خدمات بسیج جامعه پزشکی کشور به راهپیمایان اربعین حسینی؛

32 ایستگاه اورژانس صحرایی در مسیر بدره به نجف برپا می‌شود/ اعزام دو تیم واکنش سریع بسیج جامعه پزشکی به عراق

معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی 32 ایستگاه اورژانس صحرایی در مسیر «بدره» به «نجف» به منظور ارایه خدمات بهداشتی ـ درمانی برپا می‌کند.
کد خبر: ۱۱۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ - 30October 2016
دکتر روح الله قائد امینی، معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، درباره فعالیت‌های این سازمان برای ارایه خدمات پزشکی به زائران اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: سازمان بسیج جامعه پزشکی در مراسم اربعین در سه حوزه ارائه خدمات بهداشتی در مسیرهای شهرهای کشورمان که به مرز عراق منتهی می‌شود، برپایی بیمارستان صحرایی در مرزهای مهران و شلمچه و برپایی ایستگاه‌های اورژانس صحرایی در مسیر بدره به نجف، خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌کند.

وی افزود: تیم‌های پرستاری و پزشکی این سازمان در 32 ایستگاه اورژانس صحرایی و یک مرکز درمانی پلی‌کلینیک تخصصی که در مسیر بدره به نجف برپا می‌شوند، به زائران خدمات مورد نیاز بهداشتی و درمانی را به‌صورت رایگان ارایه می‌دهند.

قائد امینی ادامه داد: علاوه بر این، تیم‌های بهداشتی این سازمان بر نحوه و تامین مواد خوراکی و آشامیدنی زائران کشورمان نظارت دارند و از سوی دیگر برای اولین بار دو تیم واکنش سریع و اضطراری بسیج جامعه پزشکی نیز در مسیر نجف تا کربلا به صورت سیار حضور دارند که بیشتر برای مدیریت «تروما» فعالیت خواهند داشت.

وی اضافه کرد: همچنین در مسیر تردد زائران از شهرهای کشورمان به سمت مرز مهران، در کنار ایستگاه‌های صلواتی، ایستگاه‌های سلامت برپا می‌شود.

معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در ادامه با بیان اینکه بین 50 تا 60 پزشک متخصص و عمومی عضو این سازمان نیز در اختیار کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین قرار می‌گیرند، عنوان کرد: پیش‌بینی شده قبل از فرارسیدن اربعین، در یک کارگاه آموزشی مدیریت بحران، نحوه مدیریت تجمعات انبوه و نحوه برخورد با آن را به همتایان عراقی خود آموزش دهیم، تا از بروز فاجعه احتمالی هم‌چون فاجعه «منا» جلوگیری شود.

وی در پایان تصریح کرد: بالغ بر هزار و 500 نفر از نیروهای بسیج جامعه پزشکی به‌صورت مستقیم در ارائه خدمات بهداشت درمانی زوار اربعین در طول مسیر به مدت 20 روز فعالیت دارند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار