گفتگوی تلفنی اوباما و پوتین در مورد مذاکرات هسته ای

روسای جمهور ایالات متحده و روسیه، شب گذشته در تماسی تلفنی بر ادامه همکاری‌ها در رابطه با برنامه هسته ای ایران تاکید کردند.
کد خبر: ۱۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷ - 22February 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از اینترفکس، با تداوم مذاکرات هسته ای ایران و همچنین تداوم بحران ها در سوریه و اکراین، باراک اوباما و ولادمیر پوتین روسای جمهور امریکا و روسیه در گفتگویی تلفنی به تبادل نظر در رابطه با این موضوعات پرداختند.

اوباما و پوتین در گفتگو درباره برنامه هسته ای ایران تاکید کردهاند که ارتباطات سازنده دوجانبهای باید وجود داشته باشد و همکاریهای گسترده آنان درباره این موضوع ادامه یابد.

همچنین در بخش دیگر این گفتگو، طرفین بر ضرورت تداوم مذاکرات هسته ای تاکید کرده اند. این مذاکرات در ماههای اخیر به توافقنامه موقتی در ژنو منجر شده است که ایران را متعهد به همکاری در برنامه هسته ای میکند تا در قبال آن غرب نیز بخشی از تحریمها علیه تهران را کاهش دهد.

طبق اطلاعیه کرملین، روسای جمهوری آمریکا و روسیه در مکالمه تلفنی خود درباره چگونگی نابودی سلاح شیمیایی در سوریه تبادل نظر کردهاند و گفتهاند که مذاکرات میان این دو کشور به منظور همکاری نزدیک برای پایان بحران در سوریه ادامه مییابد.
 
این گزارش به نقل از واحد مطبوعاتی کرملین بیان میکند که رئیس جمهوری روسیه بر لزوم اقدامات فوری در اوکراین به منظور برقراری ثبات در این کشور تاکید کرده است.

 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار