عطرآگين شدن فضاي دانشگاه هرمزگان به قدوم شهداي گمنام؛

کد خبر: ۱۲۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۶ - 23December 2009
به گزارش سايت ساجد به نقل از ايسنا ،وي افزود: امروز دانشگاهيان هرمزگان به خود افتخار مي‌كنند كه ميزبان شهدايي هستند كه تا ابد اين ملت را بيمه كرده‌اند.

نوحه‌گر اظهار كرد: تدفين هركدام از اين شهدا كه معناي كامل لغات فرهنگ غني عاشورا هستند، مايه تحكم، پيشرفت و نهادينه شدن آن فرهنگ ناب در سراسر جهان خواهند بود.

رئيس دانشگاه هرمزگان با اشاره به اين پيام شهيد آويني مبني براين كه اگر مي‌خواهيد ما را بشناسيد، داستان عاشورا را بخوانيد، افزود: امروز به بركت خون شهدا، اين كشور در ابعاد مختلف علمي، سياسي و اجتماعي به پيشرفت‌هاي چشمگيري دست يافته است، تا جايي كه سران استكبار از اين پيشرفت‌ها شگفت‌زده شده‌اند.

وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: امروز برخي ادعا مي‌كنند كه اين كشور دچار بحران شده است و اين در حالي است که ما نه تنها دچار بحران نيستيم، بلكه در آرامش به سر مي‌بريم و مسير پيشرفت كنوني كشور را با تكيه به ارزش‌هاي ديني و اسلامي به پيش مي‌بريم و از هيچ تهديدي نيز نمي‌هراسيم.

نوحه‌گر ادامه داد: بدانيد كه جنگ رواني و دشمني جاه‌طلبان و زياده‌خواهي‌هاي دشمنان در زمان اباعبدالله نيز، نتوانست ذره‌اي از ارزش‌هاي اسلامي و ديني را كمرنگ كند و امام حسين(ع) براي زنده نگه داشتن اسلام و احياي امر به معروف و نهي از منکر در درياي خون شنا کرده و فرهنگ عاشورايي را به يادگار گذاشتند.

رئيس دانشگاه هرمزگان در پايان شهداي هشت سال دفاع مقدس را نماد فرهنگ و كلمات فرهنگ عاشورا دانست و يادآور شد: دانشجويان و دانشگاهيان با حفظ وحدت، هوشياري، بصيرت و رفتار عالمانه، قدردان زحمات شهدا باشند و ساده‌انديشي و تنگ‌نظري را كنار گذاشته و در جهت ايجاد فضاي معنوي، حفظ ارزش‌ها و پيشرفت علمي كشور گام بردارند.

آيت‌الله غلامعلي نعيم آبادي، امام جمعه بندرعباس نيز در ادامه طي سخناني دانشجو و طلبه را دو نگهبان اصلي انقلاب و اسلام دانست و اظهار داشت: راه عزت پيروي از رهنمودهاي امام راحل است و نتيجه اين اهانت‌ها نيز، چيزي جز مرگ ذلت بار نخواهد شد.

وي اظهار اميدواري كرد تا تدفين شهدا در اين دانشگاه در كنار توسعه علمي دانشگاه، مايه بركت معنوي و توسعه فرهنگ شهادت و ايثار باشد.

گفتني است: اين دوشهيد 20 و 25ساله گمنام كه در مناطق هورالعظيم و كوشك به شهادت رسيده‌اند، دوشنبه 30 آذرماه برابر با چهارمين روز ماه محرم در دانشگاه هرمزگان تدفين شدند.
نظر شما
پربیننده ها