جشن هسته‌اي 20 فروردين/ قدرت‌هاي زورگو به اشتباه خود اعتراف کنند

کد خبر: ۱۱۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۵ - 24February 2008

رئيس‌جمهور با تأکيد بر اينکه چند قدرت بزرگ بايد به اشتباه خود در قبال ملت ايران اذعان کنند، وحدت و ايستادگي ايرانيان را رمز پيروزي آنها دانست و اعلام کرد: جشن هسته‌اي در سراسر کشور 20 فروردين برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري مهر، دکتر محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور شنبه شب در يک گفتگوي تلويزيوني با تبريک پيروزي هسته‌اي به ملت ايران،‌ همچنين خطاب به چند کشور غربي که نمي‌خواهند واقعيت پيشرفت‌هاي ملت ايران را بپذيرند، يادآور شد: از نظر مردم ايران موضوع هسته‌اي پايان يافته است اما در صورت هر گونه اقدام غيرمنطقي از سوي قدرت‌هاي زورگو، جمهوري اسلامي ايران اقدامات متقابلي طراحي کرده و به اجرا خواهد گذارد.

رئيس‌جمهور در اين گفتگو که به طور زنده و مستقيم از شبکه اول سيما پخش شد،‌ گفت: ملت ايران نظام سلطه را که پايه آن براساس ثروت و زور است به خوبي مي‌شناسد.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه در موضوع هسته‌اي 2 بخش متفاوت وجود داشته که در بسياري نقاط با هم منطبق هستند، افزود: دستيابي به دانش هسته‌اي از نظر علمي و همچنين پي‌گيري غيرقانوني اين موضوع در ابعاد سياسي دو بخشي است که در موضوع هسته‌اي مطرح است.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه فناوري هسته‌اي دانشي کاملاً‌ ممتاز است، اظهار داشت: چند کشور مي‌خواهند فناوري هسته‌اي را در اختيار و انحصار خود حفظ کنند، تا بدين‌وسيله اين انرژي ابزار سلطه بر ساير کشورهاي جهان در درازمدت باشد.

احمدي‌نژاد مسأله سياسي را بخش دوم موضوع دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي عنوان و تاکيد کرد: قدرت‌هاي زورگو، 30 سال است که ملت ايران را تحريم کرده و با اقدامات مختلف تحت فشار قرار داده‌اند تا کسي راه ملت ايران را ادامه ندهد.

هسته اي شدن در شرايط فشار و تحريم براي زورگويان سخت است

رئيس شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينکه قدرت‌هاي زورگو به زعم خود جهان را بين خود تقسيم کرده‌اند، تاکيد کرد: آنها امروز مي‌بينند ملت ايران در شرايط فشار و تحريم به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي دست يافته است و مي‌خواهد اينان را کنار زده و در بالاترين نقطه و در کنار آنان بنشيند موضوع براي آنها بسيار سخت و ناگوار است.

احمدي‌نژاد الگو شدن ايران براي ساير ملت‌ها را ديگر عامل ناراحتي قدرت‌هاي زورگو و سلطه‌طلب عنوان و خاطر نشان کرد: همواره در طول تاريخ امواج حرکت ملت ايران، ساير ملت‌ها را در بر گرفته است و آنها امروز از اين مساله نگران هستند.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه قدرت‌هاي زورگو از اول مي‌دانستند که جنجال و هياهو بر سر مسأله هسته‌اي از نظر حقوقي مبنايي ندارد، گفت: مخالفت قدرت‌هاي زورگو با دستيابي ملت ايران به فناوري صلح‌آميز هسته‌اي همواره از نظر سياسي صورت مي‌گرفت و آنها بارها تلاش کردند که اين موضوع به نقطه غيرقابل بازگشت، براي ملت ايران نرسد از اين جهت درصدد بودند تا از ملت ايران زمان بگيرند تا اين اتفاق رخ ندهد.

احمدي‌نژاد موفقيت‌هاي ايران در دستيابي به فناوري صلح‌آميز هسته‌اي را عمدتاً به خاطر دستاوردهاي سياسي آن برشمرد و گفت: اين در حالي است که از نظر علمي نيز دستيابي به دانش صلح‌آميز هسته‌اي بسيار مهم است و در بخش‌هاي مختلف کشاورزي، بهداشت و انرژي از اين فناوري استفاده مي‌شود.

ناگفته‌ها در موضوع هسته‌اي فراوان است

به گزارش مهر، رئيس‌جمهور تاکيد کرد: ناگفته‌ها در موضوع هسته‌اي فراوان است و ملت ايران مي‌دانند که من به لحاظ برخي ملاحظات نمي‌توانم آنها را بيان کنم.

احمدي‌نژاد در ادامه گفتگوي زنده و مستقيم با ملت ايران،‌ روند موضوع هسته‌اي ايران طي چند سال اخير را تشريح و خاطر نشان کرد:مساله هسته‌اي از تير 81 شروع شد که گروهي از منافقان، از سايت نطنز گزارشي ارائه و آژانس انرژي هسته‌اي وارد عمل شد که صدور قطعنامه‌هاي پي‌در‌پي نيز از همين مرحله شروع شد.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه در مهر 82 وزراي خارجه سه کشور اروپايي به ايران آمده پيشنهاد دادند که گفت‌وگوهايي انجام شود، گفت: قرار شد دو طرف اقداماتي داشته باشند که تعطيلي فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران در هر مرحله‌ از جمله اقدامات ايران بود.

دکتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه در طرف مقابل بجاي آنکه آنان نيز اقدامي انجام دهند اما تنها به روند صدور قطعنامه‌ها تأکيد کرد: آنها در فرانسه قطعنامه عليه ايران ارائه داده و در بروکسل نيز براي تعطيلي قطعه‌سازي و همه فعاليت‌ها بيانيه صادر کردند. حتي روند کار تا تهديد به بردن موضوع هسته‌اي ايران به شوراي امنيت ادامه يافت، تا جايي که مي‌خواستند در زمينه هسته‌اي، هيچ‌گونه تحقيقاتي هم صورت نگيرد.

قبل از تنفيذ دولت تأکيد کرديم که فعاليت‌ها بايد آغاز شود

رئيس‌جمهور با بيان اينکه سه کشورهاي اروپايي در 14 مرداد 84 گفتند برنامه همکاري، تدوين و اجرا شود، اظهار داشت: اين پيشنهاد آنها همزمان با روي کار آمدن اين دولت بود و قبل از تنفيذ دولت ما تأکيد کرديم که پس از 2 سال فعاليت‌ها بايستي مجدداً آغاز شود.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه يکي دو روز بعد از تنفيذ حکم رياست جمهوري کار شروع شد و به آژانس اطلاع داديم که سايت اصفهان را فعال مي‌کنيم، اظهار داشت: وقتي اين موضوع را اعلام کرديم، آنها پيشنهاد دادند براي هميشه از غني‌سازي دست برداريد و در عوض ما آموزش اينترنت مي‌دهيم و يا هر وقت کشوري خواست با سلاح اتمي به ايران حمله کند، شما مي‌توانيد عليه کشور حمله‌کننده به سازمان ملل شکايت کنيد. اما ما تاکيد کرديم اين پيشنهادات توهين به ملت ايران است.

به گزارش مهر،رئيس ‌جمهور در ادامه تشريح موضوع هسته‌اي ايران با بيان اينکه پس از اين اتفاقات به کشورهاي اروپايي اعلام کرديم که اگر پرونده هسته‌اي ايران را به شوراي امنيت ببريد، نطنز آغاز به کار خواهد کرد،‌ گفت: آنها قطعنامه دادند و به همين دليل در 21 فروردين 85 اولين سانتريفيوژ را افتتاح کرديم. چنين شد که سه کشور اروپايي نيز در تيرماه بسته جديدي ارائه داده و قرار شد آخر مرداد به آنها پاسخ دهيم، اما قبل از آخر مرداد قطعنامه صادر کردند.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه به کشورهاي اروپايي گفتيم که اگر قطعنامه صادر شود، اقدام ديگري انجام مي‌دهيم، خاطر نشان کرد: آنها تصويري از قبل داشتند و فکر مي‌کردند اگر به ملت ايران فشار بياورند ايران عقب‌نشيني مي‌کند اما با صدور قطعنامه جديد، بلافاصله گفتيم که اجراي پروتکل الحاقي در تعليق قرار گيرد، پروتکلي که بدون دريافت امتياز و تصويب در مجلس شوراي اسلامي فقط براي اعتمادسازي پذيرفته شده بود.

دکتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه وقتي کشورهاي زورگو قطعنامه بعدي را دادند ترتيبات اجرايي را نيز برداشتيم، گفت: منظور از ترتيبات اجرايي يعني اينکه همه انديشه‌هاي دانشمندان قفل شده و اگر کسي بخواهد در زمينه هسته‌اي فکر هم بکند بايد از قبل به آنها اطلاع داده شود.

رئيس ‌جمهور ادامه داد: وقتي با صدور قطعنامه بعدي توليد صنعتي را شروع کرديم، قدرت‌هاي زورگو گفتند ديگر ادامه ندهيد تا مساله با آژانس پيگيري شود.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه قرار شد به سوالات آژانس بين‌المللي انرژي اتمي پاسخ داده شود، تاکيد کرد: من همانجا گفتم موضوع هسته‌اي ايران از نظر سياسي تمام شده است.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي فقط 6 سوال را مطرح کردند و گفتند برخي ادعاهاي چند کشور نيز وجود دارد، گفت: قرار شد ظرف 18 ماه به سوالات آژانس جواب بدهيم تا از نظر حقوقي مساله تمام شود، اما ما زودتر از موعد مقرر به اين سوالات پاسخ‌ داديم.

ترسيم منحني روند موضوع هسته‌اي ملت ايران

به گزارش مهر، احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به ترسيم منحني روند موضوع هسته‌اي ملت ايران تصريح کرد: هر جا ملت ايران در مقابل قدرت‌هاي زورگو مسامحه کردند، آنها تقاضاهاي بيشتري مطرح کردند.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه چند ماه پيش يکي از مسؤولان مذاکره کننده هسته‌اي کشورهاي غربي به مسؤول مذاکره‌کننده ايران گفته بود: ما نمي‌خواستيم شما هسته‌اي شويد و هيچ وقت نپذيرفتيم که به فناوري هسته‌اي دست يابيد، اظهار داشت: آنها تعليق داوطلبانه را همواره تعليق دائمي تلقي مي‌کردند زيرا ذيل توافقنامه تعليق‌ داوطلبانه، هميشه اين جمله را مي‌آورند که ادامه مذاکرات فقط با ادامه تعليق ممکن است و رعايت تعليق امري الزام‌آور براي ايران است و به همين دليل آژانس در بازگشايي تاسيسات اصفهان نيز که تعليق آن داوطلبانه بود ما را محکوم کرد، هر چند که اقدام آژانس اشتباه و غيرقانوني بود.

دکتر احمدي‌نژاد با تاکيد بر اينکه در پاريس مقرر شده بود، ادامه مذاکرات يعني همان ادامه تعليق، گفت: سه وزير خارجه کشورهاي اروپايي در پاريس گفته‌اند هر نوع کار تحقيقاتي و قطعه‌سازي بايستي از سوي ايران متوقف شود.

رئيس‌جمهور تاکيد کرد: مسير موضوع هسته‌اي ايران نشان مي‌دهد هر جا ايستاده‌ايم آنها عقب رفته‌اند زيرا ملت ايران روي قانون و عدالت ايستاده است.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه اساس کار شوراي امنيت در صدور قطعنامه عليه برنامه هسته‌اي صلح‌آميز ايران غيرقانوني است، اظهار داشت: شوراي امنيت بالاترين نهاد تصميم‌گيري بين‌المللي است اما براساس اطلاعات غلط در موضوع هسته‌اي ايران قطعنامه صادر کرد، در حالي که آژانس اعلام کرده اطلاعاتي که به آژانس داده شده بود، اعتبار نداشته و غلط بوده است.

شوراي امنيت درباره ايران خيلي بد عمل کرده است

رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه شوراي امنيت درباره ايران خيلي بد عمل کرده است، ادامه داد: اينها در جنگ تحميلي نيز قطعنامه عليه متجاوز صادر نکردند و منتظر بودند که صدام سه روزه ايران را بگيرد و آن وقت بگويند مساله تمام شد تا کسي نتواند حرفي بزند. اما هوشياري امام(ره) و ملت ايران نگذاشت که به اهداف خود دست يابند.

احمدي‌نژاد با تاکيد بر اينکه اگر ادعاهاي يکي از اعضاي آژانس عليه عضوي ديگر اثبات نشود، مدعي بايد خسارت بدهد، تاکيد کرد: اخيراً يکسري کاغذ داده و حتي گفته‌اند همه آن را به ايران ندهيد، اما ايران بايستي جواب آنها را بدهد. پس چگونه ما جواب بدهيم؟ در حالي که اينگونه جعل سند به صورت ناشيانه از سوي چند کودک نيز قابل انجام است و ارزش حقوقي ندارد. چرا که هر ادعايي بايستي مسير خود را طي کرده و در صورت عدم اثبات طرف مدعي بايستي غرامت بپردازد.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه ملت ايران قطعنامه‌هاي پيشين را بر مبناي اطلاعات غلط دانسته و آن را قبول ندارد گفت: کشورهايي که شوراي امنيت را به صدور قطعنامه عليه جمهوري اسلامي ايران وادار کرده‌اند، امروز بيشتر به دنبال حل مشکل خودشان هستند چرا که حيثيت خود و آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي را در معرض حراج گذاشته‌اند، در حال حاضر بهترين راه براي آنها اين است که به اشتباه خود اذعان کنند. اما اگر بخواهند راه گذشته خود را ادامه دهند، پاسخ ملت ايران روشن است اما پيش‌بيني‌ام اين است که به واسطه حضور برخي از عقلا در آن کشورها بر سر عقل خواهند آمد.

مخالفان ملت ايران بهتر است آنها سر عقل بيايند و از اشتباه خود بازگردند

وي اضافه کرد: بهتر است آنها سر عقل آمده و از اشتباه خود بازگردند چرا که از اين به بعد رفتار ملت ايران با آنها نيز تغيير خواهد يافت.

رئيس‌جمهور خاطر نشان کرد: اکنون که با گزارش اخير آژانس بين‌المللي انرژي اتمي معلوم شده که ديگر سوال جدي در اين ميان وجود ندارد و اسناد گذشته غيرواقعي بوده و اقدامات هسته‌اي ايران کاملاً قانونمند است، دشمنان ملت ايران اگر بخواهند همچنان مسير گذشته خود را ادامه دهند، جمهوري اسلامي ايران هيچ‌گونه ضرري متحمل نخواهد شد.

شوراي امنيت خط قرمز ملت ايران نيست

به گزارش مهر، دکتر محمود احمدي‌نژاد با تأکيد بر اينکه خط قرمز ملت ايران قطعنامه شوراي امنيت نيست، تصريح کرد: خط قرمز جمهوري اسلامي ايران حقوق ملت ايران است و از اين حق، سر سوزني عقب‌نشيني نخواهيم کرد.

وي اضافه کرد: اگر مسير ديگري انتخاب شود ما ادعاي خسارت خواهيم کرد و ملت ايران ثابت کرده که اگر چيزي را بخواهد به آن دست پيدا خواهد کرد. بنابراين به نفع خودشان است که رفتار خود را اصلاح و به مسير درست برگردند و خيال نکنند که مي‌توانند در ازاي اشتباه خود از ملت ايران امتياز بگيرند.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي تأکيد کرد: قطعنامه‌اي که مبناي حقوقي نداشته و بر مبناي زور بنا شده باشد ارزش و اعتباري ندارد و ملت بزرگ ايران به خوبي مي‌داند که چگونه از حقوق خود دفاع کند.

صدها برابر مهم‌تر از ملي شدن صنعت نفت

وي پيروزي ملت ايران در موضوع هسته‌اي را به لحاظ ابعاد سياسي صدها برابر بزرگتر و مهم‌تر از ملي شدن صنعت نفت دانست و تصريح کرد: ملي شدن صنعت نفت خيزش ضد استعماري ملت ايران بود که مي‌توانست ابعاد جهاني داشته باشد، منتها دشمنان ملت ايران اقدامات جايگزين انجام داده و اين‌بار به گونه ديگري نفت کشورمان را تصاحب کردند و نگذاشتند از اين پيروزي بزرگ استفاده شود. از سوي ديگر در ملي شدن صنعت نفت کشورمان در رده قدرت‌هاي بزرگ قرار نگرفت اما مساله هسته‌اي باعث شد جايگاه ايران صد پله در عرصه سياسي ارتقاء يافته و در شمار 6-5 کشور قدرتمند جهان قرار گيرد.

احمدي نژاد پيروزي ملت ايران در مساله هسته‌اي را حاصل ايستادگي، وحدت و تبعيت از آرمان‌ها و اجراي تصميمات انقلابي دانست و گفت: البته در اين قضيه سنگين‌ترين اقدامات ديپلماتيک نيز انجام شد که پشتوانه آن ايستادگي ملت ايران بود.

رئيس‌جمهور با اشاره به فشارهايي که قدرت‌هاي زياده‌طلب و برخي ايادي داخلي براي تحت تأثير قرار دادن موضوع هسته‌اي کشورمان وارد مي‌کردند، تصريح کرد: دشمنان ملت ايران در 5/2 سال گذشته از سنگين‌ترين فشارها و جنگ رواني را بر ايران اسلامي وارد کردند و حتي فضاي تهديد نظامي را به نقطه اوج رساندند در اين ميان لايه‌هاي پنهان داخلي نيز به انحاء مختلف، فشارهاي رواني دشمنان را در داخل کشور ترجمه مي‌کردند.

محمود احمدي‌نژاد با تأکيد به صلح‌آميز بودن موضوع هسته‌اي کشورمان خاطر نشان کرد: با اسناد قانوني و حقوقي از طرف آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ثابت شده که اقدامات ايران از ابتدا درست بوده و هيچ‌گونه انحرافي در فعاليت‌هاي هسته‌اي از ابتدا نداشته‌ايم.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي در ادامه ضرورت حفظ وحدت و ايستادگي را مورد تأکيد قرار داد و گفت: با پيگيري راه وحدت و ايستادگي، نه دشمنان خارجي و نه دنباله‌هاي داخلي آنها قادر نيستند ملت ايران را به زانو درآورند.

احمدي‌نژاد با اشاره به بي‌اطلاعي دشمنان از قدرت و عظمت ملت ايران، تصريح کرد: تکرار اشتباهات از سوي دشمنان به خاطر نشناختن ملت بزرگ ايران است اما ما نيز اقدامات متقابلي طراحي کرده‌ايم.

اقدامات قاطع و متقابلي طراحي کرده‌ايم

وي با تأکيد برا ينکه از نظر ملت ايران موضوع هسته‌اي پايان يافته است اظهار داشت: قدرت‌هاي زورگو بدانند براي هرگونه اقدام غيرمنطقي آنها اقدامات متقابلي طراحي کرده‌ايم و اگر به هر اقدام گستاخانه‌اي دست بزنند متقابلاً با برخورد قاطع ملت ايران مواجه خواهند شد.

به گزارش مهر، رئيس‌جمهور اضافه کرد: تاکنون نيز ملت ايران نسبت به آنها بزرگواري فراواني انجام داده است و به خاطر اين بزرگواري آنان بايستي از ملت ايران عذرخواهي کنند، چرا که توهين کرده و روند توسعه علمي ايران را کند کرده‌اند.

جشن بزرگ هسته‌اي

دکتر احمدي‌نژاد، پيروزي هسته‌اي را جشن ملي توصيف کرد و خاطر نشان کرد: اين موضوع قابليت جشن سراسري را دارد اما به احترام ماه صفر اين جشن را به تعويق مي‌اندازيم و ان‌شاءالله روز بيستم فروردين يک جشن سراسري در کشور به برکت اين پيروزي بزرگ ملي بر پا خواهيم کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار