مروری بر زندگی‌نامه شهدای ایوان ـ ۱۷

شهید عباسعلی نادری؛ شهیدی که چون مولایش علی به مهمانی خدا رفت

شهید عباسعلی نادری از شهدایی است که در راه دفاع از اسلام و مکتب قرآن، همانند مولایش علی (ع) در ماه مبارک رمضان به مهمانی خدا رفت و جام شهادت را نوشید.
کد خبر: ۱۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴ - 14February 2014

شهید عباسعلی نادری؛ شهیدی که چون مولایش علی به مهمانی خدا رفت

خبرگزاری دفاع مقدس: جوانان ایران زمین با تأسی از امام حسین(ع) در دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ نابرابر و ناجوانمردانه، علی اکبر وار در مقابل دشمنی ایستادند که تجهیزات و اسلحههای به روز را در اختیار داشت.

کمبود و گاهی نبود تجهیزات و امکانات هرگز مانع حضور و ادامه مبارزه رزمندگان نشد، بلکه آنها قویتر و استوارتر از همیشه در برابر رژیم بعث عراق مقاومت و پایداری کردند.

نیروی ایمان و اراده مستحکم رزمندگان و مردان سرزمین شیران رمز موفقیت پیروزی ملت ایران بر کفر و استکبار شد.

روزی که ارتش عراق به کشور ایران حمله کرد آرزوی فتح ایران و تصرف کشوری را داشت که مردانش در طول تاریخ غیورمردی و دلاوری خود را اثبات کردند.

شهیدان و رزمندگان در دوران دفاع مقدس برای حضور در میدان نبرد سر از پا نمیشناختند؛ چرا که هدف آنها مبارزه مقابله با ناحقان و نامردان بود.

استکبار در خیال خام خود، سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی را داشت، در حالی که از وجود مردان مقاوم و دلیر این مرز و بوم غافل مانده بود.

روزی که دشمن به خاک پاک ایران حمله ور شد تمام ملت ایران یکپارچه و متحد در مقابل آنها چون سدی مستحکم و مقاوم ایستادند و مقاومت کردند.

خواستهها و لذتهای دنیا برای مردان و رزمندگان شجاع و دلیر معنایی نداشت آنها از دنیا و هر آنچه در آن بود دل کندند تا به عالم معنا و حقیقت دست یابند.

شهید عباسعلی نادری یکی از جوانان غیور این سرزمین پهناور است که جان خود را در راه دفاع از ارزشهای میهن، انقلاب و اسلام تقدیم کرد.

زندگی نامه:
 
شهید عباسعلی نادری در سال ۱۳۳۱ در شهر ایوان دیده به جهان گشود. این شهید گرانقدر دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش ایوان با موفقیت پشت سرگذاشت.

وی تحصیلات متوسطه را به علت نبود دبیرستان در شهر ایوان گذراند و با توجه به علاقه وافری که به علم و دانش داشت تحصیلاتش را در شهرستان ایلام در دبیرستان رازی دنبال کرد.

او با توجه به اینکه از شاگردان ممتاز بود با اخذ دیپلم در امتحانات ورودی دانشسرای استان کرمانشاه در رشته حرفه و فن پذیرفته شد و دوره ۲ ساله دانشسرا را با موفقیت پشت سر گذاشت.
 
وی سپس به استخدام آموزش و پرورش درآمد. تسلط او در امر تدریس زبانزد دانش آموزان بود.

شهید عباسعلی نادری را میتوان آیینه تمام نمای اخلاق نیکو و تلاش در جهت خدمت به نسل محرومان جوان دانست.

این شهید گرانقدر در تاریخ ۱۸ خرداد ماه سال ۱۳۶۴ در ماه مبارک رمضان در اثر بمباران هوایی دشمن به خیل شهیدان پیوست.
نظر شما
پربیننده ها