نخستين مركز پژوهش‌هاي دفاع مقدس و شهدا در رشت آغاز به كار كرد

کد خبر: ۱۲۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۰۶ - 11August 2009
به گزارش سايت ساجد به نقل از ايسنا ،‌به گفته وي، كتاب‌هاي تحقيقاتي، پژوهشي و اسناد دفاع مقدس، نقد و بررسي مطبوعات دوران دفاع مقدس در جهان، تاريخ شفاهي دفاع مقدس، مقاله‌ها، داستان،شعر و فرهنگ پايداري از جمله كتاب‌هاي عرضه شده در اين مركز است و به زودي يك هزار عنوان كتاب در قالب سه هزار جلد كتاب در حوزه دفاع مقدس در اين مركز به علاقمندان ارائه مي‌شود.

مدير موسسه مردم نهاد تفحص در سيره عملي شهدا از راه‌اندازي كتابخانه مجازي با 400 عنوان كتاب ديجيتالي و سايت اينترنتي در اين مركز خبر داد و افزود: علاوه بر اين دو بخش، پژوهشگران مي‌توانند از اسناد دفاع مقدس و شهدا به صورت تفكيك شده نيز كه در اين مركز در اختيار آنان قرار مي‌گيرد، استفاده كنند و از سوي ديگر هر رزمنده‌اي به صورت همزمان مي‌تواند خاطرات و عكس‌هاي خود را در اختيار سايت اينترنتي مركز قرار دهد.

وي در ادامه گفت: اين موسسه با 500 عضو تاكنون سه نرم‌افزار درباره دفاع مقدس توليد كرده است و سيره عملي شهيد خوش‌سيرت با عنوان فاتح ماهوت در قالب يك نرم‌افزار چند رسانه‌اي توسط اين موسسه تهيه شده كه در 11 هزار نسخه ميان علاقمندان توزيع و عنوان نرم‌افزار برتر را در كشور كسب كرده است.

بکيان، نرم‌افزار چندرسانه‌اي صراط با موضوع سيره عملي شهيد حبيب‌پور را از ديگر توليدات اين موسسه عنوان کرد وافزود: تهيه نرم‌افزار جديدي با عنوان قهرمان كه در آن زندگينامه شهيد املاكي كه رهبر معظم انقلاب وي را قهرمان خطاب كردند در اين نرم افزار به دو زبان فارسي و انگليسي به تصوير كشيده شده است.

وي از راه‌اندازي بخش دل نوشته‌هاي شهدا در مركز پژوهش‌هاي دفاع مقدس رشت خبر داد و گفت: اين بخش شامل آثار و دست نوشته‌هاي شهدا بوده و به زودي موزه‌اي از لوازم شخصي شهدا نيز در اين مركز داير مي‌شود.
 
نظر شما
پربیننده ها