لحظاتی پیش

تشییع پیکر شهید بهروز صبوری آغاز شد

مراسم تشییع پیکر گمنام ۶۱، شهید بهروز صبوری بعد از ۳۱ سال امروز با حضور مادرش در منطقه ۱۷ تهران آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶ - 16March 2014

تشییع پیکر شهید بهروز صبوری آغاز شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم تشییع پیکر گمنام 61 شهید بهروز صبوری بعد از 31 سال امروز روی دستان مردم شهیدپرور و با حضور مادرش از دو راهی قپان به سمت امامزاده حسن منطقه 17 تهران آغاز شد.

شهید بهروز صبوری 31 سال پیش در عملیات مسلم ابن عقیل در منطقه سومار در حالی که 17 سال بیشتر نداشت به شهادت رسید و پیکر او به دلیل شرایط عملیات در منطقه ماند. مادر شهید صبوری که سالها منتظر شنیدن خبری از فرزندش بود، مانند دیگر مادران انتظار به دنبال عزیزش میگشت او حتی چندین بار به منطقه سومار و محل شهادت پسرش میرود تا بلکه نشانی از او پیدا کند تا اینکه پنجشنبه 8 اسفند ماه 92 طبق اعلام معراج شهدای مرکز و کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خبر احراز هویت شهید بهروز صبوری اعلام شد.

پیکر شهید صبوری در جریان خاکسپاری دو شهید گمنام در دانشگاه خلیجفارس بوشهر در اردیبهشت ماه 1389 در این محل آرام گرفته بود و هویت این شهید بعد از گذشته سه سال از خاکسپاری با آزمایش DNA شناسایی شد. شناسایی شهید صبوری بدین شرح بوده که نمونه خون خانواده شهید با نمونه استخوان شهید که در بانک اطلاعات ژنتیک شهدای گمنام ثبت شده بود، تطابق پیدا کرد و هویت بهروز مشخص شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار