ناوسالار یکم صادق عموئی خبر داد

کاهش شدید تعداد شناورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس

فرمانده تیپ تکاوران و تفنگداران دریایی امام سجاد(ع) بوموسی از کاهش تعداد شناورهای فرامنطقه‌ای به نصف به دلیل قدرت بازدارندگی نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹ - 08March 2014

کاهش شدید تعداد شناورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، ناوسالاریکم "صادق عموئی" فرمانده تیپ تکاوران و تفنگداران دریایی امام سجاد(ع) بوموسی ظهر امروز در همایش تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دانشکده تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه آشنایی خوبی با خلیج فارس و حضور دشمن در این منطقه دارد.

وی به وجود هشت کشور در حاشیه خلیج فارس اشاره کرد و افزود: ایران ۲ هزار و ۲۴۹ کیلومتر در جنوب کشور مرز دریایی دارد.

عموئی مرز دریایی ایران در خلیج فارس را یکهزار و ۷۲۸ کیلومتر دانست و بیان کرد: ۵۲۱ کیلومتر از مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان واقع شده است.

فرمانده تیپ تکاوران و تفنگداران دریایی امام سجاد(ع) بوموسی با بیان اینکه ۱۸۰ جزیره کوچک و بزرگ در خلیج فارس وجود دارد، تصریح کرد: قشم با مساحت یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگترین جزیره در خلیج فارس است.

وی امارات را دارای بیشترین جزیره کوچک در خلیج فارس دانست و خاطرنشان کرد: سالهای گذشته امارات ساخت جزایر مصنوعی در خلیج فارس را آغاز کرده است.

عموئی با اشاره به وجود تنگه هرمز در خلیج فارس، یادآور شد: تنگه هرمز راه ارتباطی خلیج فارس با دریای آزاد است.

وی با بیان اینکه بیشتر عمق تنگه هرمز به طرف عمان است، تصریح کرد: عمق کم تنگه هرمز به طرف ایران است.

* آمریکا دیگر از آبراه ورودی و خروجی خلیج فارس استفاده نمیکند

عموئی به عهده گرفتن امنیت خلیج فارس توسط سپاه را سبب تحول در منطقه خواند و بیان کرد: شناورهای آمریکایی برای تردد دیگر از آبراه ورودی و خروجی خلیج فارس استفاده نمیکنند.

وی با تاکید براینکه شناورهای آمریکا برای تردد از پشت جزیره بوموسی حرکت میکنند، خاطرنشان کرد: ناوهای هواپیمابر آمریکا برای تردد در خلیج فارس زیر فشار هستند.

وی از استقرار نیروی دریایی سپاه در عمق خلیج فارس خبر داد و اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه پدافند از جزایر را به عهده دارد.

عموئی اشراف اطلاعاتی، رصد دشمن و انسداد هوشمندانه تنگه هرمز را از ماموریتهای نیروی دریایی سپاه دانست و تصریح کرد: جزایر موجود در خلیج فارس سپر محکم دفاعی برای مقابله با تهدیدها و حملههای احتمالی دشمن در منطقه ایجاد کرده است.

وی پدافند در جزایر ایران را مستحکم خواند و بیان کرد: رخنه به جزایر ایرانی در هیچ شرایطی پذیرفته نمیشود.

به گفته عموئی، دفاع از جزایر ایرانی به گونهای است که سازماندهی دشمن قبل از رسیدن به جزایر متلاشی میشود.

فرمانده تیپ تکاوران و تفنگداران دریایی امام سجاد(ع) بوموسی با بیان اینکه حضور مقتدرانه نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس دشمن را از تعرض بازداشته است، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی سپاه عملیات بزرگ بازدارندگی در خلیج فارس را ایجاد کرده است.

وی سیستم رزمی نیروی دریایی سپاه را تلفیقی از انسان و سلاح عنوان کرد و گفت: نیروهای با اراده، جهادمحور و با روحیه سپاه به همراه سلاحهای پیشرفته اکنون در منطقه حضور دارند.

* حضور شناورهای فرامنطقهای در خلیج فارس به نصف رسید

عموئی وضعیت دفاعی نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس را بسیار خوب توصیف کرد و یادآور شد: حضور شناورهای فرا منطقهای در خلیج فارس از سال گذشته تاکنون به نصف رسیده است.

فرمانده تیپ تکاوران و تفنگداران دریایی امام سجاد(ع) بوموسی با اشاره به اینکه آمریکا بزرگترین ناوگان خود را در خلیج فارس مستقر کرده است، اظهار کرد: آمریکا در تمام سواحل خلیج فارس دارای پایگاه مهم است.

وی به استقرار ارتش سوم آمریکا در کویت اشاره کرد و افزود: آمریکا در عربستان پایگاههای مختلف دارد.

عموئی با بیان اینکه ناوگان پنجم آمریکا در بحرین مستقر است، تصریح کرد: فرماندهی نیروی مرکزی آمریکا در قطر استقرار دارد.

* رصد لحظه به لحظه شناورهای فرامنطقهای در خلیج فارس

فرمانده تیپ تکاوران و تفنگداران دریایی امام سجاد(ع) بوموسی از رصد لحظه به لحظه شناورهای فرامنطقهای توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: پهپادها توانمندی بسیار خوب نیروی دریایی سپاه در رصد دشمن است.

وی با تاکید براینکه دشمن باید قدرت جمهوری اسلامی ایران در دریا را ببیند، خاطرنشان کرد: بههم ریختگی شناورهای دشمن در مواجهه با نیروی دریایی سپاه مشهود است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار