امیر شکوهی در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس؛

هرچه گزینه های روی میز بیشتر شود ما مقتدر خواهیم شد

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش گفت: امروز آمریکا به بهانه های واهی دنبال تضعیف انقلاب اسلامی است که خدا را شکر تا به امروز هیچ کاری از پیش نبرده اند و در آینده نیز نخواهد برد.
کد خبر: ۱۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸ - 11February 2014

هرچه گزینه های روی میز بیشتر شود ما مقتدر خواهیم شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم "حسین شکوهی" معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس ضمن تبریک دهه فجر که تجلیگاه شکوه و اقتدار ملت ایران است اظهار کرد: یوم الله دهه فجر هیچگاه کمرنگ نخواهد شد و مردم با حضوری مقتدر در راهپیمایی ۲۲ بهمن در راستای این تجلیگاه اقتدار ایران قدم بر میدارند و پاسخی کوبنده به دشمن خواهند داد.

وی افزود: در پیروزی انقلاب اسلامی عوامل زیادی نقش داشتند و قطعا اراده خداوند بر این قرار گرفته بود که در کشور ما این انقلاب اسلامی به پیروزی برسد. امام راحل از سال ۱۳۲۴ نهضت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۴۲ این نهضت به اوج شکوفایی رسید و در سال ۵۷ به پیروزی انجامید که نقش امام(ره) نقشی بیبدیل و مثال زدنی است.

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش با بیان نقش وحدت مردم و ارتش و روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی اذعان کرد: نقش مردم در پیروی از فرامین امام(ره) و قیامهای هوشیارانه نیز یکی دیگر از عوامل مثال زدنی در پیروزی انقلاب اسلامی است که انسجام مردم و حضور روحانیون در صف اول و در نهایت بدنه متدین ارتش از ردههای پایینی گرفته تا مقامات ارشد ارتشی باعث تسریع این پیروزی شد.

وی نفوذ هوشیارانهٔ امام(ره) در بدنه ارتش را از عوامل پیوستن ارتش به انقلاب برشمرد و گفت: با نفوذ هوشمندانه امام(ره) و اطمینانی که به ارتش داشتند و بارها بیان نمودند باعث شد تا رژیم پهلوی که این ارتش را برای روزهای سخت خود تربیت و سازماندهی کرده بودند کاملا از ارتش قطع امید کند چرا که هر روز تعداد بیشماری از ارتشیان از پادگانها فرار میکردند و به مردم میپیوستند.

امیر شکوهی تاکید کرد: ارتشی که از دهه ۴۰ محمدرضا شاه آن را با آموزشهای غربی و فرهنگ آمریکایی تربیت کرده بود و مدارک آموزشی آن ازتجربه غربی با مجهز کردن آن به سلاحهای آمریکایی مجهز کرده بود و از همه مهمتر حضور ۴۸ هزار مستشار خارجی بود که یکی از دلایل نفرت ارتش از رژیم شاه وجود همین مستشاران آمریکایی بود.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین خطاهای شاه را قرار دادن ارتش مقابل مردم دانست و خاطر نشان کرد: ارتش برای مقابله با مردم آموزش ندیده بود که در مقابل مردم در خیابانها قرار بگیرد ضمن اینکه بدنه ارتش از خود مردم بود به همین دلیل هم مقابل شاه قرار گرفتند و از مردم و امام و مملکت خود دفاع کردند.

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش تقویت روحیهٔ معنوی و ارتقاء دفاعی و نظامی را در نیروهای مسلح از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: ارتش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به این باور رسید که میتواند بدون دخالت هیچ بیگانهای در تمام زمینهها چه اعتقادی و چه نظامی به خود اتکایی برسد و از بیگانان بینیاز شود و با متخصصان داخلی خود را در ردهٔ کشورهای تولید کننده انواع تسلیحات نظامی در دنیا برساند.

وی در خصوص ۸ سال دفاع مقدس اذعان کرد: در هیچ کجای دنیای شما ارتشی را نمیبینید که اینگونه به مبارزه با دشمنان کشورش برخیزد و ۸ سال با رشادتها و از خود گذشتگیهای خود دشمن را عقب براند و با بالا بردن سطح دفاعی و ارتقاء رزمی در تمام این سالها که در تحریمهای شدید استکباران قرار داشتیم به تمام دنیا بفهماند اجازه هیچ گونه تعرضی را به هیچ کس نخواهد داد.

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی در خصوص گزینههای روی میز آمریکا اظهار کرد: امروز آمریکا به بهانههای واهی دنبال تضعیف انقلاب اسلامی هستند که خدا را شکر تا به امروز هیچ کاری از پیش نبردهاند و نخواهد برد، ما پایبند نظام و گوش به فرمان رهبرمان هستیم و هرچه آنها بیشتر تلاش کنند ما مقتدرتر خواهیم شد.

وی در پایان گفت: پیشکسوتان باقی مانده از دفاع مقدس با تجربههایی که کسب کردهاند وبا استفاده از تجربیات آن سالها برای مقابله با جنگهای روانی و نرم دشمن بازهم به مقابله با استکبار خواهیم پرداخت و آنها را سرجایشان خواهیم نشاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار