سردار میریان بیان کرد

توان ما در صحنه آشکار خواهد شد/ نقش نیروهای محلی در بحث بومی‌سازی امنیت

جانشین معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه گفت: دلیل اهمیت پیشرفت صنایع نظامی و دفاعی این است که این صنایع شیره و چکیده همه صنایع است؛ اگر چه نمی‌توان همه اقدامات صورت گرفته را بیان کرد و همه توان ما در صحنه آشکار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴ - 10February 2014

توان ما در صحنه آشکار خواهد شد/ نقش نیروهای محلی در بحث بومی‌سازی امنیت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار "مرتضی میریان" جانشین معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران، ضمن گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، تثبیت سریع نظام اسلامی را مولفه بارز انقلاب اسلامی دانست و اشهار کرد: از میان مولفههای اصلی امنیت مثل جمعیت، موقعیت جغرافیای، قدرت، تکنولوژی و تسلیحات، قدرت اقتصادی و رهبری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همساز شدن مولفههای جمعیت و رهبری با هم تثبیت نظام را به همراه داشت؛ یعنی جایگاه والای رهبری انقلاب نزد مردم و تبعیت ملت از رهبری حضرت امام (ره) دلیل اصلی ثبات یافتن سریع انقلاب شد.

وی با اشاره به اینکه غرور ملی ایرانیان در دوران طاغوت خدشهدار شده بود، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تصمیمهای سیاسی در خارج از کشور اتخاذ و در ایران اجرا میشد. ایران ژاندارم منطقه بود و در خدمت تامین منافع و همچنین تامین امنیت ابرقدرتها کار میکرد.

سردار میریان ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی ملت به این نتیجه رسیدند که باید روی پای خود بایستند و از عزت خود دفاع کنند و اجازه به هدر رفتن منافع خود را ندهند. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی قریب به ۶ میلیون بشکه نفت صادر میشد و بهجای آن فقط سلاح و حبوبات و گندم که خود تولی کننده آن بودیم وارد کشور میشد.

جانشین معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب از جانب ایران دو خدمت به بیگانگان روا داشته میشد که اگر این دو خدمت به خود کشور میشد پیشرفت قابل توجهای میکردیم؛ نخست تامین مواد اولیه ارزان قیمت و در وهله دوم ایجاد بازار کالاهای ساخته شده گران قیمت بود.

سردار میریان گفت: وقتی ملت به این نتیجه رسید که خود را باید از زیر سلطه بیگانگان خارج کند با امام امت همراه شد و وحدت پیدا کرد، از این رو توانست با طرد روحیه خودپرستی و خودستایی به مرحله ایثار و از خودگذشتگی برسد و همین روحیه چنان قدرتی در ملت ایجاد کرد که تا به امروز توانستهایم بر مشکلات غلبه کرده و استوار باقی بمانیم.

وی با تاکید بر اینکه پیوستگی و انس ملت ایران با رهبری حضرت امام(ره) اعجاز کرد، افزود: در طول تاریخ اسلام همواره و در همه دورهها امام داشتیم ولی متاسفانه قدرتهای استکباری امت را از امام معصوم جدا کردهاند اما در هنگامه انقلاب اسلامی همراهی امت با امام راحل معجزه کرد.

جانشین معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه دشمنان سعی داشتند تا جنگ تحمیلی را به نوعی تجاوز به همسایه معرفی کنند، تصریح کرد: امام راحل با پیشبینی هدف ابرقدرتها، نکتهای اساسی را مطرح کرد و به جهان اسلام فهماند که همگی یک پیکره واحد هستیم و قانون اساسی مشترکی به نام قرآن کریم داریم و به کشورهای جهان اسلام نشان داد که برای مقابله با تهدیدات و مداخلات بیگانگان هیچ راهی جز اتحاد نداریم.

وی افزود: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقاتی مثل اشغال کویت توسط عراق، حمله به عراق توسط آمریکا، ناامنیها در کشورهای رها شده از شوروی سابق، بحران و ناامنی در پاکستان، اشغال افغانستان همگی دست به دست هم داده بودند تا گستره نفوذ آمریکاییها را بیشتر کند و این امر ایجاب میکرد تا برای ارتقاء امنیت مجموعه اقداماتی را انجام دهیم که همین اقدامات باعث شده تا امروز امنترین کشور منطقه باشیم و به واسطه وجود خیل عظیم بسیجیان، نیروهای اطلاعاتی، نیروهای مسلح و مردم بومی شرق و غرب کشور امروز شاهد یک امنیت پایدار در کشور هستیم.

جانشین معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ایران اسلامی خاطر نشان کرد: دشمنان وقتی مشاهده کردند که از راه تهدیدات و اقدامات نظامی نمیتوانند کاری از پیش ببرند به تهاجم فرهنگی و یا به تعبیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به شبیخون فرهنگی روی آوردند تا از این طریق با تهی کردن افراد از ارزشها و ایمان و باورهای اسلامی میزان مقاومت آنها را در برابر غرب بکاهند.

وی افزود: ملت ایران امروز قدر و ارزش انقلاب خود را میداند و طی این سی و پنج سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن هر بار مکری نسبت به ما روا داشته، خداوند مکر آنان را به خودشان بازگردانده و کشور اسلامی ایران را در برابر توطئههای بعدی واکسینه کرده است.

جانشین معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه شعار انقلاب اسلامی اعتلای زندگی دنیوی و اخروی انسان هاست، گفت: استکبار جهانی در تلاش است تا با ایجاد محاصره اقتصادی ملت را خسته کرده و با انسداد راههای برخورداری از یک زندگی مناسب دنیوی که موجبات زندگی سعادتمند اخروی را فراهم میآورد، مردم را وادار به اقداماتی ضد نظام کند؛ ولی ملت ما از تاریخ اسلام درس گرفتهاند و پشتیبان انقلاب خود هستند.

سردار میریان تصریح کرد: روزهای بود که دشمنان حتی اجازه ورود سیم خاردار را به ایران نمیدادند اما امروز میهن اسلامی ما در صنایع هستهای و صنایع نظامی در رتبههای بالایی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: دلیل اهمیت پیشرفت صنایع نظامی و دفاعی این است که این صنایع شیره و چکیده همه صنایع است اگر چه نمیتوان همه اقدامات صورت گرفته را بیان کرد و همه توان ما در صحنه آشکار خواهد شد.

جانشین معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه با اشاره به نقش نیروهای محلی در بحث بومی سازی امنیت گفت: الگوی معتبر و مهم در بحث تامین امنیت کشور، بحث بومیسازی امنیت است که در این فرایند باید به نقش مردم، نیروی انتظامی، بسیجیان بومی بلوچ، سیستانی، کرد، عرب، آذری زبان که در سرمای زیر صفر در سراسر مرزهای کشور امنیت را برقرار میکنند، اشاره کرد.

سردار میریان در پایان افزود: در روز حماسی ۲۲ بهمن نیز مردم ما اقتدار ملت را دوباره نشان جهانیان خواهند داد و دل شهدا و امام خامنهای (مدظله العالی) را شاد خواهند کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار