نماینده مجلس اردن هشدار داد

دولت اردن به دلیل رابطه با رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی قرار دارد

نماینده مجلس اردن، تصمیم مجلس این کشور برای اخراج سفیر رژیم صهیونیستی را اقدامی «حداقلی» توصیف کرد و به دولت این کشور هشدار داد، در صورت محترم نشمردن خواست مجلس، ممکن است با رای عدم اعتماد به کابینه مواجه شود.
کد خبر: ۱۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷ - 28February 2014

دولت اردن به دلیل رابطه با رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، «علی السنید» در برنامه «پانوراما» شبکه العالم گفت: به موضعگیری دولت در این زمینه خوشبین نیستم، هرچند مجلس، به اخراج سفیر [رژیم] اسرائیل رأی داده است.

نماینده مجلس اردن تأکید کرد که مجلس نمایندگان، چند ماه پیش به اتفاق، رأی به اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان داد؛ در این میان، سندی نیز موجود است که حامل امضای ۱۱۰ نماینده است و در آن درخواست شده «احمد دقان» سرباز قهرمان اردنی از زندان آزاد شود و سند دیگری نیز درباره درخواست لغو پیمان وادی عربه وجود دارد؛ پیمانی که اردن و رژیم صهیونیستی بر اساس آن سازش کردند.

وی با تاکید بر اینکه پارلمان، صلاحیت ارائه قانونی مبنی بر لغو پیمان «وادی عربه» را داراست، خاطر نشان کرد، ما این پیمان را خصمانه میدانیم و آن را بر خلاف منافع و انتظارات ملت فلسطین میبینیم و از نظر ما این پیمان نه سزاوار ملت اردن است، نه مطابق با رویکردهای اسلامی و قومی کشور و ملتمان.

السنید در ادامه با بیان اینکه دولت نمیتواند رویکردی خلاف رویکرد مردم اتخاذ کند، تاکید کرد: در این شرایط، افکار عمومی اردنی و عربی و اسلامی باید به خروش بیایند و نمایندگان و رسانهها و احزاب و سندیکاها و سازمانهای مردم نهاد اردنی، باید خیزشی ملی را شکل دهند.

وی افزود: تصمیم مجلس نمایندگان برای اخراج سفیر رژیم اشغالگر صهیونیستی، موضعی حداقلی است، ما نماینده مردم هستیم نه نماینده دولت؛ و به عنوان نماینده مردم، موضع سست دولت را به مثابه تعرض به مقدسات میدانیم و آن را نمیپذیریم.

این نماینده اردنی خاطرنشان کرد که دولت، به خواست مردم و مجلس پایبند نیست و سفیر اردن را از تلآویو فرا نخواهد خواند و این در حالی است که ما به حضور سفیرمان نزد رژیم صهیونیستی اعتراض داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه شرایط کنونی بسیار حساس است، به قیمومت اردن بر مسجدالاقصی اشاره و تاکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی و آمریکا بخواهند از غفلت کشورهای عربی و سرگرم شدن آنها به مسائل داخلی سوء استفاده کنند، مسجد الاقصی در معرض تهدید انهدام قرار خواهد گرفت، بنابراین لازم است کشورها و ملتهای عرب و مسلمان در این مجال به خروش آیند و با توجه به تجربه مواضع سست دولتها، ملتها رأسا اقدام کنند، چرا که ما اکنون در برابر یک مسئولیت تاریخی بزرگ قرار داریم.

علی السنید در پایان تاکید کرد که مجلس اردن صلاحیت آن را دارد که دولت را به اجرای خواست ِ خود مجبور کند، بنابراین اگر دولت امان سفیر رژیم صهیونیستی را اخراج نکند، پارلمان اردن سلب رای اعتماد از کابینه را در دستور کار قرار خواهد داد. هرچند مساله بسیار مهمتر و فراتر از این حرفها است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار