انفجار در موصل منجر به کشته شدن 22 سرباز عراقی شد

در پی انفجار خودروی بمب گذاری شده حامل سربازان عراقی در شهر موصل در شمال عراق حداقل 22 سرباز این کشور کشته شدند.
کد خبر: ۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰ - 22July 2013

انفجار در موصل منجر به کشته شدن 22 سرباز عراقی شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "الجزیره" قطر، با تداوم خشونت ها در عراق، در پی انفجار امروز در خودروی حامل سربازان ارتش در موصل واقع در شمال این کشور حداقل 22 سرباز عراقی و چند غیرنظامی کشته شدند.


به گزارش مقامات امنیتی این خودروی حامل سربازان عراقی در حالی که در حال حمل نیروهای ارتش در حومه موصل بود طی یک عملیات انتحاری منفجر شده است و در کنار کشته شدن تعدادی از سربازان ارتش، منجر به زخمی شدن 16 تن دیگر نیز شده است.
شایان ذکر است که هر چند هنوز عاملان اصلی این انفجار معلوم نشده است ولی مقامات امنیتی عراق القاعده را مسئول انفجارهای اخیر در عراق علیه شیعیان و نیروهای دولتی می داند که باعث ایجاد ترس و نگرانی در این کشور شده اند.


در این رابطه باید خاطر نشان ساخت طی حمله دیروز افراد مسلح به دو زندان در پایتخت عراق نیز تعداد دیگری کشته شده اند که بر آمار کشته های خشونت های روزهای اخیر عراق افزوده است. اما آنچه بیش از هر چیز تداوم خشونت ها و انفجارها را در عراق افزایش داده است دخالت و نقش آفرینی برخی کشورهای منطقه است که به دلایل عدم همراهی دولت عراق با سیاست های منطقه ای آنها در پی ایجاد اخلال در ثبات سیاسی و آرامش در این کشور با هدف مشروعیت زدایی از دولت حاکم بر آن هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار