علی لاریجانی:

عزتمندی کشور به سبب مجاهدت شهدا و رزمندگان است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ثبات و عزتمندی کشور به سبب مجاهدت شهدا، رزمندگان و زنده بودن این روحیه در بین مردم ایران است.
کد خبر: ۱۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱ - 13March 2014

عزتمندی کشور به سبب مجاهدت شهدا و رزمندگان است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم یادواره شهدای غواص در شیراز اظهار کرد: عزتمندی ایرانیان به سبب اتحاد و ایمان ملت ایران و شرایط سیاسی داخلی کشور است.

وی با بیان اینکه ایران در برابر دسیسه دشمنان چون کشتی ثبات در منطقه است، خاطرنشان کرد: حقیقت ثبات و عزتمندی کشور به سبب زنده بودن مجاهدت در بین مردم ایران است.

لاریجانی خطاب به خانواده شهدا افزود: شما مقام بزرگی دارید که شهدا از دامان شما رشد کردهاند، چرا که شهادت دروازهای نیست که به روی هر کس باز شود بلکه مقام اخلاص میخواهد.

وی با بیان اینکه شهدا راه درستی را انتخاب کردند، خاطر نشان کرد: درک واقعی از شهادت و بصیرت سبب شده است که شهدا قبل از شهادت بدانند که در چه راه بزرگی گام بر میدارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عالم، مادی است و تمدن غرب دنیای مادی را نیاز دارد، تصریح کرد: فقر حیات معنوی در زندگی امروز بشر موج میزند در حالیکه انسان دارای ساحتهای مختلفی است و شهدا کسانی هستند که ساحت معنوی را دریافته بودند.

وی با بیان اینکه خانواده شهید بودن ارج و قرب بزرگی است، اظهار کرد: نیرو و کشش مجاهدت است که سبب شده پردههای غفلت از جلو چشمان ایرانیان کنار زده و به ما بصیرت داده شود.

لاریجانی با بیان اینکه سرمداران کشورهای غربی معتقدند که هر نهضتی در ابتدا نیاز به مجاهدت دارد و وقتی نهضت تمام شد دیگر نیازی به شور آفرینی نیست، گفت: این نظر اشتباه است چرا که عقلانیت و شورآفرینی دو بال برای زندگی هستند و کسانی که فقط عقل ابزاری را بکار میبرند، سکوت میکنند.

وی افزود: دو موضوع مهم در مجاهدت وجود دارد یکی توجه به سنت اسلامی و سیره نبی است که همین مسئله سبب میشود زندگی مسلمانان سراسر آمادگی برای رفتن باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انسان در مکتب نبوی همیشه آماده رفتن است، تصریح کرد: در مکتب اسلام انسان مرگ آگاه است ولی در دنیای مدرن همه از مرگ فرار میکنند.

وی با بیان اینکه اسلام مرگ آگاهی را در بطن زندگی ما قرار میدهد و اگر مرگ آگاه باشیم اولویتهای  زندگی ما تغییر میکند، افزود: به همین سبب در اسلام بر مرگ آگاهی تاکید شده و با رهنمودهای امام راحل(ره) مجاهدت در قلب همه ایرانیان است.

وی با بیان اینکه اگر امروز ایران در منطقه تاثیرگذار و سرافراز است به سبب اصل مجاهدتی است که در وجود ایرانیان است، گفت: برخی رهبران کشورهای انقلاب اسلامی اذعان میکنند که  انقلاب ایران، آمریکا هراسی را از بین برد.

لاریجانی با بیان اینکه عزتمندی امروز ایران به سبب وجود مقام معظم رهبری و تدابیر ایشان است، اظهار کرد: ملت ما در پناه روحیه جهادی در برابر همه توطئهها ایستادگی و شهامت دارند.

وی با بیان اینکه زمانی که بوش رییس جمهور آمریکا بود هر هفته تبلیغاتی ضد ایران راه میانداخت که میخواهیم به ایران حمله کنیم، افزود: هر پاسخ مقام معظم رهبری این دسیسهها را به سمت دیگری سوق میداد وحالا رییس جمهور آمریکا گفته وقتی من میبینم و میشنوم که ایران در سوریه فعال است با تلخی در دل میخندم.

لاریجانی خطاب به رییس جمهور آمریکا تصریح کرد: شما دو سال و نیم از تروریستها حمایت کردید اما دیدید که به نتیجه نرسید و تاثیرات انقلاب ایران در مصر و لیبی و لبنان کاملا مشهود است.

وی با بیان اینکه فضای جدیدی در خاورمیانه بهویژه در بین جوانان به وجود آمده گفت: آمریکا و هم دستانش خود را به خواب زدهاند و دستور العملهای جدید صادر میکنند در حالی که همه باید بدانند شرایط خاورمیانه عوض شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی یک صحبت ساده نیست، اظهار کرد: این سخنان برآمده از تدبیر، هوشیاری و دقت ایشان است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به عنوان پیشوای ملت ما راه پیشرفت کشور را در مدیریت جهادی میبیند، خاطر نشان کرد: کسی که مدیر صحنه سیاسی و اقتصادی ماست باید باور داشته باشد که از طریق روحیه جهادی به پیشرفت رسید.

لاریجانی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک حرف تبلیغاتی نیست، گفت: در چند سال اخیر دشمنان ایران شگردهای مختلفی ضد ایران بکار بردند ولی پس از اینکه موفق نشدند ایران را شکست دهند، تصمیم گرفتند  گلوگاه اصلی، اقتصاد ایران را بفشارند.

وی با بیان اینکه دشمنان وقتی همه گزینهها را در نابودی ایران امتحان کردند و به نتیجه نرسیدند اقتصاد را برگزیدند، افزود: اما با تدبیر مقام معظم رهبری این نقشه نیز نقش بر آب میشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در مسائل داخلی کشورهای مختلف دخالت نمیکنیم، اظهار کرد: اگر کار سوریه به جایی برسد که به مقاومت ضربهای وارد شود حتما از آنها حمایت میکنیم.

وی با بیان اینکه ایران به سبب نشان دادن حسن نیت خود حاضر به مذاکره شده است، افزود: هرچند برخی رسانهها با وارونه نشان دادن مسائل این فکر را به سر مذاکره کنندگان انداختند که ایران قصد مذاکره دارد اما باید بگوییم آنها به مذاکره با ما نیاز دارند نه ما.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار