انفجار پیشاور 26 کشته و زخمی بر جای گذاشت/ اتباع ایرانی آسیب ندیده اند

سفیر کشورمان در پاکستان گفت: در پی وقوع انفجار تروریستی در نزدیکی کنسولگری ایران در پیشاور هیچ یک از اتباع ایرانی آسیب ندیده اند ولی خساراتی به ساختمان کنسولگری وارد شده است.
کد خبر: ۱۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸ - 25February 2014

انفجار پیشاور 26 کشته و زخمی بر جای گذاشت/ اتباع ایرانی آسیب ندیده اند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، انفجار تروریستی روز گذشته در نزدیکی کنسولگری ایران در پیشاور پاکستان منجر به کشته و زخمی شدن 26 تن از نیروهای پلیس و گروه های شبه نظامی در پاکستان شد.

در پی این انفجار تروریستی که به صورت یک حمله انتحاری روی داده است دو تن از نیروهای شبه نظامی که از مجریان این عملیات بوده اند کشته و 10 تن از آنها نیز زخمی شده اند.

علاوه بر این، این انفجار منجر به کشته شدن دو تن از نگهبانان پاکستانی کنسولگری، که از نیروهای پلیس این کشور محسوب می شوند و همچنین زخمی شدن 12 نیروی پلیس پاکستان شده است.

این در حالی است که سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان ضمن تایید خبر انفجار روز گذشته اعلام کرد هیچ یک از اتباع ایرانی در پیشاور در پی این انفجار تروریستی آسیب ندیده اند.

شایان ذکر است پس از وقوع این انفجار تروریستی، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان طی تماسی تلفنی با سرکنسولگری ایران در پیشاور جویای احوال کارکنان ایرانی شده است و باید منتظر واکنش احتمالی وزارت امور خارجه و اعتراض آن نسبت به ناامنی های موجود در پاکستان بود.

گفتنی است یکی از گروه های تروریستی پاکستان که از زیر مجموعه های القاعده محسوب می شود، مسئولیت انفجار علیه کنسولگری ایران در پیشاور را بر عهده گرفته است.

باید خاطر نشان کرد در شرایطی شاهد وقوع این انفجار علیه کنسولگری ایران در پیشاور پاکستان بوده ایم که در هفته های گذشته نیز پنج سرباز ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش العدل در خاک پاکستان به گروگان گرفته شده اند.

همچنین باید توجه داشت که علاوه بر حضور گسترده گروه های شبه نظامی و تروریستی در پاکستان، تعاملات اخیر عربستان با این کشور و نفوذ و ارتباط آن با گروه های تروریستی در پاکستان نیز می تواند در وقوع چنین حملاتی علیه کشورمان تاثیرگذار باشد.

نظر شما
پربیننده ها