حجت‌الاسلام رضایی خواستار شد

استفاده از تریبون نماز جمعه برای معرفی رسالت‌های سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: بانوان بهترین تأثیر را در انتقال معارف دفاع مقدس به فرزندان و همسران خود دارند.
کد خبر: ۱۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷ - 08February 2014

استفاده از تریبون نماز جمعه برای معرفی رسالت‌های سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در دیدار با رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: بانوان بهترین تأثیر را در انتقال این معارف به فرزندان و همسران خود دارند و درک بالای معارف از سوی زنان باعث شده اسوه هایی خاص از ایثار و شهادت در وجود آنها ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی ،وجود بانوانی که ازغافله شهدا جا مانده و رسالت همسران شهید خود را عهده دار شده اند را بهترین دلیل بر لزوم و ضرورت تأسیس سازمان نشر آثار وارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس عنوان کرد.

وی یادآور شد: نباید اجازه بدهیم که کمبود بودجه در کشور مانعی برای تحقق اهداف سازمان نشر آثار وارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس شود.

امام جمعه بیرجند ، راه اندازی سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس را امری مفید و ضروری دانست و آمادگی خود را برای پیشبرد اهداف آن در استان اعلام کرد.

وی در ادامه افزود: از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات به عنوان مبلغ در راستای معرفی رسالتها، مأموریتهای سازمان از تریبون نماز جمعه استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان دردفاع مقدس نیز در این دیدار گفت : ارتقاء جایگاه ایثارگران و جمع آوری آثار زنان در دفاع مقدس از مهمترین اهداف این سازمان است.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: ظرفیت های زیادی در کشور در بحث ائمه جمعه و مساجد وجود دارد که می توان از آنها برای شناساندن نقش زنان در دفاع مقدس به اقشار مختلف جامعه به خصوص قشر جوان بهره برد.

 وی با اشاره به این که جایگاه زن و ایثارگری های خانواده شهدا و ایثارگران هنوز به خوبی در جامعه تبیین نشده است تاکید کرد: یکی از کشورهایی هستیم که به شدت مورد هجوم دشمنان به طرق مختلف قرار گرفتیم لذا باید تلاش شود فضای گفتمانی را با تمام ائمه جمعه و جماعات به عنوان یک ضرورت در سطوح مختلف فراهم تا از طریق آنان واقعیات دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت برای مردم بازگو گردد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس از انتشار یک کار علمی و پژوهشی در قالب 40 گفتار در بحث استقامت و پایداری با هدف نقشه راه سازمان در آینده نزدیک خبر دادوتصریح کرد: این مجموعه برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری می باشد.

مجتهد زاده افزود: فضای شبهه ناکی که غربی ها در مورد زنان به وجود آورده اند ،باید با معرفی درست زنان موفق و ایثارگر به عنوان الگو در جامعه از بین برود.

وی در ادامه افزود: بهترین ذخیره معنوی انسان ها همین دفاع مقدس است و با کارهای پژوهشی ،حمایت از پایان نامه های دانشجویی و پیاده کردن سبک اسلامی ایرانی می توان نقش زنان در دفاع مقدس را برای قشر جوان تبیین کرد.

دکتر حسن مجنونی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی هم با ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره در بحث نشر آثارو ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: از سال 1391 تحقیقاتی درباره نقش زنان در دفاع مقدس در استان شروع شد و اکنون با تشکیل سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس افق خوبی برای ادامه این حرکت ارزشمند شاهد خواهد بود.

حسن مجنونی افزود: اولین استانی که تدریس درس دفاع مقدس در دانشگاهها را آغاز کرد خراسان جنوبی بود و اکنون این درس در تمام دانشگاهها و حوزه های علمیه استان تدریس می شود که امیدواریم نقش زنان در دفاع مقدس نیز در مباحث درسی پررنگ تر دیده شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار