يادگاري كه به بينهايت پرواز كرد
به گزارش خبرگزاري ايسنا ، نجمالدين تقيلو گفت: شهيد حاج رمضان سفيدگري از جمله مجاهدين نمونه انقلاب و از اولين پرچمداران و مبارزين بر عليه رژيم شاهنشاهي بود كه از همان سنين نوجواني فعاليتهاي سياسي خود را در شهر زنجان آغاز كرد.
وي افزود: اين شهيد مبارز از نخستين افرادي بود كه در زمان پيش از انقلاب به پيام رهبر لبيك گفته و در مبارزات و جلسات مختلف سياسي شركت داشت كه همين امر منجر به دستگيريهاي مختلف و شكنجههاي متعدد توسط ساواك شد.
تقيلو يادآرو شد: سفيدگري پس از پيروزي انقلاب با تشكيل كميته در مسجد مهديه زنجان به فعاليت خود ادامه داد و با تشكيل سپاه نيز عضو رسمي اين ارگان شده و از طريق همين ارگان به عنوان مسئول عمليات به شكل داوطلبانه به مناطق جنگي اعزام شد.
وي كه از سال 57 با اين شهيد مبارز همراه بود، ميگويد: حاج رمضان سفيدگري در يكي از عملياتها در منطقه كردستان زخمي و به زنجان منتقل شد، اما در همين دوران نيز دست از فعاليت نكشيد و در پايگاههاي مختلف با خلوص نيت و فداكاري تمام به فعاليتهاي مذهبي و سياسي ميپرداخت.
اين بسيجي و همرزم شهيد سفيدگري ادامه داد: شهيد در طول مبارزه خود افتخار همرزمي با دكتر چمران، شهيد قامت بيات و شهيد چراغي را داشته و در عملياتهاي بزرگي همچون بيتالمقدس، خيبر، فتحالمبين و حلبچه حضور داشت و در منطقه سومار نيز به عنوان مسؤول گروهان حضور يافت كه در طول برگزاري عمليات به وظايف سنگين خود ميپرداخت.
تقيلو با بيان اينكه شهيد سفيدگري با وجود مسؤوليتهاي خطير در دوران جنگ، علاقهاي به مطرح شدن خود نداشته و توقع و انتظاري پس از جانبازي خويش از هيچ ارگاني نداشت و در عملياتها، داوطلبانه و حتي با لباس شخصي و بدون تشكيل پروندهاي حضور مي يافت، خاطرنشان ساخت: حاج رمضان سفيدگري حتي پس از پايان يافتن جنگ با وجود اينكه شيميايي شده و داراي جراحات بسياري بود، اما خم به ابرو نياورده به فعاليتهاي خود مانند گذشته ادامه ميداد و تنها به اصرار دوستان و همرزمانش جهت درمان بيماري از حمايتهاي بنياد شهيد و امور جانبازان و ايثارگران استفاده كرد.
تقيلو به فعاليتهاي اين شهيد در جمعيت هلال احمر زنجان پس از پايان جنگ تحميلي اشاره كرد و افزود: او به دليل حس نوع دوستي و علاقه كمك به ديگران به عنوان عضو رسمي هلال احمر زنجان فعاليت داشته و در ماموريتهاي سختي از جمله كمك رساني به زلزله زدگان طارم و بم حضور يافت.
اين جانباز جنگ تحميلي افزود: بيماري سفيدگري از سال گذشته شدت گرفت و به همين دليل در بيمارستان مصطفي خميني، امام خميني و بيمارستان پارسيان تهران و چندين مرتبه نيز در بيمارستان وليعصر زنجان بستري و تحت معالجات مختلفي قرار گرفت.
تقيلو ميگويد: سفيدگري از دليرمردان انقلاب بود كه با جان و دل شهادت را پذيرفته و به همين دليل نيز ساليان سال با وجود بيماري و مشكلات فراوان و حتي تا روزهاي پاياني زندگي خويش، دست از فعاليتهاي فرهنگي، مذهبي و سياسي برنداشت.
اين رزمنده دفاع مقدس در پايان به سرداران شهيد زنجاني و همرزمان شهيد سفيدگري اشاره كرد و افزود: بسياري از سرداران شهيد و فرماندهان جنگ از همرزمان شهيد سفيدگري محسوب ميشوند كه پس از پايان جنگ و تا پيش از شهادت ايشان با حاج رمضان سفيدگري ارتباط دوستانه خود را حفظ كرده بودند.
وي گفت: اين شهيد بزرگوار در عملياتهاي متعددي از جمله فتحالمبين، بيتالمقدس، خيبر، والفجر مقدماتي، والفجر8، والفجر 10 و ... حضوري مؤثر داشت.
وي افزود: اين شهيد مبارز از نخستين افرادي بود كه در زمان پيش از انقلاب به پيام رهبر لبيك گفته و در مبارزات و جلسات مختلف سياسي شركت داشت كه همين امر منجر به دستگيريهاي مختلف و شكنجههاي متعدد توسط ساواك شد.
تقيلو يادآرو شد: سفيدگري پس از پيروزي انقلاب با تشكيل كميته در مسجد مهديه زنجان به فعاليت خود ادامه داد و با تشكيل سپاه نيز عضو رسمي اين ارگان شده و از طريق همين ارگان به عنوان مسئول عمليات به شكل داوطلبانه به مناطق جنگي اعزام شد.
وي كه از سال 57 با اين شهيد مبارز همراه بود، ميگويد: حاج رمضان سفيدگري در يكي از عملياتها در منطقه كردستان زخمي و به زنجان منتقل شد، اما در همين دوران نيز دست از فعاليت نكشيد و در پايگاههاي مختلف با خلوص نيت و فداكاري تمام به فعاليتهاي مذهبي و سياسي ميپرداخت.
اين بسيجي و همرزم شهيد سفيدگري ادامه داد: شهيد در طول مبارزه خود افتخار همرزمي با دكتر چمران، شهيد قامت بيات و شهيد چراغي را داشته و در عملياتهاي بزرگي همچون بيتالمقدس، خيبر، فتحالمبين و حلبچه حضور داشت و در منطقه سومار نيز به عنوان مسؤول گروهان حضور يافت كه در طول برگزاري عمليات به وظايف سنگين خود ميپرداخت.
تقيلو با بيان اينكه شهيد سفيدگري با وجود مسؤوليتهاي خطير در دوران جنگ، علاقهاي به مطرح شدن خود نداشته و توقع و انتظاري پس از جانبازي خويش از هيچ ارگاني نداشت و در عملياتها، داوطلبانه و حتي با لباس شخصي و بدون تشكيل پروندهاي حضور مي يافت، خاطرنشان ساخت: حاج رمضان سفيدگري حتي پس از پايان يافتن جنگ با وجود اينكه شيميايي شده و داراي جراحات بسياري بود، اما خم به ابرو نياورده به فعاليتهاي خود مانند گذشته ادامه ميداد و تنها به اصرار دوستان و همرزمانش جهت درمان بيماري از حمايتهاي بنياد شهيد و امور جانبازان و ايثارگران استفاده كرد.
تقيلو به فعاليتهاي اين شهيد در جمعيت هلال احمر زنجان پس از پايان جنگ تحميلي اشاره كرد و افزود: او به دليل حس نوع دوستي و علاقه كمك به ديگران به عنوان عضو رسمي هلال احمر زنجان فعاليت داشته و در ماموريتهاي سختي از جمله كمك رساني به زلزله زدگان طارم و بم حضور يافت.
اين جانباز جنگ تحميلي افزود: بيماري سفيدگري از سال گذشته شدت گرفت و به همين دليل در بيمارستان مصطفي خميني، امام خميني و بيمارستان پارسيان تهران و چندين مرتبه نيز در بيمارستان وليعصر زنجان بستري و تحت معالجات مختلفي قرار گرفت.
تقيلو ميگويد: سفيدگري از دليرمردان انقلاب بود كه با جان و دل شهادت را پذيرفته و به همين دليل نيز ساليان سال با وجود بيماري و مشكلات فراوان و حتي تا روزهاي پاياني زندگي خويش، دست از فعاليتهاي فرهنگي، مذهبي و سياسي برنداشت.
اين رزمنده دفاع مقدس در پايان به سرداران شهيد زنجاني و همرزمان شهيد سفيدگري اشاره كرد و افزود: بسياري از سرداران شهيد و فرماندهان جنگ از همرزمان شهيد سفيدگري محسوب ميشوند كه پس از پايان جنگ و تا پيش از شهادت ايشان با حاج رمضان سفيدگري ارتباط دوستانه خود را حفظ كرده بودند.
وي گفت: اين شهيد بزرگوار در عملياتهاي متعددي از جمله فتحالمبين، بيتالمقدس، خيبر، والفجر مقدماتي، والفجر8، والفجر 10 و ... حضوري مؤثر داشت.
لینک کپی شد
نظر شما
