سردار سلامی در دانشگاه شریف:

«آمریکا» فضای تنفس سیاسیش در منطقه تنگ شده است/ مانع به نتیجه رسیدن سیاست‌های آمریکا در سوریه شدیم

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز «آمریکا» فضای تنفس سیاسیش در منطقه تنگ شده و از جنگ به رکود رسیده است.
کد خبر: ۱۱۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ - 01November 2016
«آمریکا» فضای تنفس سیاسیش در منطقه تنگ شده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه در راهپیمایی دانشجویان دانشگاه شریف در آستانه روز 13 آبان، روز استکبارستیزی اظهار داشت: امروز توانستیم بازدارندگی را در حوزه عمل نظامی با دشمنان برقرار سازیم یعنی امکان‌پذیری اتخاذ گزینه نظامی را باطل کنیم؛ در واقع مدیریت ادراک دشمن مهمترین فراز بازدارندگی است.
 
وی افزود: ما با دشمنی همچون آمریکا مواجه هستیم که فضای تنفس سیاسیش در منطقه تنگ شده؛ به عنوان مثال در مصر دیگر حکمران و تعیین کننده نیستند و در لبنان اراده حزب الله لبنان بعد از دو سال و نیم به کرسی نشست.
 
سردار سلامی خاطرنشان کرد: امروز برای اولین بار ملاحظه می‌کنید آمریکا از جنگ به رکود رسیده به نحوی که بدهی آنها از تولید ناخالص ملی عبور کرده و این یعنی رکود از اینجا آغاز می‌شود.
 
جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما به آینده جهان اسلام و ایران بسیار امیدوار هستیم، هرچند امروز دشمن تصمیم گرفته قلب‌ها و ذهن‌های جوانان ما را تسخیر کند ولی ما در آینده امکان تبدیل شدن به یک قدرت فائقه جهانی را داریم. امروز شعاع نفوذ ایران تا دریای سرخ و کنار باب المندب پیش رفته و سازه‌های الهام گرفته از قدرت جمهوری اسلامی ایران در حال شکل گرفتن است.
 
وی تصریح کرد: ما در سوریه اجازه ندادیم سیاست‌های آمریکا به نتیجه برسد حتی آنها برای انجام تحولات عمیق سیاسی در سوریه ضرب العجل تعیین کردند ولی نتواستند به اهداف خود دست یابند. در عراق نیز توانستیم از فرصتی که آمریکایی‌ها برای اهداف خود ایجاد کرده بودند به نفع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم.

سردار سلامی گفت: بنابراین اکنون توانسته‌ایم سازه‌های دفاعی اطمینان بخش در لبنان، سوریه، عراق، بحرین و یمن ایجاد کنیم. سیاست آمریکا برابر ایران همواره سیاست بی تعادل سازی بازگشت ناپذیر بوده ولی علی رغم این سیاست توانستیم در شرایط تحریم‌های سخت اقتصادی در ابعاد جهانی مسیر پیشرفت و تعالی را طی کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: اگر توانستیم برای اولین بار موشک بالستیک را برای یک شناور نقطه زن کنیم این یک معجزه بود البته ما هنوز نمی‌دانیم در آمریکا، روسیه و چین چنین فناوری وجود دارد یا خیر.
 
انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار