امیر محرابی در گفتگو با دفاع مقدس:

امام خمینی(ره) آزادی‌خواهی و استکبارستیزی را به مردم آموخت

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش گفت: حضرت امام خمینی(ره) از سال 1342 جرقه‌های آزادی‌خواهی و استکبارستیزی را در مردم زد و از همان روزهای ابتدایی کارکنان ارتش با رابطه خوبی که با امام(ره) و روحانیون داشتند به ندای استکبارستیزی امام لبیک گفتند.
کد خبر: ۱۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲ - 09February 2014

امام خمینی(ره) آزادی‌خواهی و استکبارستیزی را به مردم آموخت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم سیدعلی محرابی، معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با تببین نقش ارتش در جریان انقلابهای مردمی اظهار کرد: کشورهای زیادی را میبینیم که با انقلابهای مختلف شکل میگیرند، مردم آزادیخواه به صحنه میآیند، به ظلمهایی که در حق آن ها می شود اعتراض میکنند و در صدد این برمیآیند که با حکومتهای دستنشانده استبدادی مقابله کنند، اما ارتشهای این کشورها سد راه مردم میشوند و نمیگذارند که انقلابی شکل بگیرد.

وی بر این اساس افزود: در کشور ما درست عکس این موضوع انجام و یک انقلاب بزرگ تشکیل شد. هنگامی که حضرت امام خمینی(ره) از سال 1342جرقههای آزادیخواهی و استکبارستیزی را در مردم زد از همان روزهای ابتدایی، کارکنان ارتش با رابطه خوبی که با امام(ره) و روحانیون داشتند به ندای استکبارستیزی امام خمینی(ره) لبیک گفتند.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در خصوص نقش فرماندهان ارتشی در پیوستن سریعتر ارتش به انقلاب و امام(ره) تشریح کرد: بدنه ارتش بدنهای انقلابی و مردمی بود که در سالهای آخر فعالیتهای پنهانی خود را علنی انجام میدادند و افسران ارشدی مانند شهید "صیاد شیرازی" و شهید "نامجو" مبارزان مثال زدنی بودند که با آگاهیهایی که به نیروهای خود میدادند باعث پیوستن هرچه سریعتر ارتشیها به مردم و انقلاب و امام(ره) شدند.

وی با اشاره به نفرت ارتشیها از رفتار غیر انسانی رژیم پهلوی با آنها ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خفقانهای شدیدی وجود داشت و رفتارهای غیر انسانی بسیار ناپسندی با ردههای پایین ارتش میشد که  باعث نفرت شدیدی در بدنه ارتش نسبت به رژیم پهلوی شد و با چنین نفرتی جرقههای ابتدایی پیوستن به مردم و انقلاب در ارتش زده شد.

امیر محرابی شناخت امام راحل را از ارتش، محور کلیدی پیوستن ارتش به انقلاب دانست و اظهار کرد: شناختی که امام(ره) نسبت به ارتش داشتند و برخورد محترمانه ایشان در تمام صحبتهایشان با ارتش به گونهای که در تمام فرمایشاتشان کلمه "ارتش محترم" را به کار میبردند محور اصلی و کلیدی پیوستن ارتش به انقلاب بود.

وی با ذکر خاطرهای نسبت به ناامیدی کامل رژیم پهلوی از ارتش گفت: در خاطرات یکی از ژنرالهای رژیم به نام ارتشبد قرهباغی که در آن زمان پس از فرار شاه ریاست ارتش را در کشور به عهده داشت آمده است "طی ارتباطی که با شهربانیها و مجموعههای حکومت نظامیها داشتم متوجه شدم تمام ارتش مقلد امام خمینی(ره) شدهاند و هرگز از امام خمینی دست نمیکشند به طور کامل از ارتش ناامید شدم".

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در پایان گفت: ارتشی که رژیم پهلوی به عنوان یک ستون در برابر تهدیدات برای خود تشکیل داده بود که در روزهای سخت به فریادش برسد در همان زمانی که به آن نیاز داشت به این رژیم پشت کرد و برای همیشه پشتیبان امام(ره) و مردم خود شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار