حجت الاسلام قرائتی در گردهمایی «آسیب‌شناسی تعالی معنوی در مراکز آموزشی»

جوانان ترس از ازدواج دارند

گردهمایی "آسیب شناسی تعالی معنوی در مراکز آموزشی" روز شنبه در تالار اندیشه دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با سخنرانی حجت الاسلام قرائتی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹ - 10February 2014

جوانان ترس از ازدواج دارند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در گردهمایی «آسیبشناسی تعالی معنوی در مراکز آموزشی» حجت الاسلام قرائتی یکی از بحرانهای جدی جامعه را ترس جوانان از ازدواج دانست و افزود: این موضوع باعث به وجود امدن بحران در انسان و اعتقادات و بحران اخلاقی میشود.

وی دومین عامل بالا رفتن سن ازدواج را عمل نکردن به احادیث و بیانات قرآن مجید بیان کرد و گفت: مراعات نکردن بیت المال، مراعات نکردن عدالت است. انسان کامل انسانی است که قران معرفی میکند.

حجت الاسلام قرائتی تصریح کرد: بیشترین انتقال علم به دانشگاهها از خارج به داخل است. دانشگاههای ما به سمت مدرک گرایی سوق پیدا کرده است. باید در دانشگاهها ایجاد رقابت شود چرا که رقابت عامل رشد و وارد شدن انسان به میدان عمل است و مسئولین باید زمینه بروز رشد و استعداد دانشجویان را فراهم کنند.

وی با بیان اهمیت ازدواج در جامعه، تاکید کرد: با رفع مشکل ازدواج جلوی بسیاری از معضلات گرفته میشود چرا که بیشترین سقوط انسان غافل شدن از این نیازها است.

حجت الاسلام قرائتی در پایان با ذکر خاطرهای به توجه ویژه امام خمینی (ره) به نماز اول وقت اشاره کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار