد.
 
سارمات موشکی دو مرحله‌ای است که بردش 10 هزار کیلومتر بوده و بین 4 تا 10 تن مواد منفجره در‌آن بارگذاری می‌شود. 
 
سوخت این موشک به اندازه‌ای است که می‌تواند فاصله قطب شمال تا جنوب را طی کند و بیش از 11 هزار کیلومتر در هوا باقی بماند. قدرت موتورهای این موشک به اندازه موشک‌های فضایی سفینه بر است.
 
وزارت دفاع روسیه از به خدمت درآمدن این موشک در سال 2018 و تکمیل و جایگزین با موشک‌های بالستیک تا سال 2020 خبر داد.
 
«سارمات» مخوف‌ترین موشک روسی با قابلیت انهدام یک کشور 
 
«سارمات» مخوف‌ترین موشک روسی با قابلیت انهدام یک کشور
موشک ویوود
 
این موشک که نوع ارتقا یافته نسخه «ویوود» بزرگترین و خطرناک ترین موشک جهان با وزنی حدود 210 تن و برد 16 هزار کیلومتر است.

براساس اعلام برخی منابع این موشک در پاسخ به سامانه دفاع موشکی «تاد» طراحی و ساخته شده است که از این حیث هشداری به آمریکا که قصد دارد سامانه دفاع موشکی تاد را در کره جنوبی مستقر سازد، است.
 
«سارمات» مخوف‌ترین موشک روسی با قابلیت انهدام یک کشور
سامانه ضدموشکی تاد

تاد سامانه موشکی ضد بالستیک است که توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده‌ است. موشک این سامانه کلاهک حمل نمی‌کند بلکه با انرژی جنبشی خود، موشک دشمن را نابود می‌کند.

این موشک مجهز به ترکیبی از کلاهک‌های سنگین است که هرکدام به طور مجزا با خروج از کلاهک اصلی قابل هدایت هستند و  اصطلاحا به آن MIRV گفته می‌شود یعنی کلاهکی که در آن واحد چند هدف را جداگانه نشانه گیری می‌نماید.
 
کلاهک‌ این موشک بالستیک دارای مجموعه‌ای از تجهیزات جنگال پیشرفته ضد دفاع موشکی است، که آن را قادر به نفوذ در انواع سپرهای دفاع موشکی از جمله «یو .اس. ای بی ام» می‌کند.

اسپوتنیک در خصوص قدرت تخریبی موشک  سارمات RS-28 آورده است که این موشک قابلیت‌های لازم را جهت انهدام کامل ایالت تگزاس دومین ایالت پرجمعیت آمریکا بعد از کالیفرنیا و یا کشورهایی همچون فرانسه و انگلیس را دارد.

موشک بین قاره‌ای سارمات از سال 2009 در دست ساخت و توسعه بوده و سال 2018 جایگزین موشک‌های قدیمی‌تر بین قاره‌ای روسیه می‌شود.

انتهای پیام/ 221
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار