مادر شهید بهروز صبوری در گفت و گو با دفاع مقدس:

رسانه ها یاد شهدا را زنده نگهدارند/ مسئولان بهروز را به زادگاهش بازگردانند

زرین‌تاج بهرامی مادر شهید بهروز صبوری گفت: رسانه ها نقش موثری در زنده نگه داشتن شهدا دارند و بازگو کردن نام و زندگی شهدا از سوی رسانه ها سبب ماندگاری آنها در تاریخ کشور و سراسر دنیا می شود.
کد خبر: ۱۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴ - 03March 2014

رسانه ها یاد شهدا را زنده نگهدارند/ مسئولان بهروز را به زادگاهش بازگردانند

زرینتاج بهرامی مادر شهید بهروز صبوری در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: بهروز بعد از 31 سال انتظار به نزد خانواده برگشت تا قلب و روح مادرش را آرام کند چرا که من در این چند سال در تلاطم بودم.

وی تصریح کرد: در روز چهارشنبه به مزار فرزندم خواهم رفت. دلم می خواهد هر روز در کنارش باشم تا سالها دوری و انتظار را تلافی کنم.

بهرامی با اشاره به اینکه با دعای خیر و مدام مردم فرزندم پیدا شد و من از نگرانی و دغدغه رها شدم، تاکید کرد: امیدوارم مادر هفت هزار شهید گمنام هم به زودی خبر خوش بگیرند و فرزندانشان پیدا شوند تا آنها نیز مانند من قلبشان آرام بگیرد.        

حضور بهروز آرامش را به من بازگرداند
  

وی اذعان داشت: با پیدا شدن بهروز، درونم آرامش گرفت چرا که همیشه چشم انتظار فرزندم بودم و می خواستم او را ببینم.
 
مادر شهید صبوری خاطر نشان کرد: دو سال بعد از شهادت بهروز پدرش فوت کرد یک روز که بر سر مزار پدر بهروز رفته بودم خبر پیدا شدن فرزندم را به من دادند.
 
مادر شهید بهروز صبوری با اشاره به اینکه شهدا راه سیدالشهدا را طی کردند و به حقیقت و معنویت دست یافتند، گفت: پیش نماز بوشهر گفته بهروز، حاجت و آرزوی پنج نفر از ساکنان محلی را برآورده کرده است و این نشانگر مظلومیت و ایمان قلبی شهدا و معامله آنها با خداوند است.
 
درخواست مادر شهید بهروز صبوری از مسئولان
 
وی خاطر نشان کرد: از مسئولین می خواهم تا اجازه دهند فرزندم را به تهران در زادگاهش انتقال دهم چون دیگر طاقت دوری او را ندارم و می خواهم همیشه در کنارش باشم.

بهرامی به ویژگی های اخلاقی و درونی شهید اشاره کرد و گفت: بهروز حلال خور و ناموس پرست بود. کسب روزی حلال را در پیشرفت و موفقیت مادی و معنوی موثر می دانست و معتقد بود رزق و روزی حلال انسان را در دنیا و آخرت به سعادت می رساند.
 
حس مسئولیت و ناموس پرستی در وجود بهروز عجین بود
 
مادر شهید ادامه داد: فرزندم همیشه زنان و دختران همسایه و محلی ها را مانند خواهر خود می دانست. او معتقد بود تمام زنان ایرانی مانند خواهر و خانواده انسان هستند و باید از آنها حمایت کند و مراقب آنها بود.
 
مادر شهید بهروز صبوری اذعان داشت: زمانی که بهروز می خواست به جبهه برود، به من گفت؛ مادر اگر هر یک از مردان این سرزمین به جبهه نروند خاک و ناموس ما به دست دشمن ناجوانمرد خواهد افتاد و آبروی ما در خطر می افتد.
 
ملت ایران قدردان شهدا باشند
 
وی اضافه کرد: ملت باید قدردان جوانانی باشند که جان خود را در راه دفاع از ارزش های انقلاب و اسلام فدا کردند و از خواسته های دنیایی خود برای استقلال و حفظ وطن گذشتند.

مادر شهید بهروز صبوری اظهار کرد: اگر جوانان و شهیدان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس نبودند امروز کشور ما مانند افغانستان، عراق و سوریه می شد اما امنیت و آرامش امروز مدیون خون آن ها است.

وی تصریح کرد: جوانان جان خود را فدا کردند و آنها که مانده اند باید ادامه دهندگان راه شهدا باشند و اجازه ندهند خون شهدا پایمال شود.
 
زرینتاج بهرامی با بیان اینکه رسانه ها شهدا را زنده نگه می دارند، گفت: بازگو کردن نام و زندگی شهدا از سوی رسانه ها سبب ماندگاری آنها در تاریخ کشور و دنیا می شود.

مادر شهید اذعان داشت: می خواهم برای بهروز عروسی مفصلی بگیرم. چرا که من فقط یک بند انگشتش را میخواستم اما امام رضا یک تا دو کیلو از استخوانهای او را به من داد.

او ادامه داد: قلبم در تمام این 31 سال برای بچهام میتپید اما با پیدا شدن فرزندم آرام شدم و دیگر دوران فراغ تمام شده و می توانم مزار او را هر وقت بخواهم زیارت کنم.

مادر شهید بهروز صبوری در پایان با بیان اینکه بهروز متولد 25 بهمن ماه سال 1344 است که در 24 آبان ماه سال 1361 به شهادت رسید، گفت: همیشه منتظر بودم بهروز بیاید وقتی خبر پیدا شدن بهروز را شیندن حال و هوای عجیبی پیدا کردم. امیدوارم همه شهدای گمنام به آغوش خانواده های خود بازگردند.
                                                                                         
 
نظر شما
پربیننده ها