برگزاری نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی در کلانشهر اراک

برای نخستین بار کلانشهر اراک میزبان برگزاری نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی، سردیس شهداء و مفاخر استانی شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ - 01November 2016

نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی در کلانشهر اراک برگزار شدبه گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی، سردیس شهداء و مفاخر استانی امروز با حضور مسئولان استانی و 10 هنرمند برتر کشوری آغاز به کار کرد و به مدت ده روز ادامه خواهد داشت.

شهردار کلانشهر اراک در این مراسم با اشاره به استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی مهمد پرورش علماء و فضلای فراوان است که شناساندن این عالمان فرهیخته به نسل های بعدی یکی از وظائف مهم مسئولان است.

وی افزود: در واقع برگزاری این مراسم برای نخستین بار در استان مرکزی دنباله کردن همین اهداف بوده و سعی داریم که در مراحل بعدی نیز این اهداف را همواره دنبال کنیم.

شهردار اراک تصریح کرد: این برنامه مهم فرهنگی از 10آبان ماه آغاز و تا بیستم ادامه خواهدا داشت و 5پیکره مربوط به شهداء و 5 تن از مفاخر و مشاهیر استان توسط آنان ساخته می شود.

عباسی با اشاره به هنرمندان شرکت کننده در این آیین گفت: این هنرمندان که در سطوح کشوری به نام و شناخته شده هستند از استان های تهران، سنندج، همدان، کاشان در این برنامه حضور دارند.

وی ادامه داد: نحوه ساخت این مجسمه ها به این صورت است که در مرحله نخست آنان توسط خمیر مخصوص مجسمه سازی آماده و پس از اتمام قالب گیری و به وسیله برنز ، پلی استر و یا فایبرگلاس تکمیل می گردد.

شهردار اراک تصریح کرد: پیکره شهید محمدصادق بابایی، کاوه نبیری، رحیم آنجفی، سید احمد حسینی، عزیزالله کرهرودی و مفاخری همچون آقاضیا الدین کرهرودی، کربلایی کاظم ساروقی، دکتر قریب، استاد سحاب و یوسف خان گرجی از مفاخز و شهدایی هستند که مجسمه و سردیس آنان توسط هنرمندان در این سمپوزیوم ساخته می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار