آیت‌الله جنتی در نمازجمعه تهران:

مرگ بر آمریکا اولین گزینه روی میز ماست/ دشمن حق ندارد در موضوع هسته ای و موشکی ملت ایران دخالت کند

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: راهپیمایی 22 بهمن این پیام را به آمریکایی‌ها و دشمنان می‌‌دهد که شما ما را که 8 در سال دفاع مقدس جنگدیم، از چه می‌خواهید بترسانید؟ مرگ بر آمریکا اولین گزینه روی میز ماست.
کد خبر: ۱۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰ - 21February 2014

مرگ بر آمریکا اولین گزینه روی میز ماست/ دشمن حق ندارد در موضوع هسته ای و موشکی ملت ایران  دخالت کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله احمد جنتی خطیب موقت نماز جمعه تهران ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال اظهار داشت: از همه مردم تشکر میکنم که در راهپیمایی 22 بهمن که راهپیمایی دشمنشکن، دشمن کورکن و دوست شادکن بود،شرکت کردند. این راهپیمایی حماسی، به نوعی حماسه سیاسی بود.

وی افزود: در شرایطی که دشمن پررویی کرده و کارهای زشت انجام میدهد و حرفهای بد میزند، مردم ما به غیرتشان بر میخورد. بخشی از افزایش حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال به خاطر همین بود. غیرتمندی و عزتخواهی مردم باعث حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن امسال شد. ملت ایران تحمل تحقیر و ذلت را ندارد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تصریح کرد: اینگونه نیست که 4 یانکی آن طرف دنیا راه بیفتند و مردم مسلمان را تحقیر کرده و به آنها توهین کنند. اینها برای ما قابل تحمل نیست و آنها این چیزها را نمیفهمند.

آیتالله جنتی افزود: بنده اطلاعی از درصد حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال نسبت به سالهای قبل ندارم، اما مردم درصد بالایی بیش از سالهای گذشته در این راهپیمایی حضور یافتند؛ آفرین بر شما.

وی با اشاره به پیامهای راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: این راهپیمایی مشخص کرد که آمریکاییها باید گزینههای روز میز ما را ببینند. ما از گزینههای روی میز شما نمیترسیم. ما مشتاق گزینههای روی میز هستیم. مرگ بر آمریکا اولین گزینه روی میز ماست. این شعار تمام مردم در راهپیمایی نیز بود.

آیتالله جنتی همچنین با اشاره به حمایت آمریکا از سران فتنه گفت: آنهایی که در حصر و قصر هستند، چشمشان روشن که آمریکا از آنها حمایت میکند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه اظهار داشت: این راهپیمایی این پیام را به آمریکاییها و دشمنان میدهد که شما ما را که 8 سال جنگدیم از چه میخواهید بترسانید؟ مرگ بر آمریکا اولین گزینه روی میز ماست. ما به آمریکاییها میگوییم که شما اگر مرد هستید، بیایید.

آیتالله جنتی با بیان اینکه ما مشتاق گزینههای روی میز آمریکا هستیم، تصریح کرد: وی ادامه داد: یکی دیگر از پیامهای راهپیمایی 22 بهمن امسال پیام وحدت ملت ما بود. اگر ما اختلافی نیز داریم، در مقابل آمریکا و دشمن دارای وحدت کلمه هستیم. اختلافات داخلی ما سبب نمیشود که ما دشمن را فراموش کنیم. البته استقامت و مقاومت پیام دیگر این راهپیمایی بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه دفاع از مردم مظلوم فلسطین پیام دیگر این راهپیمایی بود، تاکید کرد: نترسیدن از دشمن و نترسیدن از مرگ یکی دیگر از پیامهای این راهپیمایی امسال بود. اینها پیامهایی بود که ما به دشمن دادیم.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنانش به پیام راهپیمایی 22 بهمن امسال به مسئولین اشاره کرد و گفت: مردم در این راهپیمایی گفتند که ما اینطور در صحنه هستیم و با دعوتی که شما از ما میکنید، در صحنه حضور مییابیم. اما از شما انتظار داریم که به مشکلات ما رسیدگی کنید. تا جایی که میتوانید تورم را مهار کنید. البته بنده نمیگویم که میتوان تورم را صفر کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: حضور قدرتمند و اقتدار در همه صحنهها داشته باشید. مقتدرانه برخورد کنید. مردم میگویند همانطور که ما ضد آمریکایی هستیم شما نیز باید ضد آمریکایی باشد. این درست نیست که مردم یک راهی بروند و شما راه دیگری بروید.

آیتالله جنتی در ادامه با تاکید براینکه عدهای در این مملکت شبکه زیرزمینی درست میکنند که با آمریکا رابطه برقرار کنند، افزود: بنده نمیدانم که از این کوزهای که آمریکا نوشیده، آنها چه خوردهاند؟ این گوسالهپرستان در اسرائیل گوسالهپرستی در اعماق قلبشان نفوذ کرده بود که عدهای نیز آمریکاپرستی و یا آمریکادوستی در اعماق وجودشان بوده و هست و هرگاه مناسبتی میشود چیزی میگویند و لگدی میزنند. البته الان هم در فکر رابطه هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: آیا شما 4 آدم میخواهید رابطه برقرار کنید یا مردم؟ مردم نه آمریکا و نه شما را قبول ندارند. چرا راهتان را از مردم جدا میکنید؟

آیتالله جنتی در ادامه خطاب به کسانی که در فکر رابطه با آمریکا هستند، گفت: اولا بدانید که این کار شما باطل است و به نتیجه نمیرسد و هر چقدر هم که شما در جلسات مخفی خود پیام بدهید و پیام بگیرید، مردم با شما نیستند و تا زمانی که مردم هم نخواهند هیچ کاری صورت نمیگیرد و پیشاپیش مردم هم مقام معظم رهبری هستند.

وی تاکید کرد: شما تصور میکنید که اگر روزی به فرض محال در به روی آمریکا گشوده شود و آمریکا در این مملکت نفوذ کند، چه تاجی بر سر شما و به سر این مردم میزند. مگر این کشور به هیچ قانع است؟ هنوز به هیچ جایی نرسیده است فضولیها و دخالتهایی در کشور ما میکند و میگوید که چرا وزیر خارجه ما بر سر مزار شهید مغنیه رفته است.  اف بر بیحیایی شما.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه اظهار داشت: شهید مغنیه یکی از شهدای حزبالله است و شهدا در دل ما جا دارند؛ چه این شهدا در لبنان و چه در ایران باشند.

آیتالله جنتی تصریح کرد: آنها پیام میدهند که شما باید در مسائل هستهای کوتاه بیایید و میگویند که باید برنامههای موشکیتان را متوقف کنید. مگر شما چه حقی دارید که در مسائل داخلی ما دخالت میکنید؟ برنامههای موشکی ما چه ارتباطی به شما دارد؟ ما باید قدرت دفاعی داشته باشیم. آیا ما باید قدرت دفاعی خود را سلب کنیم تاشما هر طور که خواستید بر ما بتازید.

وی ادامه داد: شما بدانید که اگر اینها آمدند دمار از روزگار اسلام، انقلاب، انقلابیون و حزباللهیها درمیآورند. اینها شرف، اخلاق و انسانیت ندارند. اینها بیپناهان و کودکان یتیم و آواره در عراق، افغانستان و فلسطین درست کردهاند. آنها در هر کجا که رفتهاند کارشان آدمکشی بوده است و الان هم اینها تکفیریها را در سوریه پشتیبانی میکنند و در این کشور قتل عام میکنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در همین زمینه اظهار داشت: آنها به ما میگویند که به سوریه کمک نکنید. به شما چه ارتباطی دارد؟ سوریه برادر مسلمان ماست. کشوری که غیر مسلمان نیز باشد ما از آنها حمایت میکنیم، چه برسد به اینکه این کشور مسلمان و مظلوم هم باشد.

آیتالله جنتی ادامه داد: آنها به ما میگویند شما باید ارتباطتان را با حزبالله قطع کنید. مگر چنین چیزی امکانپذیر است؟ آنها هنوز به جایی نرسیدهاند این توقعات را دارند و این دستورات را میدهند. وای به روزگاری که رابطه برقرار شود و آنها بیایند و سیاستگذاری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب به دستگاهها اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب براساس این سیاستها میفرمایند که ما برای حل مشکلات کشور لازم نیست مقابل آمریکا دستمان را دراز کنیم و بگوییم که آقای آمریکا تشریف بیاورید و مشکلات ما را حل کنید. البته نه آنها حاضرند این کار را بکنند و نه ما حاضریم خودمان را به ذلت بیندازیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: ما به اندازه کافی در کشور منابع، نیروی انسانی، معادن، ذخایر، نفت، گاز و امکانات گوناگون داریم که اگر به خوبی از آنها بهرهبرداری شود ما جزو ثروتمندترین کشورهای دنیا خواهیم بود. ما روی گنج خوابیدهایم اما گرسنهایم.

آیتالله جنتی افزود: به جای اینکه به سراغ دشمن بروید و از آنها بخواهید که بیایند و مشکلاتتان را حل کنند، روی پای خودتان بایستید. منهای دشمن، منهای خارج هر چه استعداد دارید را کشف و استخراج کنید و آنها را به کار بگیرید. اگر این کار را کردید قدرت دست شما میافتد و دشمن ناچار به عقبنشینی میشود. تا گدای دشمن هستید، دشمن بر شما مسلط و مقتدر است. هرگاه دست گداییتان را عقب کشیدید و دست عزتتان را دراز کردید، دشمن هم عقبنشینی میکند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از تسلط دشمن نیازمند توجه به اقتصاد داخلی و ملی هستیم، افزود: بعضی از روسای جمهوری دنیا به مقام معظم رهبری به دلیل اقتصاد مقاومتی تبریک گفته بودند و عنوان کرده بودند که این اقتصاد مقاومتی بهترین راه است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه تاکید کرد: بنده تاکید میکنم که باید این موضوع از سوی قوای سهگانه جدی گرفته شود.  مقام معظم رهبری در زمانی روسای قوای سهگانه را برای مبارزه با فساد مامور کردند که در این راستا همه ما خوشحال شدیم که از این پس کارها درست میشود. اماباید ببینیم که مسئولین چه کار کردند. آیا با این اقتصاد مقاومتی هم میخواهید همین کار را بکنید؟

وی در همین زمینه گفت: البته همه بخشهای اقتصادی، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی باید فعال شود. باید به بخش خصوصی بها داده شود واز امکانات آنها نیز استفاده کرد. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری نهمین کنفرانس بینالمجالس کشورهای اسلامی در تهران اشاره کرد و گفت: در این اجلاس حدود 27، 28 تن از روسای مجالس کشورهای اسلامی حضور یافته بودند که معمولا در این اجلاسها حرفهای خوبی میزنند و بیانیههای با محتوای خوب نیز صادر میکنند اما در عمل باید به آنها توجه کرد. 

آیتالله جنتی در ادامه خطاب به روسا و نمایندگان کشورهای اسلامی شرکت کننده در این اجلاس گفت: بنده به آنها عرض میکنم که شما نماد مردم هستید. اگر میخواهید کار کنید باید ببینید که مردم شما چه میخواهند. مردم شما به شما رای دادند، رایتان را از مردم جدا نکنید. 

وی اضافه کرد: مردم مسلمان آمریکا و اسرائیل را قبول ندارند و حامی و مدافع فلسطین و مظلومین هستند. شما لازم است در این خط که خط مردم است حرکت کنید. این نباید باشد که مردم یک راهی بروند و شما راه دیگری بروید. همه مسئولین کشورهایی که از مردم رای میگیرند و امتیازاتی دریافت میکنند باید رعایت کنند که امیدواریم این کار را انجام دهند. 

آیتالله جنتی با اشاره به انتظار مردم از تیم مذاکره کننده هستهای افزود: ما از آنها انتظار داریم که از موضع عزت و قدرت صحبت کنند. شما خودتان را نبازید و فکر نکنید که در مقابل قدرتی هستید، اینطور نیست آنها ضعیف هستند و ما قوی هستیم. اما ما به قدرت خودمان پی نمیبریم و ضعف آنها را خیلی قبول نداریم. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: از مسئولان تیم مذاکره کننده هستهای میخواهیم که خط قرمزها را رعایت کنند. مقام معظم رهبری 4 خط قرمز را برای آنها معین کردهاند که لازم است از این خط قرمزها کوتاه نیایید. یکی از خط قرمزها این است که مذاکرات فقط در چارچوب مذاکرات هستهای باشد. ما اجازه نمیدهیم که مذاکراتی که برای هستهای است، شما در مسائل دیگر وارد شوید. 

آیتالله جنتی عنوان داشت: موضوع در این مذاکرات، صرفا هستهای است و در این قضایا آنچه که حق ما باشد را، چیزی بیشتر نمیخواهیم از حقمان نمیگذریم. ما از تیم مذاکره کننده میخواهیم و به آنها میگوییم که دشمن را بشناسید.

وی در ادامه با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) که فرمود آمریکا شیطان بزرگ است، گفت: شما باید بدانید که در مذاکرات با شیطان روبرو شدید که این سخن امام است. این همان شیطان دیروز است که در کارهای ما دخالت میکند و پیام میدهد که زندانیان و آنهایی که در حصر هستند را آزاد کنید. واقعا چشم آنهایی که در حصر و قصر هستند روشن باشد که آمریکاییها از آنها حمایت میکنند. در هر صورت شما از موضع عزت و قدرت برخورد کنید، خدا با شماست. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران به مشکل کمبود آب در تهران اشاره کرد و افزود: ما مشکل کمبود آب در تهران داریم که لازم است به عنوان وظیفه ملی و شرعی در مصرف آب صرفهجویی کنیم. 

آیتالله جنتی در بخش دیگری از سخنانش به حادثه انفجار مقابل دفتر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت اشاره کرد و گفت: تکفیریهای خبیث لعین این اقدامات را انجام میدهند که لازم است مراقب اینها نیز باشیم. انشاءالله حزبالله با آنها برخورد و شناسایی و دستگیر میکنند که لازم است دولت لبنان برخورد جدی در این زمینه داشته باشد.

وی اضافه کرد: به بنده گفتهاند که در سازمان انرژی اتمی یاران شهید احمدی روشن را بیرون میکنند که بنده به آنها توصیه میکنم این کارها را انجام ندهید. آنهایی که انرژی هستهای را تا اینجا رساندهاند، باید تاج سر باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان ضمن تبریک مناسبت فرا رسیدن عید نوروز خاطرنشان کرد: بنده این سال نو را تبریک عرض میکنم و امیدواریم که در این عید همه خوشحال باشند.

همچنین آیتالله احمد جنتی در خطبههای اول نماز جمعه امروز تهران در سخنانی گفت: بندگان خدا شما و خودم را به تقوا توصیه میکنم.بنده شما را به تقرب به خدا در اثر اعمال خیر دعوت میکنم. هر عملی که انسان انجام میدهد، آثار خیر و شری دارد. خوبیها و بدیهایی که عاید انسان میشود، نتیجه عمل انسان است. خداوند انسان را برای رحمت خلق کرده، نه برای عذاب و کیفر. 

وی افزود: در این حالت است که انسان اگر تحت تأثیر هدایتهای انبیای الهی باشد، اطلاعت میکند و مشمول رحمت خداوند میشود. قرآن میفرماید هر مصیبیتی که به شما میرسد به واسطه اعمال خودتان است. وقتی ایمان نیاوردید و فاسق شدید، در این مرحله عذاب خدا بر شما نازل میشود. باید دریابیم که تمام مشکلات جوامع انسانی، گناه است.گناه جامعه را باعث نازل شدن عذاب در امور فردی و اجتماعی میکند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه کار بد اثرش در وجود انسان برندگیاش برندهتر از بریدن کارد گوشت است، گفت: حضرت علی(ع) میفرماید، هیچ بلایی مگر در اثر گناهانتان به شما نمیرسد. ما با این وضعیت باید مراقب خودمان باشیم. بی تقوایی گرانی، سیل، زلزله اختلافات و درگیریهای مختلفی بین خودیها و ناخودیها به بار میآورد.

آیتالله جنتی تصریح کرد: اگر اغنیا ذکات، صدقات و خیرات میدادند، فقیری در جامعه نبود. گناهان سبب میشود که فقر پیدا شود، فقرهایی که گاهی به مرگ میکشد. این فقر ناشی از گناه است. بلاهایی که نازل میشود. ایدزهایی که میآید. چرا ما باید تا این اندازه مبتلا به ایدز داشته باشیم؟ 

وی خاطر نشان کرد: یکی از آثار گناه تسلط شیطان بر انسان است. اگر انسان متقی و مؤمن باشد، تحت ولایت خدا قرار میگیرد. اگر انسان اهل معصیت شد، شیطان بر همه اعضا و جوارح بدن، مال و اولادش مسلط میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار