سرلشکر ایزدی در دومین سالگرد شهادت سرلشکر سوداگر تأکید کرد

نگاه علمی، خلاق و نوین حاج احمد سوداگر به تاریخ دفاع مقدس

معاون ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به نقش برجسته سرلشکر شهید سوداگر در عملیات‌های غرورآفرین دفاع مقدس، گفت: حاج احمد با نگاهی علمی و روشی خلاق و نوین، تاریخ‌نگاری دفاع مقدس را دنبال کرد.
کد خبر: ۱۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸ - 15February 2014

نگاه علمی، خلاق و نوین حاج احمد سوداگر به تاریخ دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم دومین سالگرد شهادت سرلشکر احمد سوداگر عصر امروز با حضور فرماندهان و مسئولین در حسینیه الزهرا (س) برگزار شد.

سرلشکر مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امام خمینی (ره) سکاندار انقلاب اسلامی بودند، تصریح کرد: امروز فرزند صالح ایشان حضرت امام خامنهای تداومبخش آن هستند.

وی افزود: انقلاب اسلامی با سایر انقلابها متفاوت است و این همان راهی است که پیامبر اسلام (ص) آن را بنیان نهادند.

ایزدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب ارزشهاست، اظهار کرد: فرزندان این انقلاب امروز در نقاط مختلف همچون جنوب لبنان با اخلاص پیش رفتند و رژیم صهیونیستی را که از نظر تجهیزات قدرت برتر منطقه است را در جنگهای ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و ۸ روزه شکست داده و قدرت انقلاب اسلامی را نشان دادند. این پیروزیها در لوای ولایت فقیه به ارمغان آمده است.

وی با اشاره به حضور عظیم مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تصریح کرد: این راهپیمایی عظیم مردم نشان داد که مردم هنوز به این انقلاب علاقهمند هستند.

معاون ستادکل نیروهای مسلح اذعان داشت: انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگی، علمی و بینالمللی موفقیتهای بزرگی را بدست آورده است. ما باید راه شهدا را ادامه دهیم و بر همین مسیری که این عزیزان طی کردند مومن باشیم.

معاون ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر پرداختن به ارزشهایی که شها در راه آنجان خود را فدا کردند، گفت: کار ما در مراسم باید بزرگداشت ارزشها باشد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) مظهر صداقت بود، تاکید کرد: دلیل اقبال مردم به امام خمینی (ره) صداقت ایشان بود و اگر مردم ما در دوران دفاع مقدس توانستند پیروزیهای بزرگ را به ارمغان بیاورند به این دلیل بود که مبنایشان صدق و راستی بود و در صحنه جهاد اصغر به جهاد اکبر میپرداختند.

وی پیرامون فعالیتهای سردار شهید احمد سوداگر بیان کرد: حاج احمد علیرغم حضور موثر خود در بسیاری از عملیاتهای دوران دفاع مقدس پس از آن هم در سازماندهی سپاه نقش بسزایی را ایفا کرد. او همچنین در بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس با نگاهی علمی و روشی خلاق و نوین، تاریخنگاری دفاع مقدس را دنبال کرد.

وی افزود: سردار سوداگر کاری کرد که ارزشهای دفاع مقدس نهادینه شود.

ایزدی با اشاره به صداقت و جهاد خالصانه سدار شهید احمد سودارگر، تصریح کرد: وی با اینکه یک پای خود را در دفاع مقدس از دست داده بود ولی همیشه آمادهتر از بقیه در صحنهها حضور پیدا میکرد.

وی همچنین به مبارزه شهید سوداگر با عوامل ضدانقلاب در خوزستان اشاره کرد و افزود: وی در آن زمان سختترین کار یعنی اطلاعات و شناسایی را به عهده گرفت و توانست با درایت، شجاعت و ایثار نقش ارزشمندی را در دوران دفاع مقدس به انجام برساند و از جمله افرادی بود که برنامه استراتژیک دشمن برای عبور از خوزستان و رسیدن به تهران را به هم زد.

سرلشکر ایزدی با اشاره به نقش موثر و برجسته سردار سوداگر در عملیاتهای پیروزمندانه بیتالمقدس، فتحالمبین، خیبر، والفجر۸ و... افزود: شناسایی سردار سوداگر و گروهش در عملیات والفجر۸ در موفقیت این عملیات بسیار کارساز بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار