آصفری گفت:

اقدامات اجرایی برای توقف کشتار مسلمانان آفریقای مرکزی ضروری است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود محکومیت های بین‌المللی برای توقف کشتار مسلمانان اقدامات اجرایی برای توقف این وحشیگیری‌ها ضروری است.
کد خبر: ۱۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰ - 25February 2014

اقدامات اجرایی برای توقف کشتار مسلمانان آفریقای مرکزی ضروری است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، خشونتهای جمهوری آفریقایمرکزی از مارس ۲۰۱۳ و به دنبال برکناری "فرانسوا بوزیزه" رئیسجمهور سابق این کشور آغاز شد، شورای امنیت سازمان ملل در پنجم ماه دسامبر ۲۰۱۳ (۱۴ آذر ۱۳۹۲) به نظامیان فرانسه اجازه داد برای مهار خشونتها و مبارزه با تروریسم وارد جمهوری آفریقای مرکزی شوند اما ورود ۱۶۰۰ نظامی فرانسوی نه تنها از خشونتها کم نکرد بلکه بر دامنه آن افزود.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل چندی پیش در واکنش به کشتار مسلمانان در امریکای مرکزی گفت: تقسیم آفریقای مرکزی درپی بروز اقدامات خشونت آمیز بین مسیحیان و مسلمانان امری ممکن شده است.

وی گفت: وحشیگری با رنگ و لعاب مذهبی درصدد تغییر بافت جمعیتی است و تقسیم آفریقای مرکزی با توجه به واقعیتها، خطری بارز است. بان کی مون گفت: ما باید کارهای بیشتری برای جلوگیری از بروز فجایع جدید و محافظت از غیرنظامیان و بازگرداندن نظم و امنیت و ارای کمکهای انسانی و پاسداری از وحدت این کشور انجام دهیم.

در همین راستا محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن اظهار تاسف شدید از بحران بوجود آمده در میان مسلمانان آفریقای مرکزی به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی اقدامات فجیع گروههای تروریستی را محکوم کرده واز سازمانهای بین المللی میخواهد تا اقدامات موثری را برای توقف این جنایات انجام دهند.

وی با اشاره به ناکارآمد  و ناکافی بودن اقدامات سازمانهای بین المللی در زمینه محکومیت فجایع کشتار بیرحمانه مسلمانان در آفریقای مرکزی افزود: با وجود اعزام گروههای فرانسوی به آفریقای مرکزی به بهانه توقف وحشیگریهای گروههای تروریستی همچنان نسل کشی مسلمانان در این کشور ادامه دارد و کشورهای غربی اقدام تاثیر گذاری برای توقف این جنایتها انجام ندادند.

آصفری با اشاره به حضور تروریستهای سوری که به بهانههای مختلف در سوریه فجایعی را مرتکب میشوند، ادامه داد: این گروهها برای نجات مسلمانان آفریقای مرکزی اقدامی را انجام نمیدهند بلکه همچون سایر کشورهای غربی و سازمانهای بین المللی بیتفاوت نسبت به چنین وقایعی هستند.
نظر شما
پربیننده ها