ابراهیم حاتمی کیا در کرمانشاه مطرح کرد

لزوم توجه ویژه دستگاههای فرهنگی کشور به عملیات مرصاد

در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر کرمانشاه مریلا زارعی جایزه خود را به دختر معلول کرمانشاهی هدیه داد.
کد خبر: ۱۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰ - 18February 2014

لزوم توجه ویژه دستگاههای فرهنگی کشور به عملیات مرصاد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر کرمانشاه در مجتمع فرهنگی هنری انتظار این شهر با حضور علی نصیریان، سعید راد، مریلا زارعی و ابراهیم حاتمیکیا در میان استقبال چشمگیر مردم برگزار شد.

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون در این مراسم اظهار کرد: استعدادهای فراوانی در زمینه هنر در کشور وجود دارد که تاکنون از این ظرفیت بهخوبی استفاده نشده است .هر کدام از اقوام ایرانی سرگذشت مختص به خود را دارند که این موضوع میتواند زمینهساز تولید آثار سینمایی خوب و متنوعی را فراهم کند.

در ادامه این مراسم مریلا زارعی ضمن تاکید بر استعدادهای بسیار خوبی که در بین جوانان کرمانشاهی وجود دارد جایزه ای که از جشنواره کرمانشاه دریافت کرد را به دختر معلول کرمانشاهی هدیه داد.

ابراهیم حاتمیکیا در حاشیه این مراسم ضمن اشاره خاطرات بسیار زیادی که از حضور در کرمانشاه در دوران جنگ داشته است اظهار داشت:  در روزهای عملیات مرصاد به عنوان فیلمبردار روایت فتح در کرمانشاه حضور داشتم و امیدوارم روزی بتوانم اتفاقات مهمی که در عملیات مرصاد افتاده است را بیان کنم.بزرگترین غصه ما در این عملیات این بود که با کسانی جنگ میکردیم که همزبان ما بودند و این اتفاق شاید در هیچ کجای دنیا رخ نداده باشد.

وی افزود: در عملیات مرصاد کل منطقه به لحاظ حضور منافقین آلوده شده بود وبا توجه به هم زبانی منافقین با ما، اصلا نمی شد دوست و دشمن را از یکدیگر تشخیص داد و ما به همه مظنون بودیم.جزئیات بسیار زیادی از روزهای عملیات مرصاد در خاطر دارم، اگر بتوانم کتابی در این مورد بنویسم این کتاب بسیار مفصل خواهد بود.

کارگردان فیم "چ" گفت: عملیات مرصاد در زمانی رخ داد که کتاب جنگ بسته شده بود و رزمندگان هنوز در غم  پایان جنگ بودند که ماجرای بزرگ مرصاد به وقوع پیوست، لازم است به این بخش از تاریخ معاصر در قالب فیلم و سریال و کتاب توجه ویژه شود.

وی در پاسخ به درخواست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه مبنی بر ساخت فیلمی درباره عملیات مرصاد گفت: نگاه من به سینما متفاوت از قبول سفارش برای ساخت فیلم است.در این مورد نمیتوانم قول بدهم، باید در این باره فکر کنم، امیدوارم در اینده شرایطی پیش بیاید که بتوانم درباره عملیات مرصاد کاری انجام دهم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار