سردار رزمجو:

اساس قدرت نیروی دریایی سپاه انسان محوری و معنویت محوری است

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه با اشاره به خلق حماسه‌های بی‌نظیری همچون حماسه ناوگروه شهید مهدوی و شهید رییسی، گفت: اساس قدرت نیروی دریایی سپاه انسان محوری و معنویت محوری است.
کد خبر: ۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰ - 17July 2013

اساس قدرت نیروی دریایی سپاه انسان محوری و معنویت محوری است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی سپاه، دریادار علی رزمجو فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه در دیدار با روحانیون و طلاب اعزامی از قم به اهمیت نقش و رسالت روحانیون و مبلغان در تبیین مسائل دینی، اخلاقی و اعتقادی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در ایران در حالی به پیروزی رسید که نقش و جایگاه روحانیت در کسب این پیروزی بسیار تعیین کننده و تأثیرگذار بود.

وی افزود: اگر ایفای نقش روحانیت و مبلغان نبود این انقلاب در هر مقطعی از حیات و پیدایش خود تا به امروز می توانست دچار انحراف و گمراهی شود.
 
فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه خاطرنشان کرد: هدف از خلقت، عبودیت و بندگی خدا و دستیابی به مدارج عالیه، کمال است.
 
وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم با بهره گیری از ابزارهای تبلیغی و هنری پیام دین را که همان تشریح عملیات مربوط به عبودیت است به مردم به ویژه نوجوانان و جوانان برسانیم، در هدایت یک نسل سهیم و شریک هستیم.
 
رزمجو با اشاره به پیشینه پرافتخار نیروی دریایی سپاه در دفاع از نظام مقدس اسلامی و خلق حماسه های بی نظیری همچون حماسه ناو گروه شهید مهدوی و شهید رییسی، گفت: اساس قدرت نیروی دریایی سپاه انسان محوری و معنویت محوری است.
 
وی افزود: هر چند که ما به حکم همان دینی که معنویت و اخلاص را تجویز می کند، غافل نیستیم و استطاعت تجهیزاتی را نیز از نظر دور نداشته ایم اما اصل برای ما بصیرت و معنویت است.
 
رزمجو در ادامه گفت: ما معتقدیم که هدف امری مقدس است که حتی اگر ضرورت ایجاب کند، جان خود را نیز در راه تحقق آن قربانی می کنیم اما این را نیز مد نظر داریم که وسیله را با هدف و یا هدف را با وسیله اشتباه نگیریم.
 
وی تصریح کرد: وقتی این طرز تفکر با کمک شما روحانیون و مبلغان استقرار پیدا کرد، معنویت و ایمان و بندگی به هدفی تبدیل خواهد شد که دیگر تلاشهای ما در راستای آن معنی و مفهوم پیدا میکند و تلاش ما فی نفسه اگر ناظر به تعقیب هدف اصلی نباشد، اعتباری ندارد لذا اگر روزه داری ما در راستای بندگی و کمال و خودسازی باشد، لحظه لحظه آن مشمول ثواب خواهد بود و حتی آمده است که خواب روزه دار عبادت است و نفسهای او تسبیح به شمار می آید.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار