به مناسبت سالگرد ربوده شدن هواپیمای TWA؛

دخالت بی جای آمریکا در خاورمیانه دلیل ربوده شدن هواپیمای TWA بود

کارشناس مسائل خاورمیانه درخصوص ربوده شدن هواپیمای آمریکائی TWA در تاریخ 24 تیرماه سال 66 اظهار داشت: دخالت های بی جای آمریکا در مسائل بین الملل این اتفاق را رقم زد.
کد خبر: ۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶ - 15July 2013

دخالت بی جای آمریکا در خاورمیانه دلیل ربوده شدن هواپیمای TWA بود

خبرگزاری دفاع مقدس: اولین حادثه هواپیماربایی جهان در سال 1930 و در آغاز جنگ سرد، بین شرق و غرب به وقوع پیوست. در این حادثه انقلابیون پرو یک هواپیمای فوکر را به تصرف خود در آوردند تا بدین وسیله از کشور فرار کنند.

طی مدت 13 سال حدود 25 هواپیماربایی موفق و 7 مورد ناموفق به وقوع پیوست. هدف بیش تر هواپیمارباها فرار از یک کشور کمونیستی به یک کشور غیرکمونیستی بود و این موضوع که هواپیما در مکانی غیر از مقصد اصلی بر زمین بنشیند به امری متعارف و عادی بدل شده بود.

در چنین روزی بودکه چند جوان لبنانی دست به ربایش یک هواپیمای آمریکایی می زنند وبا این عمل باعث شناخته شدن  حاج عماد مغنیه  میشوند . تا آن موقع تعداد اندکی او را می شناختند. آمریکایی ها مدعی شده بودند، در پی تحقیقاتی که برای شناسایی ربایندگان هواپیما انجام داده اند، حاج عماد مغنیه را یکی از عاملان هواپیماربایی معرفی کردند.

در همین راستا در پی ربوده شدن هواپیمای T.W.A و فرود آن در فرودگاه دمشق و بازداشت دو مسافر اسرائیلی آن حسن هانی زاده گفت : همزمان با جنگ تحمیلی بین ایران و عراق ،هواپیمای آمریکایی در 24تیرماه سال 66 توسط چند جوان لبنانی ربوده شد .
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود : بعد از ربودن هواپیمای آمریکایی که قصد عزیمت به کویت را داشته است جوانان لبنانی آن را به ایران تحویل می دهند و اسرار براین دارند که گروگانها را بکشند اما ایران با کمک کوماندوها وارد عمل می شود و گروگان ها را آزاد می کند ، در آن زمان به قدری آمریکایی ها دخالت بی حدو مرز در مسائل خاورمیانه داشتند که حتی چند جوان بدون هیچ گونه پشتوانه ای به این فکر می افتند از آمریکایی ها به هر طریقی که می توانند انتقام بگیرند .
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار