گردان حضرت ابوالفضل(ع) برای حفاظت از حرم حضرت زینب(س) تشکیل شد

گردان حضرت ابوالفضل (ع) پس از تهدیدات و حملاتی که توسط گروه های تندرو شورشیان سوریه علیه اماکن مقدس شیعیان در این کشور صورت گرفت و با هدف حفاظت از این اماکن مقدس به خصوص حرم حضرت زینب(س) توسط گروه هایی از شیعیان عراقی و لبنانی در سال گذشته تشکیل شد.
کد خبر: ۱۳۶۲
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵ - 24July 2013

گردان حضرت ابوالفضل(ع) برای حفاظت از حرم حضرت زینب(س) تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس،  پس از اهانت ها و حملات غیرانسانی برخی از گروه های تندرو شورشیان سوریه به اماکن مقدس شیعیان در این کشور در جریان بحران داخلی و منازعه با دولت بشار اسد، در سال گذشته گروه هایی از شیعیان عراقی و لبنانی در واکنش به این اهانت ها و با هدف حفاظت از حرم مطهر حضرت زینب(س) و دیگر اماکن مقدس شیعیان در سوریه، اقدام به تشکیل گردانی با نام حضرت ابوالفضل عباس (ع) کرده اند.
 

همزمان با آغاز بحران در سوریه از اوایل سال 2011 میلادی و به دلایلی مانند عدم همراهی دولت بشار اسد با برخی سیاست های دولت ها و گروه های تندرو و سلفی در منطقه، این دولت ها و گروه ها علاوه بر تحریک مخالفین داخلی سوریه برای گسترش منازعات با دولت این کشور، نیروهای خود را نیز برای کمک به شورشیان و مبارزه با دولت مرکزی به سوریه اعزام کردند که با پیامدهایی مانند گسترش خشونت و ویرانی بخش های مختلف سوریه همراه بوده است.


اقدامات گروه های تندرو سلفی علیه مقدسات شیعیان


از مهم ترین گروههای تندرو خارجی در سوریه می توان به گروه تروریستی و جهادی تکفیری "جبهة النصرة" اشاره داشت که می توان آن را شاخه سازمان تروریستی "القاعده" در سوریه بهشمار آورد و چندی پیش نیز بیعت خود را با سازمان القاعده و رهبر آن "ایمن الظواهری" اعلام کرد. البته علاوه بر النصره گروه های تندرو دیگر نیز در سوریه فعال می باشند که عمدتا تحت حمایت کشورهایی مانند عربستان و قطر بوده و با تعقیب سیاست های سلفی گرایانه فعالیت هایی خشونت آمیزی علیه مردم سوریه به خصوص شیعیان این کشور داشته اند.


در این میان، آنچه باعث بازتاب بیشتر فعالیت های گروههای تندرو خارجی در سوریه شده است، به فعالیت ها و اقدامات وحشیانه آنها در حمل هبه اماکن مقدس شیعیان برمی گردد. در واقع در حالیکه رسانههای مختلف داخلی و منطقهای و بینالمللی هر روز از جنایت جدیدی در سوریه به واسطه فعالیت گروههای جهادی وهابی و سلفی خبر میدادند، اخباری در خصوص حمله این گروهها به اماکن و بارگاههای مقدس شیعیان منتشر شد که با واکنشهای تند و شدید بسیاری از کشورهای جهان مواجه شد، این درحالی است که این گروهها در طول بحران سوریه از حمله به مساجد و مراکز مذهبی واهمه نداشته و دهها مسجد و مرکز مذهبی را هدف حملات تروریستی خود قرار داده و تخریب و منهدم کردند.


اما جنایات این گروههای جهادی تکفیری به اینجا منتهی نمیشود بلکه حتی اماکن مقدس و بارگاههای صحابه و آل بیت علیهم السلام در سوریه از حملات آنها در امان نماندند که حمله به مزار "حجر بن عدی"، صحابه امام علی(ع) در  اردیبهشت ماه سال جاری و نبش قبر این صحابه جلیل القدر حضرت علی(ع) جدیدترین جنایت از این دست بود که البته با محکومیت گسترده در جهان اسلام و عرب مواجه شد.


این درحالی است که پیش از این هم شاهد تعدی و تجاوز این گروهها به بارگاه حضرت سکینه (س) دخت حضرت امام حسین(ع) و تلاش برای تخریب و منهدم کردن این بارگاه و همچنین تلاش برای حمله به بارگاه مطهر حضرت زینب (س)، خواهر گرانقدر حضرت امام حسین(ع) بودیم. موضوعی که نگرانیهای بسیاری را هم در میان علما و روحانیون جهان اسلام و هم سران جهان اسلام و مسلمانان جهان و به خصوص شیعیان موجب شد. از جدیدترین اقدامات این گروه ها نیز می توان به حمله هفته گذشته آنها به حرم مطهر حضرت زینب (س) اشاره داشت که باعث کشته شدن مدیر داخلی حرم شد.


تشکیل گردان ابو الفضل العباس (ع)


در واکنش به اقدامات وحشیانه گروه های سلفی در سوریه در حمله به اماکن مقدس شیعیان در این کشور، برخی از جوانان شیعه که عمدتا عراقی و لبنانی به شمار می روند با تشکیل گردانی در پی محافظت از اماکن متبرکه شیعیان در دمشق برای جلوگیری از تجاوز و تعدی به این اماکن برآمده اند و در سال گذشته گردانی را با نام حضرت ابوالفضل عباس (ع) تشکیل داده اند. گردان "ابو الفضل العباس" نیروی نظامی شیعی است که سال گذشته پیش با هدف حمایت و محافظت از مرقد و بارگاه حضرت "زینب"(س) در جنوب دمشق پس از تهدیدات عناصر جهادی تکفیری جبهه النصره مبنی بر انهدام و تخریب این بارگاه مطهر تاسیس شد.


در این ارتباط شماری از رسانههای منطقهای از جمله رسانههای عراقی اظهار کردند که پایهگذار و تشکیل دهنده گردان "ابو الفضل العباس" نیروهایی موسوم به "گردانهای حزب الله" در عراق هستند که بنابر ادعای این رسانههای رهبری این گردانها را فردی به نام "ابو مهدی المهندس" برعهده دارد که هم خود و هم اعضای تشکیل دهنده نیروهای موسوم به گردانهای حزبالله شیعیان عراقی هستند.


در مورد اعضا این گردان نیز باید خاطرنشان ساخت که تمام رزمندگان این گردان یا از اتباع عراقی هستند یا از اتباع لبنانی یا اینکه از اتباع عراقی ریف دمشق در سوریه هستند که پس از خشونتهای طایفهای و مذهبی عراق مهاجرت کرده و راهی سوریه شدهاند تا در این کشور اقامت کنند.


علاوه بر این طبق برخی گزارش های منتشر شده در رابطه با اعضا گردان حضرت ابوالفضل ۳ گروه با انتشار اطلاعیه ها و فرم های ثبت نام اقدام به عضو گیری در گردان ابو الفضل العباس(ع) کردند که گروه «الیوم الموعود» (روز موعود) وابسته به «جریان صدر» به رهبری «مقتدى الصدر» و گروه «عصائب أهل الحق» (گروه های اهل حق) به رهبری «شیخ قیس الخزعلی» وابسته به «جیش المهدی» (سپاه المهدی) به عنوان یکی از روحانیون عراقی جدا شده از این سپاه و ائتلاف کننده با دولت «نوری المالکی»، نخست وزیر عراق و گروه «کتائب حزب ا...» (گردان های حزب ا...) را در برمی گیرد که تشکیل دهنده «جیش المختار» (سپاه برگزیده) به رهبری یک روحانی شیعی به نام «واثق البطاط» است که مقام رهبری در ایران را به عنوان ولی امرمسلمین به رسمیت می شناسد.


درباره انگیزه جوانان شیعی عراق جهت پیوستن به گردان ابو الفضل العباس، شیخ قاسم الطایی از علمای عراق میگوید که بسیاری از جوانان مومن و متدین پس از دیدارهای اخیرشان از سوریه و مشاهده اوضاع در آنجا بسیار متاثر شده و خواستار پیوستن به این گردان جهت ادای وظیفه خود در خصوص محافظت از بارگاهها و اماکن مقدس و مذهبی موجود در سوریه عمل کنند که در معرض تهدید نابودی و انهدام از سوی گروههای جهادی و تکفیری قرار دارند و پیوستن به گردان ابو الفضل العباس را خدمت به اهل بیت علیهم السلام و نشانه ارادت خود به آنها میدانند.
 

اهداف تشکیل گردان حضرت ابوالفضل


بیانیه تاسیس و شکل گیری این گردان هدف خود را حمایت و محافظت از بارگاه حضرت "زینب"(س) در مقابل تروریستهای وابسته به گروه "ارتش آزاد سوریه" و گروه تکفیری جهادی "جبهه النصره" اعلام کرده است.


علاوه بر این طبق گزارش های منتشر شده در واکنش به تشکیل این گردان، فیلم منتشره از گردان «ابو الفضل العباس» در سایتها مختلف اینترنتی افرادی را نشان میدهند که بیانیه تاسیس و شکل گیری، این گردان را با هدف حمایت و محافظت از بارگاه حضرت «زینب»(س) و دیگر اماکن مقدس دمشق مانند بارگاه حضرت رقیه (س) در مقابله با تعدی و حملات گروه های تروریستی سلفی فعال در سوریه تشکیل داده اند.


گردان ابوالفضل وابسته به حزب الله لبنان نیست


بر خلاف اخبار کذبی که به نقل از رسانههای غربی و عربی مغرض منتشر شده و در برخی رسانه های ناآگاه در کشور نیز بازنشر یافته که تشکیل «تیپ ابوالفضل العباس» را به حزب الله لبنان نسبت میدهند و بدین ترتیب با استناد به شهدای لبنانی این تیپ ماهیت مردمی آن را خدشه دار ودخالت حزب الله لبنان در بحران سوریه را ثابت کنند، باید گفت هسته اولیه تشکیل این تیپ در نجف اشرف و توسط «عبد الامیر الربیعی» اولین شهید دفاع از حرم حضرت زینب تشکیل شد و پا گرفت و همانطور که بیان گردید این گروه توسط شیعیان عراقی و لبنانی تشکیل شده و به حزب الله وابسته نمی باشد.


در این رابطه آیت الله «شیخ قاسم الطائی» یکی از فقها و زعمای شیعه که در واقع صادر کننده فتوای تشکیل تیپ ابوالفضل العباس است، در مورد منشأ تشکیل آن بیان داشته است: «این تیپ پس از لبیک جوانان شیعی تشکیل شد که پیام بزرگان مبنی بر لزوم تشکیل یک گردان نظامی مدافع مقدسات شیعه را به گوش جان خریدند و با تاسیس آن درمقابل تکفیریهای اعزامی با پول شیوخ وهابی در سوریه مقابله کردند. در واقع دفاع از حرم حضرت زینب ـ سلام الله علیه ـ یک راهبرد برای جلوگیری از آغاز یک جنگ بزرگ قومی مذهبی درمنطقه است که وهابیها به سرکردگی آمریکا قصد دارند با تعرض به اماکن مقدس وجریحه دارساختن احساسات شیعیان به راه بیندازند».

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۸
هادی رفیع پور
|
-
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
0
10
برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) آماده اعزام به سوریه هستم.
مجتبی علی محمدزاده
|
-
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
0
6
با قلبی آکنده از عشق آماده شهادت در راه حفاظت از حرم حضرت زینب وحضرت رقیه ام .لطفا با من تماس بگیرید.باتشکر
مصطفی شریف نیا
|
-
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
0
3
آماده اعزام به سوریه با تمام وجود هستم خواهش می کنم تماس بگیرید چند ماه است دنبال این موضوع هستم
علی جهانگیری
|
-
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
0
1
لبیک یا حسین
سعید فرجی
|
-
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
0
2
من آماده ام تا به سوریه اعزام شوم
سیدمهدی روشی
|
-
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
0
1
اماده نبرد با یزیدیان زمانم امیری حسین ونعم الامیر
امین عباسیان
|
-
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
0
1
سلام به عشق قبر شش گوشه ی اقام میخوام برم سوریه لطفا اگه میتونید راهنماییم کنید
حمید
|
-
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
1
آماداعزام لطفان تماس بگیرد
فرزادجولایی دستگردی
|
-
|
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
0
1
به نام خدامن فرزادجولایی دستگردی هستم ازاستان اصفهان وشهراصفهان من تاحالایک مرتبه افتخاردریافت بسیجی نمونه ازگران عاشورارادربسیج ومانورنظامی رادارم که باافتخارحاضرهستم بگویم مرگ برآمریکاومرگ باشهادت ازدعاهای هرروزنمازمن هست.
حسین ایران مهر
|
-
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
0
0
باعرض سلام خدمت شما من خیلی دوست دارم مدافع حرم بشم ولی هرسایتی میرم فرم ثبت نام پیدا نمیکنم توی گردان حضرت ابوالفضل ثبت نام کنم
علی عابدی
|
-
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
0
0
اماده جهت جهاد
کامبیز رییسی
|
-
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
1
1
برای ثبت نام اعزام به سوریه کجا باید مراجعه کنیم .... اماده ام برای اعزام
سیامک خاموشی
|
-
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
0
0
اقا یه مسلمون پیداشه بگه واسه ثبت نام سوریه باید کجارفت
معین حیدری مراد
|
-
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
0
1
برادر گرامی من دوست دارم برم یا مارو میبرید یا به صورت مخفیانه میریم پس یه فکری بکنید واسه ما من همه جا رو گشتم شده باشه خودم رو افغانی جا میزنم چرا همه برن ما ایرانی ها نریم
زضا
|
-
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
0
سلام ما راهم ببرید ممنون
امیر
|
-
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
0
سلام پس چرا فرم ثبت نام رو نمیزارید به خدا مردیم. بسکه از این سایت به اون سایت رفتیم
بابک اصلانی
|
-
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
0
0
باسلام
بنده دو دوره ۲ماه تکاورساده و تکاورx25روگذروندم،درسته پاسدارنیستم اما بدن اماده ای دارم
منتظرتماستونم
حسن مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
0
0
اماده اعزام به سوريه هستم براي اعزام بايد چيكار كينم...
نظر شما
پربیننده ها