ناصر عاشوری در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس

ارتباط با آمریکا مشکلات ما را برطرف نمی‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای فکر می‌کنند اگر با آمریکا ارتباط برقرار کنیم تمام مشکلات کشور حل و فصل می‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱ - 22February 2014

ارتباط با آمریکا مشکلات ما را برطرف نمی‌کند

"ناصر عاشوری" عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس آمریکا را دشمن شماره یک ایران اسلامی دانسته و افزود: من به افرادی که فکر میکنند، بواسطه ارتباط با آمریکا مشکلاتمان بطور کلی برطرف میشود میگویم مطمئن باشید آمریکا دوست ما نیست و در طول ۳۵ سالی که از انقلاب میگذرد از هیچ وسیله و ابزاری برای ضربه زد به ملت ایران دریغ نکرده است.

وی در این رابطه افزود: کودتای نوژه، حادثه طبس، راه اندازی جنگ هشت ساله و حمایتهای مالی و نظامی از عراق، حمایت از مخالفان نظام، پشتیبانی از گروههای معارض و معاند، حمایت از فتنه گران و تجهیز گروهکهای تروریستی جهت براندازی، همه بیانگر گوشهای از جنایات کشور آمریکا علیه کشورعزیزمان است که با کنار هم قرار دادن این پازل، اعتماد به آنان برای ما همچون افسانهای غیر قابل باور تجلی میکند.

عاشوری مقامات آمریکایی را زیاده طلب و تمامیت خواه عنوان کرد و افزود: اینکه مقامات آمریکایی بخواهند در طول فرایند این مذاکرات توان دفاعی ما را بررسی کنند و یا اینکه مسائلی همچون حقوق بشر و ارتباط دو کشور و بحث موشکهای بالستیک را مطرح کنند نهایت زیاده خواهی است و به فرموده مقام معظم رهبری هیچ فردی حق ورود به این مسائل را ندارد.

وی با بیان اینکه آمریکا سمبُل زورگویی و مداخله جویی در دیگر کشورهاست افزود: با این حال دشمن میخواهد دولتمردان جمهوری اسلامی را در دنیا بدون منطق و منزوی معرفی میکنند در حالیکه جمهوری اسلامی برای نشان دادن حسن نیت خود و اینکه اهل منطق و گفتگو بر اساس احترام متقابل است وارد این مذاکرات شد.

نماینده مردم فومن با تاکید بر حفظ دستاوردهای بومی مرتبط با انرژی هستهای اظهار کرد: اینکه انتظار داشته باشیم دشمن در عرصه بین المللی حق ما را محترم بشمارد نهایت ساده انگای است، اما آنچه که برای مسلم است، تاکید هیئت دیپلماتیک کشور بر اصول و موازین و خطوط طراحی شده از سوی رهبری معظم میباشد و این حق همه نمایندگان ملت در مجلس است، تا ترسیم این خطوط را از دولت مطالبه نماید.

وی تصریح کرد: ملت ایران آمادگی هر گونه مذاکره، با طرفهای خارجی دارد اما باید این مذاکرات از موضع برابر و غیر آمرانه باشد و حقوق ملت ایران در آن لحاظ شود.

عاشوری با بیان اینکه یقیناً آنچه که امروز میتواند برای ملت و کشور ما مهم و سازنده باشد حفظ وحدت میان مسئولین است، افزود: نمایندهای محترم باید فرصت مذاکرات را به دوستان ما در وزارتخارجه بدهند و از آنان حمایت کنند و فضای سیاسی کشور را آرام نمایند تا تیم مذاکره کننده قدرت مانور بیشتری را در صحنه بین المللی داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: ازهیئت دیپلماتیک میخواهیم تا عزت و اقتدار ایران اسلامی را در نظر بگیرند، دستاوردهای هستهای را حفظ نمایند، فریب خندههای دشمن نخورند و زمینه را جهت احقاق حقوق ملت ایران فراهم نمایند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دروران دفاع مقدس را درس خوبی برای همه زورگویان قدرت طلب دانست و افزود: آمریکا عاجزتر از آن هست که بخواهد به کشوری که از پشتوانه عظیم مردمی برخورداراست و نیروهای مسلح آن در اوج قدرت به سر میبرند تجاوز بکند.

نظر شما
پربیننده ها