اخوان المسلمین زمینه ساز کودتا در مصر بودند

همایش سیاسی فرماندهان و کارکنان منطقه دوم دریایی سپاه با موضوع حوادث مصر و پشت پرده اتفاقات این کشور در مسجد غدیر بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹ - 14July 2013

اخوان المسلمین زمینه ساز کودتا در مصر بودند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی ندسا، در آغاز این برنامه دریادار دوم پاسدار علی رزمجو فرمانده منطقه طی سخنان کوتاهی فرا رسیدن رمضان، ماه بزرگ معنویت و خودسازی را تبریک گفت و خواستار بهره گیری هر چه بیشتر کارکنان از ظرفیت عظیم و فرصت بی نظیری که یک بار دیگر در اختیار قرار گرفته است، شد.

عزیز غضنفری کارشناس ارشد مسائل سیاسی و مسئول واحد سیاسی منطقه سخنران این گردهمایی بود که موضوع مباحث خود را به حوادث مصر اختصاص داد و با استناد به شواهدی، از نقش رژیم صهیونیستی و آمریکا در این حوادث سخن گفت.

غضنفری گفت: گروه اخوان المسلمین در مصر با عدم درک درست از شرایط منطقه ای و سیاسی و تعلل در حل مسائل و معضلات اقتصادی مردم، زمینه ساز معرکه و کودتایی شد که رژیم صهیونیستی آتش بیار آن است. وی افزود: بی تردید سازمان های جاسوسی و خرابکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی از درگیری و کشتار در مصر نفع می برند و امروز بهترین شرایط برای مداخله این سازمان ها فراهم آمده است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: اگر سران احزاب و جریان های مصری متوجه حساسیت شرایط نشوند، درگیری و نزاع ادامه خواهد یافت و این چیزی جز از بین رفتن منابع، منافع، امکانات حیاتی و کشته شدن هر چه بیشتر گروه های درگیر، پیامد دیگری نخواهد داشت. وی افزود: دشمنان اصلی جهان اسلام اگر چه به ظاهر موضعگیری های جانبدارانه ای نسبت به کشور مصر و منافع آن می گیرند اما در عمل نابودی این کشور و ادامه منازعات و تنش ها را خواستار هستند.

مسئول واحد سیاسی منطقه دوم دریایی سپاه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات اخیر کشورمان اشاره کرد و گفت: مردم به نظام اسلامی در حل مسائل سیاسی و اقتصادی اعتماد کردند و دولت آینده باید با برنامه ریزی دقیق در این زمینه گام  های اساسی بردارد. وی با استناد به رهنمودهای مقام معظم رهبری افزود: در راه تحقق این هدف بزرگ همه باید دولت را حمایت کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار