به گزارش گروه سایر رسانه های
دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین عزیزی در گفتگویی در خصوص شبهات وارد شده در دین اسلام اظهار کرد: یکی از شبهاتی که مطرح می شود بحث عذاب است که خداوند تبارک و تعالی و اهل بیت(ع) با اغماض به بهشت و جهنم رفتن شیعیان و محبان ائمه اطهار (ع) نگاه می کنند.
وی افزود: در قرآن آیات بسیاری را در خصوص عذاب داریم که یکی ازآنها داستان معراج پیامبر در سوره اسراء بوده که در روایات شیعه و سنی هم به آن اشاره شده که پیامبر به معراج افرادی را دیدند که از موهای خود آویخته شده اند لذا پیامبر سوال می کنند که چرا اینها به این شکل آویزان شده اند؟ جبرئیل پاسخ می دهد: این افراد موهای خود را درمقابل نامحرمان نپوشانده وزیبایی خود را در مقابل نامحرمان به نمایش می گذاشتند.
عزیزی در رابطه با ریشه شبهات گفت: شبهات از جایی شروع می شود که افراد می پندارند پیامبر مهر ورحمت اجازه نخواهد داد تا خداوند خانم ها را به خاطر چند تارمو عذاب کند اما اگربدانیم این نوع گناهان در جامعه چه تبعاتی را در پی خواهد داشت عذاب ها را در مقابل تبعات آن ناچیز خواهیم دانست.
وی افزود: ظاهر نامناسب بانوان باعث افزایش حس شهوت در مردان شده و ثمره آن را در بسیاری از هتک حرمت ها و تجاوز به عنف که پرونده های آن در دادگاه قضائی در حال پیگیری است ، می بینیم.
این کارشناس مذهبی در ادامه خاطر نشان کرد: ممکن است دیدن سرووضع نامناسب این خانم ها باعث دلزده شدن مردها از همسرانشان و سست شدن پایه های یک زندگی شود و این امر یکی از دلایل افزایش آمار طلاق در کشوراست.
عزیزی با اشاره به حفظ حجاب توسط مردان تاکید کرد: همانند سوره نور که ابتدا به مردان برای حفظ پوشش دستور داده شده آیات و روایت بسیاری درباره وجوب حجاب برای مردان وجود دارد که این پوشش همان پوشاندن چشم از نگاه به نامحرمان است.
وی افزود: در همین آیات به خانم ها دستور داده شده تا با پوشش مناسب، حرمت و عزت نفس خود را در جامعه حفظ کرده و وجودشان را از نگاه شهوانی و کالا مآبانه مردان در امان نگه دارند.
این کارشناس مذهبی در خصوص شبهه در شفاعت اظهار کرد: عده ای عقیده دارند که افراد به هرشکل که هستند در محضر امام حسین(ع) و در مجلس روضه برای سید الشهدا(ع) که حاضر شوند گناهانشان بخشیده شده و مورد شفاعت قرار خواهند گرفت.
وی عنوان کرد: درست است که اهل بیت شفاعت می کنند و ما روایت های بسیاری دراین باره داریم و شفاعت یک موضوع ثابت شده در قرآن است اما شهید بهشتی می گوید: « بهشت را به بها بدهند، به بهانه ندهند.»
عزیزی افزود: این روایاتی که در قالب شفاعات مطرح شده برای شروع کار است نه اینکه ماهرکاری که بخواهیم انجام دهیم بعد بایک روضه پاک شده و دوباره هرکاری که دوست داشتیم انجام دهیم لذا این شفاعت بهانه ای است تاما بها پیدا کنیم.
وی به نقل از امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) در حدیثی که به ریّان بن شبیب می فرماید:« یَا ابْنَ شَبِیبٍ إِنْ سَرَّکَ أَنْ تَکُونَ مَعَنَا فِی الدَّرَجَاتِ الْعُلَی مِنَ الْجِنَانِ فَاحْزَنْ لِحُزْنِنَا وَ افْرَحْ لِفَرَحِنَا وَ عَلَیْکَ بِوَلَایَتِنَا فَلَوْ أَنَّ رَجُلًا أَحَبَّ حَجَراً لَحَشَرَهُ اللَّهُ مَعَهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ» امام(ع) در این روایت می فرماید: که هر چه مارا خوشحال می کند باید تورا هم خوشحال کندو هرچه مارا ناراحت می کند تورا هم باید ناراحت کند آن وقت با ما دردرجات عالی بهشت خواهی بود.
این کارشناس مذهبی افزود: ما هنگامی که به شخصی علاقه داریم مدل لباس پوشیدن، لحن صحبت و کلماتی که به کار میبریم ، همه را از آن شخص الگوبرداری می کنیم دراین صورت نمی توان به اهل بیت علاقه داشته اما کاری به علایق آنها و خوش آمدشان نداشت.
وی با ذکر یک مثال عنوان کرد: در نیمه شعبان برخی افراد به نام امام زمان(عج) اعمالی را انجام می دهند که باعث ناراحتی حضرت می شود در حالی که اگر برای امام زمان(عج) جشن گرفته ایم باید به نحوی باشد که خوش آمد ایشان مد نظر باشد.
عزیزی تصریح کرد: در وجود شفاعت شکی نیست اما این امرتنها نقش کاتالیزگر یا سرعت دهنده در ترقی مارا داشته و جاهایی را که ما غفلت کرده ایم پوشش خواهد داد اما اینکه ما به واسطه شفاعت نسبت به اعمالمان بی تفاوت باشیم این شایسته نیست.
وی افزود: افراد بسیاری مانند طیب، رسول کرد و علی گندابی به واسطه این محبت متحول شده اند و اینها مصادیقی از افرادی هستند که به واسطه بهانه ای که در مجلس امام حسین(ع) برایشان فراهم شد و همتی که کردند به بها رسیده و به واسطه شفاعت اهل بیت(ع) گذشته آنها جبران شده و به حسنه تبدیل شد.
منبع:باشگاه خبرنگاران