سرباز آمریکایی متجاوز به دختربچه عراقی خودکشی کرد

سرباز سابق ارتش آمریکا که در جریان تجاوز گروهی به یک دختربچه عراقی و قتل او و خانواده‌اش نقش اصلی را داشت، خودکشی کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴ - 20February 2014

سرباز آمریکایی متجاوز به دختربچه عراقی خودکشی کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، استیون گرین، سرباز سابق ارتش آمریکا که در جریان تجاوز گروهی به یک دختربچه عراقی و قتل او و خانوادهاش نقش اصلی را داشت، خودکشی کرده است.

جسد این سرباز سابق ارتش آمریکا در عراق، روز شنبه (15 فوریه) در زندان ایالتی آریزونا پیدا شد؛ جایی که او محکومیت حبس ابد خود را میگذراند.

به گفته مسئولان زندان آریزونا تحقیقات بیشتر در مورد علت مرگ استون گرین که "بسیار شبیه خودکشی به نظر میرسد" ادامه دارد.

کلیک استیون گرین و کلیک همدستانش در سال 2006، در منطقه محمودیه عراق با ورود به خانه، ابتدا پدر، مادر و خواهر 5 ساله عبیر الجنابی را کشتند و سپس به این دختر 14 ساله عراقی، تجاوز کردند. آنها پس از تجاوز جسد عبیر الجنابی را سوزاندند. اتفاقی که انزجار و خشم شدید مردم جهان را از آمریکا و سیاستهایش به دنبال داشت.

پرونده این کشتار "سرافکندگی" بزرگی برای ارتش آمریکا پدید آورد و در نهایت استیون گرین به چند بار حبس ابد محکوم شد.

سه سرباز دیگر همدست او؛ جیمز بارکر، جسی اسپیلمن و پل کرتز در دادگاهی نظامی محاکمه شدند و اکنون در زندانی در کانزاس دوران حبس خود را سپری میکنند.

این سه نفر سال آینده میلادی (2015) و پس از گذشت حدود 9 سال از آغاز دوران حبس، اجازه خواهند داشت تا درخواست عفو کنند.

استیون گرین، پیش از مرگ و در گفتگویی رسانهای ضمن اظهار ندامت از کار خود مدعی شده بود که میزان محکومیت او و برخوردار نبودن از حق طرح درخواست عفو، او را ناراحت و سرخورده کرده و باور دارد که در قیاس با احکام و جریان رسیدگی به دادگاه سه سرباز دیگر، در حق او "بیانصافی" شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار