هانی‌زاده در گفت‌وگو با دفاع پرس:

انصارالله به هیچ‌عنوان دنبال آسیب زدن به مکه نیست/ عربستان دست‌ به‌دامان غربی‌ها شده‌است

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه انصارالله به هیچ‌عنوان دنبال آسیب زدن به مکه نیست، گفت: آل سعود با توجه به سابقه‌ای که در فریب افکار عمومی دارد، تلاش می‌کند، احساسات دینی ملت‌های مسلمان را علیه نیروهای مردمی یمن برانگیزد.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ - 29October 2016

گروه بین‌الملل دفاع پرس: یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز گذشته اعلام کردند که با یک فروند موشک بالستیک از نوع «برکان» (آتش‌فشان) فرودگاه «ملک عبدالعزیز» سعودی‌ها در جده هدف قرار دادند.

در پی اصابت دقیق موشک بالستیک یمنی‌ها به هدف، مقامات سعودی نیز در جده حالت فوق‌العاده اعلام و تمامی راه‌های منتهی به فرودگاه را مسدود کردند. رسانه‌های سعودی نیز مدعی شدند که این موشک به سمت مکه مکرمه شلیک شده‌است. این در حالی است که منابع یمنی این ادعاها را تکذیب کردند و اظهار داشتند که پناه بردن سعودی‌ها به چنین دروغ‌هایی با هدف گمراه کردن کشورهای منطقه‌ای، عربی و اسلامی است تا بتوانند از این طریق تجاوز ظالمانه به مردم یمن را قانونی جلوه دهند.

در همین خصوص حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس با بیان اینکه فصل جدیدی از تقابل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با رژیم آل سعود شروع شده‌است، اظهار داشت: با توجه به اینکه نزدیک به بیست ماه است که آل سعود با تشکیل ائتلاف عربی علیه یمن به حملات هوایی خود علیه زیرساخت‌ها و تاسیسات حیاتی این کشور ادامه می‌دهند؛ اما نیروهای یمنی ضمن استقامت در برابر متجاوزان سعودی توانسته‌اند با سازو کارهای بومی موشک‌های بالستیک تولید کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه با بیان اینکه نخستین پیام نیروهای مردمی یمن به عربستان سعودی از استمرار حملات موشکی این است که آنها در آینده نخواهند توانست ثبات و امنیت را در کشورشان برقرار کنند، گفت: شلیک موفق موشک بالستیک برکان بنا به گفته یمنی‌ها به فرودگاه جده عربستان دارای پیام مهمی برای عربستان است؛ اما آل سعود با توجه به سابقه‌ای که در فریب افکار عمومی دارد، تلاش می‌کند، احساسات دینی ملت‌های مسلمان را علیه نیروهای مردمی یمن برانگیزد. سعودی‌ها مدعی هستند که نیروهای انصارالله یمن مکه مکرمه را هدف قرار داده‌اند.

وی ادعای سعودی‌ها را کذب محض دانست و افزود: یمنی‌ها به هیچ‌عنوان دنبال آسیب زدن به بیت‌الحرام نیستند، بلکه این سعودی‌ها هستند که خانه خدا و مناسک حج را سیاسی کرده‌اند. هدف مهم و اساسی مردم یمن مراکز نظامی سعودی‌هاست و شلیک موشک به جده نخستین گام است که نشان می‌دهد پایگاه‌های نظامی سعودی بیشتر در آینده مورد هدف قرار خواهد گرفت.

هانی زاده با بیان اینکه عربستان سعودی با استفاده از رسانه‌های گسترده‌ای که با پترودلارهای نفتی اداره می‌شوند، سعی می‌کند افکار عمومی را فریب دهد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای مردم یمن استفاده از موشک‌های بالستیک به‌عنوان عامل بازدارنده حملات هوایی جنگنده‌های متجاوز سعودی به یمن است.

کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: عربستان سعودی در حال حاضر دست به دامان غربی‌ها شده‌است، چراکه از «موگرینی» مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا خواسته است که طی یک سفر به منطقه مسئله بحران یمن و سوریه را به سرانجام رساند.

هانی زاده در خصوص اخباری که رسانه‌ها مبنی بر اینکه احتمال دارد، عربستان سعودی موشکی از نوع موشکی که در اختیار کمیته‌های مردمی یمن است، به سمت مکه مکرمه شلیک کند و مدعی شود که از سوی یمنی‌ها شلیک شده‌است، مخابره می‌شود، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود، عربستان سعودی برای توجیه سیاست‌های خود به‌نوعی کعبه را هدف حمله قرار دهد تا با این توطئه نیروهای مردمی یمن به رهبری انصارالله را نزد افکار عمومی جهان اسلام تخریب کند. انصارالله باید با دقت این مسئله را در نظر داشته باشد و اجازه ندهد عربستان از طریق فریب افکار عمومی این زمینه را فراهم کند.

 انتهای پیام/ 411
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار