حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی:

ملت ایران مسیر عزت و افتخار را طی می‌کند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رهبری شرط لازم حکومت دینی و مردم شرط کافی حکومت دینی هستند و تکلیفی که مردم در برابر رهبری دارند اطاعت، همراهی و صبر و استقامت است؛ چرا که استقامت راه پیروزی است.
کد خبر: ۱۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵ - 11February 2014

ملت ایران مسیر عزت و افتخار را طی می‌کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ظهر امروز در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در مصلی بیتالمقدس شهر اراک اظهار داشت: ملت انقلابی ایران ۳۵ سال است که حرکت در مسیر عزت را آغاز کرده و در طول این سالها توانسته در پرتو عظمت اسلام به پیروزیهای بزرگی دست یابد.

وی تصریح کرد: با بررسی آیات شریفه قرآن و تجربه تاریخ به این نتیجه میرسیم که انقلابهای توحیدی در پرتو سه عامل اساسی شکل گرفتهاند که یکی از مهمترین عوامل شکلگیری این انقلابها عامل زیربنایی رهبری بوده که از طریق خداوند برای راهنمایی بشریت انتخاب شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: رهبری پشتوانه و پایه اساسی انقلابهای توحیدی در طول تاریخ بوده و انقلاب اسلامی ایران نیز بر پایه همین پشتوانه به پیروزی رسید.

حجتالاسلام والمسلمین سعیدی بیان داشت: رکن دوم انقلابهای توحیدی شریعت و آیین آسمانی و دین و در واقع همان نسخهای است که خداوند برای درمان دردهای بشر و تعیین سبک زندگی انسانیت فرستاده است.

وی با بیان اینکه عامل سوم انقلابهای توحیدی مردم هستند، خاطر نشان ساخت: خداوند رهبری و شریعت را برای هدایت مردم میفرستد، که این نشان دهنده اهمیت و جایگاه مردم در انقلابهای توحیدی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: رهبران الهی چند وظیفه مهم بر عهده دارند که معرفی امانات الهی، دین و شریعت به مردم، عملیاتیسازی نسخه دین و سازماندهی حکومت دینی و پاسداری از نسخه دین مهمترین این وظیفه به شمار میرود.

حجتالاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه قدرت و حکومت وسیلههایی برای ایجاد تکامل در جامعه هستند، اظهار داشت: رهبری وظیفه دارد از نرمافزار بعثت و اصول اسلام پاسداری کند و در ایران اسلامی نیز مقام معظم رهبری تلاش دارد آنچه را که امام به عنوان خطوط قرمز معرفی کرده محفوظ نگاه دارد.

وی ادامه داد: یکی از خطوطی که امام راحل بر آن تاکید داشتهاند ایستادگی در برابر استکبار است که باید همچنان ادامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به وجود پیوند عمیق بین رهبری و مردم افزود: زمینه حاکمیت رهبری در جامعه با حمایت مردم فراهم میشود، خداوند وظیفهای را برای مردم در برابر رهبری قرار داده که این وظیفه تولید قدرت رهبری برای هدایت بشر است.

حجتالاسلام والمسلمین سعیدی افزود: رهبری شرط لازم حکومت دینی و مردم شرط کافی حکومت دینی هستند و تکلیفی که مردم در برابر رهبری دارند اطاعت، همراهی و صبر و استقامت است، چرا که استقامت راه پیروزی است.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران چهارمین انقلاب توحیدی است که برای پیروزی و ماندگاری باید زمینه و افقهای نظام اسلامی را مد نظر قرار داده و به تقویت اصول انقلابی و حکومت دینی و دگرگون کردن خاورمیانه و معرفی اسلام در منطقه بپردازد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار