سردار جلالی:

هدف از نمایش شهر موشکی رفع توهم کشورهای منطقه از داشته‌هایشان بود

رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: اینکه شهر موشکی را نمایش دادیم برای این بود که بعضی از کشورهای منطقه در حال برداشت غلط از داشته‌های خود در برابر ایران بودند.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ - 01November 2016
هدف از نمایش شهر موشکی رفع برداشت‌های غلط کشورهای منطقه از توانمندی‌هایشان بودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «غلامرضا جلالی» رییس سازمان پدافند غیرعامل در سومین همایش دفاع جامع پدافندعامل و غیرعامل اظهار داشت: اینکه قدرت تولید کنیم اما بازدارندگی نداشته باشد، سودی ندارد یعنی تازمانی که قدرت خود را به دشمن نشان ندهیم ایجاد بازدارندگی هم نخواهیم داشت.

وی افزود: اینکه شهر موشکی را نمایش دادیم برای این بود که بعضی از کشورهای منطقه در حال برداشت غلط از توانمندی‌های خود در برابر ایران بودند که اگر این برداشت غلط را به یقین می‌رسیدند ممکن بود به ایران حمله کنند.

سردار جلالی گفت: زمانی که انقلاب به پیروزی رسید ایران از نظر نظامی مقابل عراق برتری داشت اما صدام چون به این ذهنیت رسیده بود که به واسطه انقلابی که در ایران روی داده، ایران تضعیف شده به ایران حمله کرد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: اینکه آمریکایی‌ها به برخی کشورهای منطقه اعلام کردند چنانچه به ایران حمله کنند با شکست از ایران به 50 سال عقب‌تر باز می‌گردند و آن زمان دیگر امکان تماس گرفتن را هم ندارند، به خاطر قدرت بازدارندگی ایجاد شده توسط پدافند عامل و غیر عامل بوده است.
 
وی اظهار داشت: اکنون ما در بخش‌های مختلف کشورمان دفاع عمیق لایه لایه و متکی بر عوارض زمین شکل داده‌ایم که هیچ اجازه‌ای برای تعرض نظامی به کشورمان نمی‌دهد؛ در واقع صحنه دفاع ما بر اساس مدل‌های طراحی شده با پدافند غیر عامل آسیب ناپذیر شده است.
 
سردار جلالی گفت: امروز قادریم هر سازه‌ای را در بخش دفاعی طراحی کرده و بسازیم، به عنوان نمونه قادریم زیر دریایی را به زیر کوه ببریم یا در زیر کوه فرودگاه بسازیم و این هم به علت آن است که دانش مهندسی رزمی ما درون‌زا و خودکفا است.
 
رییس سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: حال با وجود چنین توانمندی اینکه دو کشور شکست خورده و اشغال شده در جنگ جهانی دوم یعنی ژاپن و آلمان را به عنوان الگو معرفی کنیم و بگوئیم هزینه‌های نظامی را در بخش توسعه کشور باید صرف کنیم، از آن بوی خیانت به مشام می‌رسد و این ضایع کردن حق نیروهای نظامی است.
 
وی تاکید کرد: هزینه‌هایی که برای نیروهای مسلح کشورمان تخصیص می‌یابد به حدی است که در مقایسه با کشورهای منطقه در انتهای لیست قرار داریم اما با این حال بخش دفاعی کشورمان با اتکا به توانمندی داخلی و تلاش و مجاهدت این عزیزان فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند، لذا شایسته نیست که با دو کشور اشغال شده مورد اشاره مقایسه شویم.
 
سردار جلالی در پایان بیان داشت: اقتدار ما باعث شده تا هیچ کشوری جرات نکند با ما همچون ادبیاتی که دو کشور ترکیه و عراق برای یکدیگر بکار می‌برند، استفاده کند لذا تضعیف قدرت ملی از سوی هر کس، خائنانه است.
 
انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار