نوری مالکلی عربستان را به حمایت از داعش متهم کرد

نخست وزیر عراق بدون اینکه نامی از عربستان ببرد حکومت آل سعود را متهم به حمایت از گروه تروریستی داعش کرد.
کد خبر: ۱۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸ - 28February 2014

نوری مالکلی عربستان را به حمایت از داعش متهم کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از العالم، نوری المالکی نخستوزیرعراق، در گفتوگو با تلویزیون دولتی عراق، عربستان سعودی را متهم کرد که از گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) حمایت میکند.

نخستوزیر عراق بدون اینکه نامی از عربستان ببرد، این کشور را متهم به حمایت از داعش با انگیزههای طایفهای کرد.

در همین حال، در حملات تروریستی متفرقه دیروز (پنجشنبه) در عراق دستکم ۳۷ تن کشته شدند. همچنین بدنبال انفجار یک دستگاه موتور سیکلت بمب گذاری شده در منطقه صدر ۲۷ نفر جان خود را از دست داده و ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.

نوری مالکی گفت: برخی کشورها خواهان حضور داعش در خاک خودشان نیستند؛ اما به دنبال حضور این گروه ترویستی در عراق هستند.

وی در ادامه افزود: برخی از این کشورها به تازگی احکامی را درباره کسانی که عضو این گروه هستند، صادر کردند، اما آنها خواهان حضور داعش در عراق به دلیل انگیزههای طایفهای هستند.

مالکی، تشدید خشونتها در عراق را بخشی از اقدامات تروریستی در منطقه دانست و تصریح کرد که تروریست شبکهای به هم پیوسته است و آنچه که در سوریه رخ میدهد در عراق نیز اتفاق میافتد و آنچه که در لبنان روی میدهد در سوریه و عراق نیز به وقوع میپیوندد.

وی گفت: بیشتر تروریستهایی که با نیروهای دولتی عراق به ویژه در استان الانبار میجنگند، خارجی هستند و از طریق نواحی مرزی سوریه با عراق که حدود ۶۰۰ کیلومتر است وارد عراق شدهاند.

نخست وزیر عراق با اشاره به اوضاع نامناسب امنیتی و احتمال به تعویق افتادن انتخابات در عراق که قرار است در ماه آوریل برگزار شود، برخی از سیاستمداران را «داعشهای سیاستمدار» خواند که در تلاشند در روند اقدامهای سیاسی اخلال وارد کرده و حملات امنیتی علیه گروههای مسلح را به چالش بکشند.

درهمین حال براساس گزارشهای منتشر شده بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در میدان مظفر در شهر صدر، یک نفر کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

بنا به گفته یک منبع بلندپایه امنیتی، بدنبال درگیریها در استان کرکوک در ۲۴۰ کیلومتری شمال عراق سه سرباز کشته و دو نیروی عضو «الصحوة» نیز در الشرقاط در شمال تکریت جان خود را از دست دادند.

همچنین درپی انفجار خمپاره در نزدیکی مرکز پلیس «الطوز» در شمال بغداد، دو شهروند عراقی کشته و۱۵ تن دیگر از جمله تعدادی از نیروهای امنیتی، مجروح شدند.

به گفته یک منبع در وزارت کشور عراق، در نتیجه انفجار خودروی بمب گذاری شده در مسیر کاروان ارتش عراق در شمال بغداد دو سرباز کشته و سه تن زخمی شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی، نظامی و پزشکی عراق، در نتیجه اقدامهای تروریستی و خشونت بار در این کشور از آغاز ماه فوریه تاکنون، بیش از ۷۱۰ نفر جان خود را از دست دادهاند که تعداد آن از ابتدای سال ۲۰۱۴ میلادی تا کنون به بیش از ۱۷۰۰ تن میرسد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار