همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)

"گمنام۶۱" بعد از ۳۱ سال به زادگاه خود بازمی‌گردد

"گمنام۶۱" بعد از ۳۱ سال به زادگاه خود در تهران بازمی‌گردد. پیکر مطهر شهید بهروز صبوری صبح امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از بوشهر به نزد خانواده خود در تهران بازگشته و بعد از برگزاری مراسم تشییع به خاک سپرده می‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲ - 15March 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، "گمنام۶۱" بعد از ۳۱ سال به زادگاه خود در تهران بازمیگردد. پیکر مطهر شهید بهروز صبوری صبح امروز شنبه ۲۴ اسفندماه ۹۲ همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از بوشهر به نزد خانواده خود در تهران بازگشته و بعد از برگزاری مراسم تشییع در امامزاده حسن(ع) به خاک سپرده خواهد شد.

پیکر این شهید والامقام که سه سال پیش به عنوان شهید گمنام در دانشگاه خلیج فارس بوشهر آرمیده بود، امروز روی دستان شهیدپرور مردم تشییع شده و در صحن امامزاده حسن(ع) واقع در منطقه ۱۷ تهران به نمایندگی از ۴۲۰۰شهید این منطقه تدفین خواهد شد. مراسم تشییع بهروز صبوری ساعت۱۵ امروز از دو راهی قپان آغاز میشود و تا امامزاده حسن (ع) ادامه پیدا میکند.

شهید بهروز صبوری ۳۱ سال پیش در سن ۱۸سالگی به شهادت رسید و پیکر او بهدلیل شرایط عملیات در منطقه ماند.

مادر شهید بهروز صبوری سالها منتظر شنیدن خبری از پیکر فرزندش همانند دیگر مادران شهدای مفقود الاثر بود. جمع زیادی از مردم ایران مادر این شهید را در کلیپی معروف که نمایانگر گریهها و انتظار این مادر در استقبال از شهدای گمنام است مشاهده کردهاند. این کلیپ با عنوان "گمنام ۶۱" بارها در فضای مجازی و رسانه ملی منتشر شده است و مادر شهید صبوری را کمکم به نمادی از انتظار مادران شهدای گمنام تبدیل ساخت.

پنجشنبه ۸ اسفندماه ۹۲ طبق اعلام رسمی معراج شهدای مرکز و کمیته جستوجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح خبر کشف هویت شهید بهروز صبوری بعد از ۳۱ سال مفقود الجسد بودن، منتشر شد. پیکر مطهر شهید بهروز صبوری در جریان به خاکسپاری جمعی از شهدای گمنام در دانشگاه خلیجفارس بوشهر در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ به خاک سپرده شده است و هویت او بعد از گذشت سه سال از خاکسپاری توسط آزمایش DNA شناسایی شد. نمونه خون خانواده شهید با نمونه استخوان شهید که در بانک ژنتیک شهدای گمنام ثبت شده بود تطابق پیدا کرده هویتش احراز شد. شهید بهروز صبوری سال ۱۳۶۱ در عملیات مسلمبن عقیل در منطقه عملیاتی سومار به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار