سردار شادمانی در مراسم بزرگداشت شهید وصالی:

اصغر وصالی پیام امام خمینی را به خوبی درک کرد

جانشین معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهید اصغر وصالی این جمله امام را که "فرمانده کل قوا خداوند است" درک کرده بود و پیش از فرمان امام برای دفاع از انقلاب به پاوه رفت.
کد خبر: ۱۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱ - 22February 2014

اصغر وصالی پیام امام خمینی  را به خوبی درک کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار علی شادمانی معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سابقه آشنایی خود با این شهید بزرگوار گفت: در سال ۵۹ که جنگ آغاز شد، اصغر وصالی را در سر پل ذهاب ملاقات کردم.

وی ادامه داد: پس از ۴ روز از تجاوز عراق، ستونی از دشمن که تصور میکرد منطقه فتح شده است به سمت داخل خاک ما حرکت کرد و آنجا بود که گروه اصغر وصالی مانند صاعقه بر سر آنها فرود آمد و ستون را به آتش کشید.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه باید دائما با حماسه بزرگ دفاع مقدس انس پیدا کنیم، تصریح کرد: به عقیده من دفاع مقدس یک هفته پس از انقلاب و با شروع درگیریهای داخلی آغاز شد؛ در یک مقطع ۲ ساله شاهد ناآرامیهای کردستان بودیم و پس از آن نیز با کودتاهای مختلف نظیر کودتای نوژه مواجه شدیم و اوج دفاع مقدس نیز ۸ سال جنگ تحمیلی بود.

سردار شادمانی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس هنوز هم ادامه دارد، با طرح این سؤال که چرا باید نام حماسهسازان آن دفاع را گرامی بداریم، تصریح کرد: دلیل زنده نگه داشتن یاد آن حماسهسازان دستاوردهای ماندگاری است که از آنها سراغ داریم؛ وصالی در شهر تهران زندگی میکرد و چه ربطی داشت که به پاوه برود ولی او قبل از پیام امام(ره) و با گروهش عازم پاوه شد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح بصیرت و شعور معنوی اصغر وصالی را دلیل حرکت وی به سمت پاوه خواند و افزود: این حرکت اصغر وصالی پیام مسئولیتشناسی را به ما میدهد تا برای تمامیت کشور، ناموس، انقلاب و دوری از تحقیر دوباره حرکت کنیم.

وی ادامه داد: اگر همین مأموریت اصغر وصالی که در آن نکات فراوانی وجود دارد را با بصیرت نگاه کنیم مشق خوبی برای ما میشود.

این همرزم شهید با یادآوری درگیریهای طاقتفرسا و شرایط سخت کردستان در سالهای پیش از جنگ اظهار داشت: در آن زمان هیچ نشانی از قدرت مادی وجود نداشت و ما مدعی هستیم که دشمن با همه توان به کشور ما حمله کرد تا انقلاب را ساقط کند ولی امروز آرامش به منطقه بازگشته و فعالیتهای عمرانی در حال انجام است.

سردار شادمانی با طرح این سؤال که چه قدرتی باعث پیروزی رزمندگان اسلام میشد، اظهار داشت: اصغر وصالی این جمله امام را که فرمانده کل قوا خداوند است درک کرده بود و میدانست که تحت امر خداست و قبل از اینکه امامش فرمان دهد برای دفاع از انقلاب به منطقه پاوه رفت، امام(ره) خدمت امثال اصغر وصالی را به خوبی دیدند.

وی با اشاره به مقام همسر شهید اصغر وصالی گفت: وی تنها زنی بود که در آن شرایط سخت کردستان در کنار مردان حضور پیدا میکرد و الگویی برای جامعه ماست؛ ما امروز در محضر بانویی هستیم که درسش را به درستی از حضرت زینب گرفته است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه دفاع زن و مرد نمیشناسد تصریح کرد: هر کسی در هر شرایطی باید احساس مسئولیت کرده و به وظیفه خود عمل کند.

سردار شادمانی با اشاره به ویژگیهای گروه اصغر وصالی اظهار داشت: اولین امتیاز همسر شهید وصالی بود که به عنوان یک خبرنگار اخبار این گروه را منعکس میکرد؛ امتیاز دوم این گروه فرماندهی مانند اصغر وصالی است که تمام وجودش تحرک بود و لحظهای آرامش در او نمیدیدیم و احساس میکرد باید برای انقلاب از خودگذشتگی نشان دهد.

وی مجاهدتهای یاران شهید وصالی را در ماجرای محاصره پاوه یادآور شد و افزود: حتی اگر شهید دکتر چمران در آن حادثه حضور نمییافت فرماندهی و مجاهدت شهید وصالی همان حادثه را رقم میزد.

این همرزم شهید وصالی مزد مجاهدت رزمندگان در پاوه را پیام فرمانگونه امام(ره) دانست و تصریح کرد: در آن شرایط سخت که همه مقرهای شهر جز سپاه و ژاندارمری سقوط کرده بود هیچ اثر شکنندهای در روحیه اصغر وصالی به وجود نیامد و از اینجا معلوم میشود که انگیزهای معنوی در وجود این شهید قرار دارد.

سردار شادمانی پیام حادثه پاوه و ۸ سال دفاع مقدس را دوری از روزمرگی عنوان و خاطر نشان کرد: وظیفه ما در قبال این حماسهسازان آن است که راه انقلاب را تا آخر ادامه دهیم و خطراتی که برای ما ایجاد میشود کنار بزنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار