سردار ملکی:

فیلم مستند «سی و ششمین روز زمستان » در مازندران ساخته می‌شود

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران درخصوص ساخت مستند مربوط به حماسه اسلامی ششم بهمن آمل، گفت: این مستند در 50 دقیقه با مشارکت شبکه افق صداو سیما با عنوان «سی و ششمین روز زمستان » ساخته می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ - 31October 2016

به گزارش دفاع پرس از مازندران، جلسه هم اندیشی ساخت فیلم مستند «سی و ششمین روز زمستان»  با حضور امام جمعه آمل، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، فرماندار ویژه آمل، اعضای هیات رزمندگان شهرستان و مدیران شهرستان آمل با هدف پاسداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل برگزار شد.

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز نتوانستیم بزرگان مازندران را خوب معرفی کنیم، گفت: اگر علمای بزرگ و سرداران هشت سال دفاع مقدس امثال شهید شیرودی ها معرفی شدند کار دیگران بوده است.

 وی با تاکید بر اینکه زنده نگهداشتن حماسه جنگل و ششم بهمن آمل در دستور کار قرار دارد، افزود: تاکنون 12 جلد کتاب چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گرفت و چندین جلد دیگر نیز در دست چاپ است.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران درخصوص ساخت مستند مربوط به حماسه اسلامی ششم بهمن آمل اضافه کرد: این مستند در 50 دقیقه با مشارکت شبکه افق صداوسیمای کشور برگرفته از کتاب جبهه سوم نوشته سردار مهدی خانی ساخته می شود و در شبکه های کشوری و مازندران نمایش داده خواهد شد.

 سردار ملکی اظهارداشت: این مستند مربوط به حماسه سازان جنگلهای آمل، قائمشهر و رامسر است که با مشارکت فرمانداریها، شهرداریها و شوراهای اسلامی شهرهای یاد شده ساخته می شود

وی با اشاره به اینکه در تمام شهرهای مازندران مقرر شد که 12 جلد کتاب از نقش شهرستانها در دفاع مقدس تدوین و کار پژوهشی صورت گیرد، اظهارداشت: این بهترین شیوه احیای ارزشهای دفاع مقدس است که بدون آن محکوم به شکست هستیم.

همچنین حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل با تشکر از افرادی که درجهت شناساندن ابعاد حماسه اسلامی ششم بهمن آمل تلاش کردند، گفت: خوشبختانه فیلم های خوبی در این راستا ساخته و به نمایش درآمده است که  ساخت این مستند باید متفاوت با دیگر آثار باشد.

وی اظهارداشت: ساخت این مستند باید به عنوان سندی در تاریخ شهرستان آمل باقی بماند و از کسانی استفاده شود که در درگیریهای جنگل و روز حماسه حضوری فعال و اثرگذار داشتند.

امام جمعه آمل یادآورشد: نخستین حکومت بعد از امام علی(ع) در جهان اسلام در آمل اتفاق افتاد و همه باید دست در دست هم دهیم تا بتوانیم ظرفیتهای  تاریخی و حماسی خود را به نسل های آینده انتقال دهیم.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که ابعاد حماسه اسلامی ششم بهمن آمل نیازمند تبیین و بازخوانی است، گفت: ضرورت دارد تلاشهای شایسته ای برای معرفی ارزنده این حماسه بزرگ و ماندگار صورت گیرد.

احمد منفرد فرماندار ویژه شهرستان آمل با بیان اینکه حماسه ششم بهمن سال 60 آمل برای کشور، استان و شهرستان یک نماد مقاومت است، گفت: امکان ندارد تعریفی از آمل داشته باشیم و اسمی از حماسه ششم بهمن در آن ذکر نشده باشد.

وی با اشاره به اینکه بازخوانی حماسه اسلامی ششم بهمن آمل نیاز به همراهی همه عزیزان دارد، افزود: برای تبیین ابعاد این حادثه بزرگ کارهای خوبی صورت گرفته است.

فرماندار ویژه آمل اظهارداشت: گروهکهای معاند انقلاب داخلی و خارجی که از حمایتهای شرق و غرب برخوردار بودند تمام سعی و تلاش آنها این بود که نظام و اسلام را مورد هدف خود قرار دهند.

منفرد تصریح کرد: مردم آمل حتی به دشمنان اجازه ندادند تا چند ساعتی در شهر نفش بکشند و تنها شهری که در وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) نامبرده شد آمل است.

یادآور می شود در این جلسه سردار علی امانی به عنوان معاون مدیرکل و نماینده ویژه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران جهت پیگیری امور در شهرستان آمل معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار