بنياد شهيد حمايت از هنر مرتبط با دوران دفاع مقدس را با جديت دنبال مي‌كند

کد خبر: ۱۱۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۹ - 01June 2007
وي در ادامه افزود: در همين راستا بنياد شهيد و امور ايثارگران خود را موظف مي‌داند كه تلاش بيشتري را در حوزه هنر دفاع مقدس به كار گيرد كه برپايي نمايشگاه بزرگ «هنر ايثار» و نمايشگاه عكس «خرمشهر، حماسه مقاومت» از جمله آنهاست و ما قصد داريم به صورت برنامه‌ريزي شده و مدن توجه به هنر مقاومت را دنبال كنيم.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در پاسخ به اين پرسش كه آيا اين حمايت‌ها از سوي بنياد شهيد امور ايثارگران به صورت دائم در حوزه هنر مقاومت به ويژه عكس‌هاي دوران انقلاب و جنگ وجود خواهد داشت و يا مقطعي خواهد بود گفت: در نظر داريم بستري فراهم آيد كه هنرمندان و عكاسان بتوانند داشته هاي خود را ارائه كنند و به اين منظور سعي مي‌كنيم موانع را از پي روي برداريم. نكته مهمي كه به آن توجه خواهيم داشت اين است كه شرايطي را فراهم كنيم كه در اين شرايط بتوان توليد ايده كرد چرا كه در غير اين صورت ماحصل كار تكرار مكررات خواهد بود.

دهقان ادامه داد: آنچه كه امسال از سوي بنياد شهيد و امور ايثارگان در قالب نمايشگاه هنر ايثار كه نمايشگاه عكس «خرمشهر، حماسه مقاومت»يكي از 3 بخش آن است، انجام شد، حركت و رويكرد جديد بنياد در بيان مسايل و خاطرات دوران دفاع مقدس از زبان هنر است كه اميدواريم اين حركت با استقبال هنرمندان و مردم روبرو شود.

وي تصريح كرد: بنياد شهيد به عنوان نهادي مسئول در زمينه آنچه از دوران دفاع مقدس به جا مانده و حفظ ميراث آن دوران در زمينه حمايت از هنر مقاومت يك سوي قضيه است و در سوي ديگر هنرمندان و مخاطبان هستند كه آنها نيز بايد به شناخت و خواست كافي در زمينه ارايه و استقبال از اين هنر برسند.
دهقان در پايان در خصوص اينكه آيا اين گونهنمايشگاه‌ها به ايام مناسبت‌ها محدود خواهد شد يا خير گفت: ابتدا بايد در بررسي كارشناسانه مشخص شود كه نمايشگاه‌هاي موضوعي در مناسبت‌ها بيشتر طرفدار دارد و يا نمايشگاه‌هاي دائمي و پس از مشخص شدن اين امر برنامه‌ريزي دقيق‌تري داشت ضمن اينكه نمي‌توان از فرصت مغتنم ايام مناسبت‌ها براي برپايي نمايشگاه‌هاي هنري مرتبط صرف‌نظر كرد
نظر شما
پربیننده ها