"لطف پنهان" زندگاني آيت الله شهيد سيد مصطفي خميني منتشر شد

کد خبر: ۱۲۸۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۸ - 24October 2011

 

به گزارش سايت ساجد ، کتاب همشهري به مناسبت سالروز شهادت حاج آقا مصطفي خميني يکي از آثار خود را با عنوان "لطف پنهان" به شرح مختصرزندگاني فرزند فاضل و گرانقدر حضرت امام خميني(س) اختصاص داده است.

"لطف پنهان" در قطع جيبي و چهل صفحه به قلم "مهدي قيصري" به صورت داستاني تدوين گرديده و توسط موسسه کتاب روزنامه همشهري در 400 هزار نسخه منتشر شده است. طرح جلد اين اثر را نيز که تصويري از شهيد حاج آقا مصطفي خميني در جواني است "آرزو يزداني" طراحي کرده است.

"لطف پنهان" با بياني شيوا به صورت داستاني نگارش يافته است و روايت آن از زبان آيت الله شهيد حاج آقا مصطفي خميني به صورت اول شخص است که زندگاني خانوادگي و شخصي اش را تا شهادت بيان مي دارد. بخش پاياني اين اثر نيزاززمان شهادت ايشان از زبان حاج سيد احمد آقاي خميني بيان شده است.

اين اثر با بيان سابقه خانوادگي خاندان خميني آغاز مي شود و پس از بيان چگونگي مهاجرت سيداحمد از علماي بزرگ در نيمه قرن سيزدهم قمري به خمين و ازدواج ايشان، تولد و تحصيل و شهادت آقا مصطفي پدربزرگوارحضرت امام را در مبارزه با خوانين خمين بيان مي کند.

نويسنده به سرعت از تولد روح الله و تحصيلات او در حوزه علميه قم وازدواج ايشان مي گذرد تا به تولد حاج آقا مصطفي و زندگاني ايشان برسد و به بيان فضايل علمي و اخلاقي ايشان بپردازد. داستان جالب ازدواج آيت الله شهيد حاج آقا مصطفي خميني با دختر آيت الله شيخ مرتضي حائري از قسمت هاي جذاب اين اثر است.

نقش و تاثيرگذاري حاج آقا مصطفي به عنوان فرزند ارشد حضرت امام (س) در رويدادهاي سال 41 و 42 و تبعيد ايشان به ترکيه وسپس به عراق به خوبي بيان شده است.

در بخشي از اين اثرکه به دستگيري حضرت امام (س) در سال 42 مربوط مي شود مي خوانيم:

همه اهل منزل بيدار شده بودند و هراس وجودشان را گرفته بود، حتي بچه هاي کوچک بيدار شدند. خواستم مانع دستگيري پدر شوم، اما ماموران مرا تهديد کردند و پدرهم از من خواست مقاومت نکنم و به ما دلداري داد. ماموران از ترس بيدار شدن مردم ، پدر را بلافاصله به درون ماشين برده و ماشين را خاموش تا جلو خيابان هل دادند و بلافاصله ايشان را به سمت تهران حرکت دادند. تنها کاري که  مي توانستم بکنم اين بود که داخل کوچه آمدم و داد زدم "مردم! خميني را بردند."

در ادامه نيز راوي به شرح چگونگي حضور حضرت امام در نجف و فعاليت هاي ايشان در عراق تا برهه شهادت حاج آقا مصطفي پرداخته است. چند صفحه پاياني لطف پنهان نيز به روايت شهادت و چگونگي عزاداري و اطلاع حضرت امام از اين امر و واکنش ايشان به آن اختصاص يافته است و با اين جملات از زبان حاج سيد احمدآقاي خميني يادگار گرانقدر حضرت امام (س) پايان يافته است:

برادرم آقا مصطفي ستاره صبحي براي فجر انقلاب اسلامي بود، خدايش رحمت کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار