اجمالی/ سرلشکر جعفری عنوان کرد

تجهیز سپاه به قدرت علمی با هدف الگوبخشی انقلاب اسلامی

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در اقدامات تحولی سپاه باید از قدرت علمی، دانش لازم و الگوبخشی برای توسعهٔ انقلاب اسلامی برخوردار باشیم.
کد خبر: ۱۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳ - 17February 2014

تجهیز سپاه به قدرت علمی با هدف الگوبخشی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرلشکر "محمدعلی جعفری" فرمانده کل سپاه پاسداران، صبح امروز در جشنواره امام علی(ع) که با موضوع دانش و پژوهش در سالن الغدیر ستاد کل فرماندهی سپاه برگزار شد با بیان اینکه سپاه برای کمک به انقلاب اسلامی شکل گرفته است، اظهار کرد: باید در دامهایی که به صورت گسترده در مسیر ما پهن شده است و دیگران نیز در آن افتادهاند، نیافتیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به پژوهشگران و محققان سپاه پاسداران تاکید کرد: ما باید به دنبال راه جدیدی باشیم. اگر روی این موضوع کار شود گره بسیاری از مشکلات ما باز خواهد شد.
 
سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: در اقدامات تحولی سپاه باید از قدرت علمی، دانش لازم و الگوبخشی برای توسعهٔ انقلاب اسلامی برخوردار باشیم. آن علمی که نیاز سپاه است به آن مجهز شویم و با توسعه آن توان الگوبخشی در توسعه انقلاب اسلامی داشته باشیم. این هدف بلندی است که سپاه دنبال میکند.

وی با اشاره به اینکه دین، تقوا و درک انقلابی سه مبنای اصلی سپاه است، تصریح کرد: هرکدام از این پایهها سست یا ضعیف شود بنای سپاه، استواری لازم را نخواهد داشت.

فرمانده کل سپاه با اشاره به عمل سپاه در عرصههای ماموریتی برای دفاع از انقلاب در ۳۵ سال گذشته تاکید کرد: آنچه که تاکنون سپاه در این عرصه عمل کرده هرچند به طور کامل نبوده، اما در این مسیر بوده است.

وی با بیان لزوم تبدیل دانش ضمنی به دانش صریح گفت: پژوهشگران سپاه، دانش تجربی سپاه را به دانش صریح و قابل انتقال به دیگران بدل کنند. در این مقطع زمانی که نسل اول سپاه جای خود را باید به نسل جدید بدهد باید دید این تجربه ۳۵ ساله سپاه را چگونه میتوان به این نسل جوان منتقل کرد.

سرلشکر جعفری خطاب به پژوهشگران و محققان سپاه بیان کرد: باید از تجربیات گذشته سپاه در عرصههای ماموریتی و فعالیتهای درون سازمانی سپاه استفاده کرد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز سادهترین کار که برخی محققان نیز آن را انجام میدهند تکرار کردن حرفها و پژوهشهای غربیهاست، اظهار کرد: دانشگاههای ما نیز همین چیزها را میخواهند و اگر اینها نباشد میگویند علمی نیست و به ما تهمت علمی نبودن، بیسوادی و کمسوادی میزنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار